[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
W123 uit duitsland halen : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:22

W123 uit duitsland halen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:W123 uit duitsland halen

Berichtdoor Govert » 07 maart 2008, 00:48

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 07 maart 2008, 00:56

Hoi

gefeliciteerd met je aankoop! Als de zwarte houder waarin de accu geschroefd zit roestig is, dan is dat niets bijzonders, dat zijn ze allmaal als ze nog nooit overgeschilderd zijn. het plaatwerk onder deze zwarte bak moet niet roestig is...

Wat betreft die oliedruk bij stationair... Wees blij met een druk van twee bar en het gelijk overspringen naar drie bar bij een beetje gasgeven!! De druk mag stationair minimaal naar iets minder zakken dan 1 bar als ik het goed heb. Een druk van 2 bar bij stationair lijkt me kerngezond! niets aan doen dus. wel natuurlijk even olieverversen en filter vernieuwen. dat geldt trouwens voor alles waar olie in zit, je weet nooit hoe lang die olie er al in zit. Dus kan op voorhand vernieuwen niet zo veel kwaad. Even uit het hoofd er zit olie in de versnellingsbak, in de motor (ja nogal wiedes haha), de stuurbekrachtigingspomp en in het differentieel. Welke soort olie waar in moet staat in de gebruiksaanwijzing van de auto. Als je met de versnellingsbak en met het differentieel aan de gang gaat, maak dan EERST de vulopeningen open voordat je de aftappluggen er uit draait (imbus maatje 14 als ik het goed heb) De vuldoppen kunnen namelijk errug vast zitten, en het is erg lullig als je de vulopening niet open kunt krijgen als je net de olie er uit hebt laten lopen... tja wat kun je verder nog meer vervangen... remolie en koelwater, tenslotte weet je ook niet hoe lang dat er al in zit en hoe goed dat nog smeert en koelt.

Ik weet niet of je een garage hebt of dat je alles buiten moet doen... maar als de wagen binnen staat kun je het één en ander met tectyl of een ander vettig roestwerend middel gaan behandelen. De koker hebben allemaal rubberen doppen aan de onderkant, die kun je dus heerlijk tegen roest beschermen vanbinnen zonder dat je gaten moet boren. Ik zou dit nu nog niet gaan doen omdat het op het moment erg vochtig is. Gewoon even wachten tot de zomer en een lekkere hete droge dag. je sluit dan namelijk ook niet onnodig vocht op in je kokers na afsluiting.

Na ja voorlopig genoeg te doen lijkt me zo... in ieder geval veel plezierige KM's in je Mercedes!

Adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor alex240diesel » 07 maart 2008, 13:35

Uit je verhaal kan ik opmaken dat je mijn koopgids goed hebt gebruikt. Ik hoop dan ook dat hij waardevol voor je was. Zijn er dingen die je liever anders ziet staan in de gids, zodat het misschien nog duidelijker wordt?

Ik zie je reactie graag tegemoet. het mag ook met een pm ;)
alex240diesel

Berichtdoor Topasbrauner » 07 maart 2008, 13:42

Leuk gefeliciteerd! Weer een witte diesel erbij, ze schijnen goed te zijn. Wij hebben onlangs ook een hele gave witte 200D opgehaald met drie mappen historie. Toch als je goed gaat zoeken en krabben (en dat deden we!) vind je wel wat hoor. Wij hebben twee stukjes achter de achterwielen moeten inlassen. Goed kijken dus! Verder alle vloeistoffen en filters vervangen voordat je er km's mee gaat maken. Remmen rondom even schoon, etc.

Succes job<br><br>Post edited by: Topasbrauner, at: 2008/03/07 12:43
Topasbrauner

Berichtdoor Lorenz » 07 maart 2008, 17:04

hallo mensen, erg bedankt voor jullie geruststellende en fijne antwoorden, ik ben erg blij met de auto!
@alex240diesel: Alex, ik heb een woord voor jou koopgids: SUPER. ik heb hem van begin tot eind gebruikt, zoals je ook al gezien had aan mijn verhaal. Ik vind de koopgids erg duidelijk, en ik heb eigenlijk geen enkel punt wat in mijn ogen verbeterd moet worden/erbij moet. helemaal goed Alex! bedankt.
Ik kan niet wachten tot de auto dinsdag word opgehaald, de auto rijdt zo lekker!
Lorenz

Berichtdoor alex240diesel » 07 maart 2008, 20:48

Ik ben er blij om dat het document zo waarde vol en duidelijk is geweest. Dan is in elkgeval mijn werk niet voor niets geweest ;)
alex240diesel

Berichtdoor Lorenz » 08 maart 2008, 00:16

Had m'n vader toch nog een foto gemaakt met z'n mobiel!
stelt niet veel voor, maar kan het toch niet laten m te plaatsen hier!

Lorenz

Berichtdoor Roel280€ » 08 maart 2008, 01:02

Vocht in de koplampen, hebben ze vaker, geen probleem.
Nogmaals, een mooie bak!
Roel280€

Berichtdoor Lorenz » 08 maart 2008, 01:17

ja klopt, gelukkig viel het wel mee allemaal met het vocht wat erin zit.
wat mij ook op viel was dat er geen plekje roest te bekennen was om de lampen, ook niet van binnen uit.:D

Ooh jaa nog 2 leuke dingen vielen mij op, hij heeft een afneembare trekhaak, en wat mij zo op viel, ik zie wel eens W123's staan, en daarbij is het Mercedes embleempje op de grill, onder de grote ster vaak niet echt blauw meer. maar bij deze W123 was het embleem om de letters Mercedes-benz, en de krans mooi blauw!:D<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/08 00:34
Lorenz

Berichtdoor Roel280€ » 08 maart 2008, 02:24

Duidelijk dat je voor de details gaat, net als ik. Ik kan soms heel lang gewoon kijken naar m'n W123, gewoon naar de vorm, de eenvoud. Je zou kunnen overwegen de auto een aankoopkeuring te geven bij Klasse Klassiek, onze voorzitter op dit forum. Dan weet je ook gelijk waar je de komende jaren aan toe bent! Die keuring is echt heel intens.
Roel280€

Berichtdoor Lorenz » 08 maart 2008, 09:39

hoi roel! ja klopt, ik ben een man van de details. Ik snap precies wat je bedoelt met dat je soms naar je W123 heel lang gewoon kan kijken. Geweldige degelijke vormen, en de chroome onderdelen aan de buitenkant van de auto maken het helemaal af.
De keuring bij Klasse Klassiek heb ik ook al aan zitten denken ja, wel fijn als je weet waar je aan toe bent.
Maar aangezien ik nog 17 ben gaat de auto tot juni in de loods, al ga ik er natuurlijk wel veel mee rijden op de dam:D
Deze zomer gaat het allemaal gebeuren:D
Lorenz

Berichtdoor Gerespecteerd » 09 maart 2008, 19:25

Mooi vooruitzicht! Leuke foto trouwens met jou naast je nieuwe aanwinst!

Ik had ook een W123 als eerste wagen. Het nadeel daaraan is dat je nooit nog zo'n goede zal hebben nadien.

Uit je beschrijving afleidend lijkt het me een zeer goede wagen ook. Het is zelfs moeilijk te geloven. Volgens mij zal je nog wel wat ontdekken tijdens het rijden, dat kan bijna niet anders.

Over dat kijken. Ik rij minder dan 15km per week met mijn 123 maar elke avond sta ik ernaar te kijken in de garage en dat is bijna even leuk als rijden.
Gerespecteerd

Berichtdoor wwwW123 » 10 maart 2008, 11:03

...wel grappig; ik ben 18 en m'n eerste auto is een Mercedes :-))
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Harmen » 10 maart 2008, 14:25

sterker nog.... ik ben 17 en heb nog geen rijbewijs maar wel een W123....

LOL!
Harmen

Berichtdoor Lorenz » 10 maart 2008, 14:35

tja jongens, liefde houd je niet tegen...:P
Lorenz

Berichtdoor Roel280€ » 10 maart 2008, 17:35

Roel280€

Berichtdoor Lorenz » 11 maart 2008, 13:32

Vanmiddag ga ik haar ophalen!
De foto's volgen natuurlijk!
Ik kan niet wachten om te vertrekken!
We zetten haar af bij een schoonmaakbedrijf in Barneveld, waar de oude dame even verwent gaat worden (roestplekjes wegwerken, vlekken uit bekleding halen, motor ruimte schoonmaken, auto poetsen)
Foto's worden zo snel mogelijk geplaatst!
Lorenz

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto