[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
WE RIJDEN WEER... zie laatste post... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:57

WE RIJDEN WEER... zie laatste post...

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

WE RIJDEN WEER... zie laatste post...

Berichtdoor Leon » 08 feb 2008, 23:22

Vandaag nobel bezig geweest en de tankgever losgehaald en schoongemaakt.
Nieuwe ring, teruggeplaatst. Daarna vrouwtje ophalen in den haag.

Na ongeveer 1.5 km viel ze terug als ik het gas intrapte.
stationair, prima, streepje gas, prima tot een bepaald toerental.
Iets meer gas.. gesmoord terugvallen en niet op toeren komen.
Terug naar huis gesukkeld met een streepje gas in zijn 3.

Morgen even kijken, maar... waar ga ik zoeken?
Ik verdenk de benzine toevoer, (maar of dat iets met mijn tankgeverklusje te maken heeft weet ik niet)..

Heeft er iemand een stappenplan voor me?
Gaat dus om een m115 230 carb.

Bedankt!<br><br>Post edited by: leon, at: 2008/05/12 23:27
Leon

Re:Geen toeren, geen vermogen

Berichtdoor Jaap123 » 08 feb 2008, 23:24

gescheurd membraam van de carburateur?
Jaap
Jaap123

Berichtdoor alex240diesel » 08 feb 2008, 23:41

Tankfilter kan vervuild zijn, maar is een rariteit bij benzine, dopje 46 en je hebt hem er zo uit ;)
alex240diesel

Berichtdoor Leon » 09 feb 2008, 11:28

membraam ga ik idd eens naar kijken. Dat is dan wel heel toevallig dat het samenvalt met het tankgeverklusje.

Benzinefilter.... ik heb nog even in de tank gegluurd met een zaklamp toen de gever eraf was. Dat viel best mee. Maar is er een truukje waarmee ik de benzineopbrengst kan meten?
Leon

Berichtdoor Leon » 09 feb 2008, 17:42

nou.. zonnetje, dus even rommelen.

Opvoerpompje geeft bij stationair volgens mij voldoende opbrengst:
starten en 3 seconden stationair is zeker 200ml.
Membraam van de carb is ook nog netjes en schuif loopt mooi vrij.

Wat mij opvalt: vóór de opvoerpomp zit een los doorzichtig benzinefilter. Dat staat bij stationair ongeveer halfvol. Bij flink gasgeven zie ik dat die leeggetrokken wordt. Tankdop open of tankgever los (tankbeluchting) is geen verschil.

Moet ik het dan zoeken bij de pomp (zuigt niet goed aan?) of bij de leidingen / filter in de tank?

Wat viel mij verder nog op? Bougie 1 en 4 zijn beiden zwart. 2 en 3 netjes.
Leon

Berichtdoor JantjeV8 » 10 feb 2008, 11:42

Zoek eens op valse lucht.
Bij vollast kan een rubber van z'n plek gezogen worden waardoor een luchtlek ontstaat, bijvoorbeeld die rubber onder de carb. naar de inlaat.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2008/02/10 10:43
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Leon » 12 feb 2008, 19:00

Ga er morgen mee aan de slag;

Heb een peperdure dop 46 gekocht, en bekijk dus even mijn brandstoffilter. Dan zal ik meteen op valste lucht checken. Het rubber tussen carb en flens lijkt idd gescheurd, maar er komen geen belletjes oid. uit als ik er olie op spuit.

Kom ik er dan nog niet uit, pruttel ik ermee naar de garage en mogen die het oplossen :(
Leon

Berichtdoor Leon » 13 feb 2008, 21:00

Voorlopige conclusie:

Ik weet het niet. Benzine doorvoer is zeker het probleem niet.

Waar het op lijkt is alsof het mengsel veel en veels te rijk is en bij een bepaald aantal toeren trekt de motor het niet meer en verzuipt dan. Ook de uitlaat komt dan donkere rook.

Waar twijfel ik nog meer aan: ontsteking vanwege knallen uit de inlaat af en toe, maar die staat op tijd, rotor goed, verdeelkap goed, kabels goed en ook de as van de rotor heeft geen noemenswaardige speling.

Heeft er hier iemand nog een lumineus idee?
Leon

Berichtdoor JantjeV8 » 13 feb 2008, 23:09

Toch geen LPG he??

Op een of andere manier ga ik denken dat er een of meerdere kleppen niet in orde is/zijn!!!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Leon » 14 feb 2008, 15:49

Nee, geen LPG.

Heb idd het klepdeksel er nog afgehaald en even snel de klepspeling gechekt. Twijfelde of de cilinderspoeling wellicht niet in orde was (vanwege de knallen uit de inlaat) maar dan zou het mengsel juist armer worden, en niet rijker. Verder loopt ze netjes stationair...

Ga nu op weg naar de LIAM (kijken of het rijdend lukt) en dan laat ik wel even van mij horen en wat het gaat kosten enzo :(

thanks!
Leon

Berichtdoor Leon » 29 feb 2008, 14:27

SCHOP!

Nou.. ondertussen staat de Mercedes alweer 2 weken bij de liam waar ze er "tussendoor" aan klussen.
Gedaan:

kleppen
ontsteking
gasnaald
membraam
afstellen.

Net even gebeld:
"ja.. ehh.. hij doet nog steeds raar". Ik heb ze verteld - toen ik hem bracht al - dat ik de choke verdacht en dat het pulldown membraam open bleef staan en dat 'ie daarom te rijk loopt. "oh, dat geef ik nog ff door"....

Heeft er iemand hier nog een idee, of een goede complete carb te leen desnoods?

Op deze manier gaan mijn spaarcentjes voor de dinitrol behandeling er heel hard doorheen natuurlijk... :(<br><br>Post edited by: leon, at: 2008/02/29 13:28
Leon

Berichtdoor Trouwkoets » 29 feb 2008, 15:34

. Loopt over 2 dagen af, huidige prijs nog geen 3 euro. Verder wordt er onder artikelnummer 230225230537 nog een complete M115 aabgeboden (volgens mij een 200).

Dus sla je slag!

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Leon » 29 feb 2008, 18:13

ah.. das een mooie,

Gemaild :) Eens kijken of hij naar nl wil sturen.

Rij van de week even langs de liam en dan neem ik gewoon mijn "leer carburateur" mee... :)
Leon

Berichtdoor Mart49 » 29 feb 2008, 18:26

zit er een katalysator onder, net weer meegemaakt met een ford.
katalysator kapot,de uitlaat verstopt, deze auto had ook geen vermogen meer.

mart49
Mart49

Berichtdoor Leon » 29 feb 2008, 22:26

Hoi Mart,

Nee, deze auto is van vóór de tijd dat het milieu een rol speelde :)
Geen kat, geen injectie.

Het probleem zit hem puur in het mengsel. En wel zo erg dat je moet denken aan CO percentages van 12%!

Ik ga er van de week nog even langs denk ik... Kijken of ik wat auto's kan poetsen daar om de kosten te verlagen ;)
Leon

Berichtdoor Nico Vliet » 29 feb 2008, 22:42

Hoi Leon, zou persoonlijk ook zeker gaan voor onderdelen simpelweg uitwisselen. Ben voor mn werk ook op technisch vlak bezig en alhoewel het niet altijd de meest geavanceerde manier is om er uit te komen is het zooooooooooooooo vaak de makkelijkste / snelste / goedkoopste weg!
Nico Vliet

Berichtdoor Leon » 14 maart 2008, 10:02

Jep, dat is nu ook het plan.

Ik neem van rob holewijn een complete carburateur over en die zet ik dan over.
Als dat het niet is, weet ik het ook niet meer.
Leon

Berichtdoor Leon » 08 apr 2008, 21:42

Bon... Ondertussen ben ik radeloos.

Nieuwe carburateur op de kop getikt; verhaal staat .

Alles aangesloten, leidingkjes omgelegd. Maar zelfs met deze carb komt het CO niet onder de 9% en bij laag/midden toeren verzuipt de motor al.

Ondertussen is de garagerekening torenhoog, en ik heb nog geen rijdende auto.

Ik denk er hard over na om hem daar weg te slepen... maar dan?

Is er nog iemand die een idee heeft wat het zou kunnen zijn, en hoe je het CO percentage naar beneden krijgt?

vraag 2: wie heeft er een autoambulance? Dan kan ik mijn auto misschien naar harrie krijgen.

bedankt

gr

Leon
Leon

Berichtdoor janbenz1 » 10 apr 2008, 00:57

Heb je al eens een compressie test gedaan?
Het kan ook zijn dat je klepzittingen versleten zijn, en daardoor geen vermogen meer hebt.
Je kleppen kunnen dan wel goed gesteld staan, maar als deze niet goed sluiten helpt het niks.
Misschien een aandachtspunt.

Als dat het is dan een kop revisie, en het is weer klaar.

Veel succes, en laat het even horen.
ben zeer benieuwd wat het is.
Groetnis Jan.
janbenz1

Berichtdoor Rob Holewijn » 10 apr 2008, 01:31

Leon, het lijkt wel ongeveer het zelfde probleem wat ik heb, alleen als ik voorzichtig gas geef, gaat het wel goed.
Ik weet niet waar je woont maar je zou aan onze club ambulance kunnen denken.
een laatste mogelijk heid is je auto naar Arjan van Marcel Kappen te brengen, die krijgt alles voor elkaar.
Rob Holewijn

Volgende

Keer terug naar Techniek