[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Amsterdam: klassieker verbod...! : Algemene vragen over jouw auto - 8

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:26

Amsterdam: klassieker verbod...!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Amsterdam: klassieker verbod...!

Berichtdoor Govert » 06 maart 2008, 15:46

@ agavengroen

De helft van welke tijd? De afgelopen twee dagen waren er wat moeilijkheden, zie , maar dat is off-topic hier.

Ik ben gister niet geweest, want ik woon niet in Amsterdam.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Nico Vliet » 06 maart 2008, 21:57

Nope, groeten uit Madrid. Mocht er iemand zijn geweest dan ben ik wel benieuwd.
Nico Vliet

Berichtdoor éénopzeven » 06 maart 2008, 23:11

Bij mijn weten is de inspraakmiddag op zaterdag 15 maart.

Voor de liefhebbers en geinteresseerden: http://amsterdam.nl/?ActItmIdt=114253

Als mijn agenda het toelaat zal ik er zijn.<br><br>Post edited by: éénopzeven, at: 2008/03/06 22:13
éénopzeven

Berichtdoor JantjeV8 » 07 maart 2008, 10:33

Eurlings geeft zojuist aan dat het juridisch onhaalbaar is. Tevens gaf zij aan dat het niet te behappen valt wat er aan processen door de automobilist opgestart zullen worden om een dergelijke beslissing tegen te gaan.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Pieter » 07 maart 2008, 13:36

het zal mij allemaal benieuwen...

wanneer wij naar Nederland komen met de W123, gaan we vaak naar a'dam, ik heb dan echt geen zin om met de trein te komen of iets dergelijks...maar ik begrijp dat het plan er nog niet helemaal door is...

we zullen zien :)

gelukkig hebben ze hier in frankrijk minder kwaad in de zin wat auto's betreft...ik rijd nu al een halfjaar op Nederlands kenteken hier rond, nooit wat van gehoord :D

edit: ik moet ff deze link plaatsen om te kunnen downloaden...hij wil maar niet :(

http://bizsupport.austin.hp.com/bc/docs ... 059425.pdf<br><br>Post edited by: Pieter, at: 2008/03/07 13:30
Pieter

Berichtdoor henklith » 07 maart 2008, 14:35

Hi Pieter wanneer je de volgende keer weer naar Nederland komt vermijdt je die plaats aan het ei toch als de pest man :o))
Kom lekker naar Utrecht!
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Pieter » 07 maart 2008, 14:39

hoi Henk!

is wel wat voor te zeggen, Utrecht is een erg leuke stad ook al met grachten enzo...maar vooral: DE DOM!!

dus ja, ik kan Amsterdam mijden (als de pest), ware het niet dat er familie woont in het centrum...dus vandaar. We parkeren altijd al clandestien (bouwplek in de buurt), maar straks wordt dat toch anders...

zouden ze je ook gaan aanhouden langs de weg? anders rijd ik snel naar die ondergrondse parkeergarage waar ik ook wel eens sta, daar komen ze echt niet checken of er oude auto's staan... (staan sowieso altijd al 2 W126's)

groeten uit Frankrijk waar de diesel jammergenoeg wel 1,229 kost :(
Pieter

Berichtdoor Topasbrauner » 07 maart 2008, 14:51

Nou hier niet minder hoor Pieter! GGGAAAASSSS is lekker 55 cent!!!!
Topasbrauner

Berichtdoor henklith » 07 maart 2008, 15:19

Pieter laat je familie gewoon verhuizen, weg uit die plaats in Noordholland :o))
Ik heb gehoord dat ze daar ook alle grachten gaan dempen, er schijnt te veel amoiac gggaaasss uit vrij te komen, zo komt er aan de oppervlakte veel parkeer ruimte vrij, en kunnen daar alle fordjes KA geparkeerd worden, nou als dat geen mooi gezicht is dan weet ik het niet meer :o)
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor agavengroen » 08 maart 2008, 19:09

om de dieselaars nog een beetje op te hitsen:
agavengroen

Berichtdoor Motormongool » 08 maart 2008, 19:15

Motormongool

Berichtdoor Douwe Jan » 08 maart 2008, 22:50

.... een parlementaire enquete (vreselijk)naar "de voorbeeldfunctie van de overheid en haar gezagsdragers" is misschien nog wel de beste manier om duidelijk te maken dat we met z'n allen heel graag gewoon willen blijven doen wat we toch al van plan waren .... : VRIJ BEWEGEN, MET ENIG COMFORT ! (voor sommigen kan dat uitsluitend in een verlengde Audi A8 ... en anderen zijn wat bescheidener ...)
Groet, DJ
Douwe Jan

Berichtdoor Toontje » 08 maart 2008, 23:17

hoi hoi
volgens mij is amsterdam ook net zoiets als rotterdam meer kapsones als geld dus stikt er van de oudere wagens kan 2 dingen in houden of er komt heel veel parkeer ruimte in de stad of het word vanzelf weer stil .
maar stel in het ergste geval wilen al die lieden met een ouwebak naar de buiten provinci ieksssssssssssssss moet er niet aan denken .
maar heb voorlopig weer genoeg stad gezien als ik verhuist ben worden de grote steden weer uit de tom tom geschrapt .
groetjes toontje
die gaat zo met weekend nog een uurtje en dan weekend tot eerste paasdag
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor MajikSimon » 08 maart 2008, 23:47

ja stel je voor dat er allerlei mensen uit de grote steden naar het mooie onverziekte platteland komen..dat zou je toch niet willen.
???

Met alle respect maar daar begrijp ik niks van Toontje.
Dacht dat je ook in rotterdam woonde.
Zijn al meer van dit soort reacties geweest...beetje jammer allemaal
Nogal gebrek aan solidariteit proef ik...
Dat ontbreekt in heel nederland helaas.
Daarom kan er ook zoveel van overheidswege/ vanuit de gemeente ingevoerd worden. Mensen verenigen zich toch niet, georganiseerd protest komt toch niet van de grond, ze zijn onderling te veel verdeeld.

Verdeel en heers

Als me 1 ding duidelijk wordt uit dit topic is het wel dat als het allemaal niet doorgaat dat niet aan de 123club te danken is...
Er komt helemaal niks van de grond zo...

Gaat iedereen weer wijzen met vingetje naar mij...
moet ik zelf maar beginnen zeker.

Het is jammer dat we zo verdeeld zijn.
MajikSimon

Berichtdoor agavengroen » 09 maart 2008, 08:55

@motormongool

juist daarom, in het stukje staat dat een ouderwetse zwarte rookpluim misschien wel veel minder schadelijk is dan de onzichtbare gassen en het superfijnstof van moderne diesels!

Voordat er dus landelijk of per gemeente allerlei restricties worden ingevoerd zouden de bestuurders zich eens fatsoenlijk moeten inlezen. Nu gaan ze erg kort door de bocht. Hun gevoel zegt ze dat een zo'n stille, comfortabele toyota 'cleanpowerdiesel' (laatmenietlachen!) wel veel schoner moet zijn dan mijn oude bak op LPG. De toyota heeft toch ook allerlei digitale dingetjes in het dashboard enzo, die moet wel superdupergeavanceerd zijn i.v.m. met een oude Benz! En als logisch gevolg dus veeeel schoner...
Ze zouden eens moeten meten en niet op hun gevoel af gaan.
* Tuurlijk moderne auto's kunnen op papier heel zuinig zijn...als ze heel braaf een bepaald testparcours afleggen en niet met hun absurde vermogen de bestuurder ertoe verleiden na ieder verkeerslicht weer in een paar tellen die hele 1100 kilo (het betreft hier een 'kleine' boodschappenauto ;) ) weer op snelheid te brengen. In het Duitse 'oldtimermarkt' werden een tijd terug klassiekers met hun hedendaagse opvolgers vergeleken, bijvoorbeeld een ds met een c5, en wat bleek: ALLE geteste klassiekers waren zuiniger dan hun zwaardere en snellere opvolgers!
* Tuurlijk, moderne auto's kunnen heel schoon zijn. Zolang die kat z'n werk doet (soms maar 2 jaar!) en de auto fijn op bedrijfstemperatuur (katalysatoren doen niks na een koude start) en als je dan met je verhulde supersportauto fijn een constante 80 km/u aanhoudt zou die C02 uitstoot wel eens gunstig kunnen zijn, maar in de praktijk...

Er zouden dus praktijktests moeten volgen en er zou overleg moeten zijn met de oosterburen die nu concluderen dat hun omslachtige zonesysteem geen verbetering heeft gebracht. Daarnaast zou bepaald moeten worden om welke stoffen het gaat. C02 is niet het probleem in de binnenstad, fijnstof wel.

Zo, dat lucht op.
Vaes<br><br>Post edited by: agavengroen, at: 2008/03/09 07:55
agavengroen

Berichtdoor Toontje » 09 maart 2008, 11:05

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Mercedennys » 09 maart 2008, 11:42

Wat dit weekend bij Garage Wieman in Amsterdam, klassieke Mercedes dealer en onderhoudsman.

de eigenaar werd geinterviewd door de NOS 45 min waarvan 2 minuten uitgezonden natuurlijk.
Zijn opmerkingen waren:

1. hij heeft Mercedessen in onderhoud van 2000 tot 400.000euro. Gaat de gemeente die mensen dan 500 of 1000 euro voor deze autos geven? Echt niet geloofwaardig
2. de klassieke benzen in de stad rijden veel minder
3. alle autos die op de weg rijden moeten zijn voorzien van een APK. Deze APK regels zijn in europa afgesproken. Indien dus in Amsterdam toch een verbod op klassiekers komt, moeten eigenlijk die regels van Europa worden aangepast. Sja, wordt een lang traject.
Onze Benzen voldoen aan APK regels en voldoen dus aan dezelfde regels als nieuwe(re) autos. Simpel, als je door de roetmeting komt, ben je dus ok en niet vervuilend.
4. veel klassieke benzen met benzine zijn vaak voorzien van LPG. Is dan LPG ineens geen schone brandstof meer?

Sja, ik vond zijn uitleg zeer helder en geruststellend.
Ik woon zelf ook in Amsterdam, nu sinds kort met twee 300TDTs dus zou twee keer benadeeld kunnen worden. Gelukkig woon ik aan de rand van de ring dus kan altijd nog mijn autos net buiten de ring zetten en met de fiets naar mijn auto's... == Sja, echt niet !!! ==
Mercedennys

Berichtdoor MajikSimon » 11 maart 2008, 20:38

helemaal mee ens mercedennis
@toontje : ok ik snap wat je bedoelt maar ik kijk op niemand neer zeker niet op plattelandsmensen.
Ik snap je gedachtengang

Volgende punt: er zijn over veel onderwerpen zinnig en onzinnig polls geweest.
Kunnen we eens een poll houden wie ervoor is hier "iets " aan te doen en wie er eigenlijk allemaal niets om geeft?
Op die manier hebben we meer inzicht wat werkelijk leeft onder ALLE clubleden.
Wellicht kunnen we de daad bij het woord voegen.Ik wil in ieder geval schriftelijk het een en ander organiseren...kan niemand later zeggen dat we toen helemaal niks gedaan hebben...

EDIT zpelfauten<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/03/11 20:23
MajikSimon

Berichtdoor jan280CE » 11 maart 2008, 20:44

Ik wil in ieder geval schriftelijk het een en ander organiseren...kan niemand later zeggen dat we toen helemaal niks gedaan hebben...

Op zich is het prima iets te willen en schrijven is daar een mogelijkheid voor.
Publiceren is iets anders. Waar en op welk podium onder welke vlag wil je met behulp van individuele leden iets doen?

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor MajikSimon » 11 maart 2008, 21:28

Ten name van deze club, daarom wil ik ook graag een poll.
Dan weet je wie erachter staat.
ALs minder dan de helft achter een (in beginsel schriftelijk) initiatief staat dan doe ik het wel op persoonlijk titel..
MajikSimon

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto