[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Even voorstellen : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 12:54

Even voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Even voorstellen

Berichtdoor BenW » 11 dec 2007, 22:57

Hoi,

Omdat ik al een paar keer gereageerd heb in diverse topics moet ik me ook maar even aanmelden hier.
Momenteel ben ik ook op zoek naar een nette W123 en al een aantal gezien en voorbij laten gaan. Zelf heb ik voornamelijk altijd aan luchtgekoelde volkswagen busjes geklust, dus ik ken de klappen van de zweep van de opknappers. Voordeel van de busjes is de ruimte, nadeel zijn snelheid en comfort. Daarom zoek ik nu een relaxte MB voor de weekenden en zo nu en dan een lange rit (wintersport?). Dan kan ook mijn huidige peugeotje 205 automaat uit '86 de deur uit, hoewel dat ook wel een makkelijk te onderhouden en grappig autootje is.
Wat me vooral altijd goed geholpen heeft zijn de forums, dus zodra ik een auto heb gevonden wordt ik zeker (betalend) lid. De ouderwetse lidmaatschappen met ledenbladen trekken me niet zo, juist omdat je op een forum door de juiste mensen met leuk contact snel geholpen wordt.

Groet, Ben<br><br>Post edited by: BenW, at: 2007/12/11 21:58
BenW

Re:Even voorstellen

Berichtdoor Toontje » 12 dec 2007, 08:35

welkom en zoek ze zou ik maar zeggen
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Harmen » 12 dec 2007, 10:42

welkom welkom

wat zoek je eigenlijk? heb je al specificaties in gedachten???
Harmen

Berichtdoor JantjeV8 » 12 dec 2007, 11:20

Hallo BenW, denk eens na over een 240D, of een 230E zou ik zeggen...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor BenW » 12 dec 2007, 13:04

In eerste instantie denk ik aan een automaat, omdat ik dat erg fijn rijden vind. Vooral in NL met al die files en stoplichten, maar voor de vakanties op de snelwegen is dat weer geen probleem. In tweede instantie lijkt een coupe me wel sportief, omdat het toch een auto voor het plezier is, maar tegelijkertijd is een sedan weer praktischer en eigenlijk net zo mooi, maar het gaat uiteindelijk om het comfort en de techniek van de MB!
Als het dan een sedan wordt dan zou het wel een diesel moeten worden 240D of 300D. Alles hangt een beetje af van de geboden kwaliteit en de prijs (we blijven hollander!). Ik heb ook niet even een zak geld liggen, in juni gaan we verhuizen. De auto hoeft voor mij niet in absolute nieuwstaat te verkeren, liever niet zelfs, want dan wordt het alleen maar zweten hier in de binnenstad met een mooie auto. Ik heb al een mooie vw t2b bus bij mijn ouders in de schuur staan om die reden.

Verder zou het toch handig zijn om eindelijk eens op een lascursus te gaan, dat wil ik al 6 jaar, maar komt er maar niet van... Altijd weer druk druk... :-)
BenW

Berichtdoor BenW » 12 maart 2008, 09:56

BenW

Berichtdoor Nico Vliet » 12 maart 2008, 10:14

Veel plezier gewenst met de 300 Ben. Stuur nog eens wat meer fototjes en details als je tijd hebt. Reisverslagje van je Oostenrijktrip? groeten, nico.
Nico Vliet

Berichtdoor Markparket » 12 maart 2008, 13:01

Gefeliciteerd!

Ziet er stoer uit zo!

Veel plezier met je 300D gewenst
Markparket

Berichtdoor Harmen » 12 maart 2008, 15:29

gefeliciteerd en hij heeft de vurdoop gelijk volstaan!!!

vertel eens waar je hem vandaan hebt, waarom je deze hebt gekocht omdat je immers niet aan de T zat te denken... wat heb je er inmiddels aan gedaan etc etc.... leuk om te lezen is dat!

in elk geval genieten nu!!

gr. Harmen
Harmen

Berichtdoor Dionneke1963 » 12 maart 2008, 20:27

Dionneke1963

Berichtdoor BenW » 14 maart 2008, 15:35

De auto komt uit de buurt van Vlijmen, dan moet voor een aantal het belletje wel gaan rinkelen. :-) Ik kan zeggen dat na een aantal handelaren en particulieren het een verademing was om bij een echte Mercedes enthousiasteling terecht te komen. Juist omdat ik toch nieuw ben in de Mercedes wereld. (er staan nog een 205je en een volkswagen t2b in de schuur)

De keuze voor een T was snel gemaakt, deze was beschikbaar en voor vakantie en de aankomende verhuizing toch wel erg handig. Ik was in eerste instantie op zoek naar een diesel automaat, erg gecharmeerd van het sedan model, later ook nog naar de coupe met m110 blok gekeken (dat kriebelt stiekem nog wel), maar de 280CE verbruikt me iets teveel is toch wel erg klein uiteindelijk doet het station model doet me net iets meer dan een sedan.

Een reisverslag is er niet echt, maar de tocht begon met een stormwaarschuwing vrijdag nacht. Daarna in een goede 10 uur naar St. Anton gereisd en daar heeft de Mercedes een week in de sneeuw gestaan alvorens weer de terugtocht aan te gaan. Wat me op de terugweg opviel was de aandacht op de autobahn voor onze auto, erg grappig om mensen te zien kijken. Het verbruik 1:9 is best fors te noemen, maar dan moet ik wel zeggen dat we met 4 man vol gas hebben gereden, en dat is flinke stukken over de 150 op de teller, soms zelfs tot 170. Dus voor de normaal gebruik zat het wel een stukje beter zijn.

Voorafgaand aan de reis zat ik nog even met een klein probleem, ik kreeg hem niet over de 120, geen vermogen. Wat bleek, het oude roetfilter moest er af, het luchtfilter vernieuwd en nieuwe klemmetjes om de brandstofleidingen. Tevens heeft klasse klassiek nog even de motor bekeken en zijn de achterwiel lagers strakker gezet. Zelf heb ik even andere speakertjes geplaatst en de autoradio overgezet uit mijn 205. Ik had weinig tijd om zelf meer te doen. Meestal klus ik bij mijn ouders in de schuur, dat is handiger dan op straat, maar de tijd liet dit niet toe.

Wat ik zelf nog even wil doen is de voorstoel eruit halen en een nieuw stukje schuimrubber onder de stoelvering plaatsen, hij zit voor lange stukken vrij hard (we hadden een kussentje mee). De deuren of de sloten moeten ook nog even afgesteld worden zodat ze wat soepeler dichtvallen, nu moet flink kracht gezet worden. En er moeten wat plekjes preventief behandeld worden op de achterklep. Wat ik nog zoek is het (ral?) kleurnummer van mango groen (875) om de juiste kleur verf te kunnen bestellen.

Eind april willen we nog even een weekje op vakantie in de buurt van Toulouse. Dus moeten er ook nog even zomerbanden aangeschaft worden. Eens even kijken wat handig is en mooi staat, de huidige banden op een andere velg, of nieuwe banden op andere velgen, 14 of 15 inch. Ik had al wat topic gezien op het forum, dus dat komt goed van pas!<br><br>Post edited by: BenW, at: 2008/03/14 14:45
BenW

Berichtdoor JantjeV8 » 14 maart 2008, 18:16

Ben, mooie trip zo met een oude Benz op pad te gaan, volle bepakking en flink doorstomen!!

Voor de kleur, kijk eens hier:
http://www.motip.nl/?page=26&mid=0

De kleuren van onze Benzen worden niet in Ral uitgedrukt, daar zijn ze te specifiek voor. ALs je kleur er bij Motip niet tussen staat moet je even met een automaterialenzaak bellen en hun een spuitbus bij Motip laten bestellen op kleur van je auto. Zij kunnen dat zo verzorgen. Er zit vaak wel een levertijd van 2 weken op en een 500ml bus kost ca. E 18,00.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor BenW » 16 maart 2008, 10:53

Zeker, het was schitterend, geen meetbaar olieverbruik en temperatuur bleef constant. Was de reis en kredietbrief eindelijk weer eens niet nodig. Ik had van te voren nog even nagevraagt bij KK wat zo'n blok nou aan kan, omdat bij mijn luchtgekoelde busje het niet de bedoeling is lange stukken 140 te rijden, maar dat was voor een 300D geen probleem. Al kan de stereo dan wel een tikje harder.
BenW

Berichtdoor Martinovich » 17 maart 2008, 09:54

Met 4 man er in en zo'n zwaar diesel blok hoef je je ook geen zorgen te maken
dat je van de weg waait :)
Martinovich

Re: BenW77

Berichtdoor BenW » 13 mei 2013, 19:02

Hoi allemaal, de W123 is nu geschorst, wachtende de maatregelen van ons prachtkabinet. Ik hoop dat diesel in de overgangsregeling komt, zodat ik em kan houden voor 150 euro per jaar. Inmiddels zitten er een paar mooie vakanties Frankrijk, Belgie, Duitsland en skivakanties in Oostenrijk op.
BenW

Keer terug naar Even voorstellen