[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
APK voor een tientje : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 10:35

APK voor een tientje

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

APK voor een tientje

Berichtdoor abszonderstress » 08 maart 2008, 22:54

hallo leden,
vanaf deze week verkoopt www.multimate.nl cheques waarmee je je auto kan laten keuren bij de kwikfit.
je koopt deze bon bij de multimate voor een tientje,daarna bel je naar de kwik fit voor een afspraak.
Als tie door de apk komt geef je de cheque af en ben je klaar.
Ik hoop op deze manier om de leden wat geld te besparen vooral met deze dure dieseltijden.
abszonderstress

Re:APK voor een tientje

Berichtdoor Dionneke1963 » 08 maart 2008, 23:05

Dure dieseltijden? Heb je de benzineprijzen ook al gezien?

Maar handige tip!

Dionneke1963

Berichtdoor D!rk » 08 maart 2008, 23:06

Ehm

Leuk die actie

Maar Kwikflut komt niet aan mijn wagen,

wat een prutsers daar...

Groet

Dirk
D!rk

Berichtdoor JaapW114 » 08 maart 2008, 23:15

Ab,

Van de Kwik Fit krijg ik juist stress! Ben er nu een paar keer geweest, maar kon of niet geholpen worden, hadden het niet, wisten het niet etc. Of je krijgt iets mee waarvan je in je achterhoofd al weet dat het toch anders is dan wat onder de auto zit. Als je er dan wat van zegt, is het ik werk hier nu al zolang, geloof mij, dit heb je nodig. Dus de dag erna sta je er weer om te ruilen. Oh sorry, ik was er toch van overtuigd dat dit wel het goede was.

Volgens mij gaat het goed als je een recente auto hebt, waarvan ze er tien in de week doen. Maar als het om en wat oudere auto gaat, hebben ze er geen zin in. Dat zeggen ze ook, alles zit dan vast gerot. Mijn auto is zeker niet de mooiste maar alle bouten zijn gangbaar en zitten in het kopervet en ik denk dat dit bij meer liefhebbers zo is.
Dit zijn tenminste mijn ervaringen met het filiaal Heerhugowaard. Ik betaal dus liever iets meer, zodat ik weet dat het goed is. Wat mij ook opvalt, als je daar staat te wachten de filiaalmanager altijd mensen belt, met uw auto staat nu op de brug en we zien dat de uitlaat, remmen of banden niet zo heel goed meer zijn, voor uw eigen veiligheid adviseren wij om dit toch te vervangen. Daar houd ik niet zo van.
Maar blijkbaar heeft de gewone man geen idee van hoe het er onder zijn auto uitziet en wordt er ook niet even uit voorzorg naar de remblokken of remschijven, banden, uitlaat, schokbrekers of wiellagers gekeken. Men neemt dus alles gewoon klakkeloos aan. Maar dit zal niet alleen zo bij Kwik Fit werken vrees ik.

groeten,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor abszonderstress » 08 maart 2008, 23:19

Ja het is ook bedoeld voor de mensen die buiten hun W123 een personenauto bezitten.
de klassieker komt niet echt tot zijn recht bij die stagiares bij de kwikfit.
abszonderstress

Berichtdoor Leon » 09 maart 2008, 03:14

ach.. mijn schatje gaat nu de 4e week bij de garage in. En dat is een Mercedes dealer.
Leon

Berichtdoor Citrobenz » 09 maart 2008, 10:48

Ab, het gaat om het detail, je schrijft het goed 'als' hij door de APK komt geef je de cheque. Meestal zullen ze daar wel iets verzinnen zodat hij niet door de APK komt. En dan gaat de kassa pas rinkelen.
Dit is echt een kwikfit aktie, trap er niet in mensen!!!!!!!!!!!!!!
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Martijn 230TE » 09 maart 2008, 11:47

Al kreeg ik geld toe van de Kwikfat....
Martijn 230TE

Berichtdoor abszonderstress » 09 maart 2008, 11:52

HAHAHAHA

de mensen zijn niet echt positief over de kwik,ik dacht dat het wel een nette oraganisatie was.-niet dus!!
zelf eigenlijk geen ervaring met die toko.
abszonderstress

Berichtdoor Roel280€ » 09 maart 2008, 23:38

Wilde m'n 280E laten keuren bij Kwikfit Waalwijk i.c.m. uitlijnen. "Hebt u een afspraak?", Ehmmm... "gaat twee weken duren". Ohhh.... Anderhalf uur later stond ik goedgekeurd buiten bij het strenge onafhankelijke APK-kantoor Van Abeelen in Kaatsheuvel....

Ik geloof niet zo in Kwikfit
Roel280€

Berichtdoor Pietje » 10 maart 2008, 00:02

Kwikfit is een ster in het verkopen van praatjes inderdaad. 'kijkt u eens hoe dat eruitziet meneer,..dat is verstandig te laten vervangen' is inderdaad een veel gehoorde.
Veel mensen schrikken dan van dat beetje vuil, of roest en nemen het advies ter harte.
En zéker de dames in kekke autootjes zijn een mooie prooi voor deze sleutelaars, want vakmensen of monteurs durf ik ze niet te noemen.

Zelfs met het simpelweg omwisselen van een accu had ik problemen met ze. 'de monteurs zijn aan het lunchen'.
Dus ik zeg geef me ff een sleutel 10 en dan zet ik 'm er zelf wel ff in,....maar dat mag dan weer niet, want dat is onverantwoord.
Sukkels.
twee panden ernaast zat ook een garage, die heeft de acu er keurig ingezet, tegen dezelfde prijs als een accuutje van Kwikzooi.
Pietje

Berichtdoor 250petrolgrun » 10 maart 2008, 09:42

KWIK SHIT !

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor wwwW123 » 10 maart 2008, 10:58

laten we niet alle kwik fits meteen afschieten...misschien zijn er ook wel goede. hangt er maar net vanaf wie er werkt natuurlijk. helaas heb ik ook geen positieve berichten te melden over de kwik fits bij mij in de buurt.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Citrobenz » 10 maart 2008, 12:01

Ben het ten dele met je eens hanco,
Er zijn best wel goeie monteurs bij die daar werken, alleen zij moeten zich houden aan de handelswijze van Kwikfit.
En dat is veel geld verdienen op een slinkse manier.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor abszonderstress » 10 maart 2008, 15:59

Ja dat klopt,ik heb een beetje gegoogld naar de manier van werken daarzo.
Het blijkt dat hoe meer onderdelen ze verkopen hoe meer ze verdienen.
die managers verdienen een relatief heel weinig,maar ze krijgen telkens een percentage van de omzet,en dat kan behoorlijk oplopen.dus ja als manager probeer je dan zoveel mogelijk te verkopen,maar je moet niemand gaan naaien.
abszonderstress

Berichtdoor Kenny » 10 maart 2008, 16:57

Voor een bandje of een uilijning kan je daar best heen maar idd meer ook niet! Helamaal niet voor een apk, gegarandeerd dat ze een gat in de uitlaat vinden of een slechte band/remleiding etc etc. Maar goed de monteurs hebben natuurlijk wel hun APK papieren dus daar mag je wat van kunnen verwachten toch?
Kenny

Berichtdoor Weizengelb » 10 maart 2008, 18:54

Uitlijnen is anders ook een vak apart, is belangrijk dat het goed gebeurt, kan veel misgaan.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor abszonderstress » 10 maart 2008, 19:10

Hoi,
de reden waarom je niet direct kan worden geholpen met een apk is omdat er niemand is die zijn apk papiere heeft.
dus je moet van te voren een afspraak maken zodat zij zo een mannetje kunnen inhuren die alle kwikfits afrijdt om te keuren,zo een iemand is gewoon voor zichzelf begonnen als mobielkeurmeester.

Uitlijnen daar zijn ze ook niet echt goed in,heb het zelf ondervonden.
Maar ja het ligt er maar net aan waar je terecht komt,niet alle fillialen zijn hetzelfde maar 90% wel
abszonderstress

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto