door benedendijker » 14 maart 2008, 01:13
Hoi MARION en ARIE,
Jullie zijn kanjers, ik had afgelopen nacht een nare en vervelende droom, ik zal proberen in het kort daar een verslag van te weergeven.
Het was een koude februari periode, ik ben er niet zeker van want ik droomde.
Ik; het mannetje dat verlegen en al helemaal niet brutaals is, stapte op die bewuste dag vol zelfvertrouwen naar een loonwerker net buiten ons dorp.
Ik stelde die ondernemer het volgende voor, goh Jan ik wil een sleutelclubje oprichten voor oude Mercedesen, nu had ik gedacht kunnen wij niet voor een redelijke vergoeding van € 15,- per auto/per zaterdag een maal in twee weken in jou hal sleutelen.
Hij keek mij verwilderd aan met ogen zo groot als € 2,- munten, liep naar zijn werkbank greep daar een Bachosleutel van+/_ 90 cm groot en smeet die voor mijn voeten, en ging vervolgens op de grond liggen en riep zo hard als die kon als jullie voor dat geld willen komen dan sla maar kapot.
Ja maar Jan jou hal is koud, vochtig en jou schuifdeuren sluiten zo slecht dat jou Duitse herder er doorheen kan glippen, en daarbij is het zo dat je zaterdags met die tochtige hal toch niets kan verdien.En ben nou eerlijk Jan, wat stelt dat dorpje waar wij wonen nou eigenlijk voor, in westen van het land in Pijnacker kunnen wij voor € 7,50 per auto een hele zaterdag sleutelen, en die hal is glas en tochtdicht,met vloerverwarming voorzien van een verwarmde kantine met koffieautomaat met warme chocolade. Even dacht ik dat is een aanval van Elipsie die Jan kreeg, hij vloog op kreeg schuimvlokken achter zijn oren greep de Bachosleutel hief die ver boven zijn hoofd en............., pfffffffffffffff badend in het zweet werd ik wakker.
Ik ben het bed uitgegaan, een glaasje water gedronken en toen ik een beetje tot rust ben gekomen ben ik weer gaan slapen.
En ja, weer droomde ik, het was een stralende dag de hal van Arie en Marion stond net buiten ons dorp, net zoals in Pijnacker was er tweemaal per maand een sleutelzaterdag.
Vrolijk trok ik om 09.00 uur schuifdeur van de hal open, ik trof daar een aantal bekende aan zoals Casper, Pietje poets, Arnopetrolgrun, Casper,Govert en ook nog wat Citroenvrienden die de DS van Arie aan het bewonderen waren, de hal was bijna vol en Dirk was de monteur van dienst en was bezig de onsteking van een Eend(2CV) aan het afstellen .Het klompengeluid van Wiebren was als muziek van Bach.
Als je ergens mee kan helpen vroeg Dirk aan mij dan moet je het maar vragen, ja maar ik ben hier met mijn Citroen Traction- Avant Dirk, dat is geen probleem Ad.
Nou Dirk als het geen probleem voor jou is, ik wil graag een nieuwe RVSuitlaat monteren maar de achterdemper moet er nog in gelast worden, en helaas dat kan ik niet zelf.
Geen probleem Ad!!, drink rustig een kop koffie praat wat met Arno en Casper of Govert ik maakt dat wel voor je.
Héééééééééééééé moet jij niet werken het is al 07.15 uur, met mijn lijf nog vol adranaline fietste ik veel te laat met een paar koude jatten, op weg naar het werk langs de hal van de loonwerker Jan.
Jan was druk in de weer met een van zijn rupskranen, hij zag mij en wenste mij een goede morgen, hoi Arie hoe is het met Marion riep ik, alsof hij water zag branden.
Ik verhoogde mijn snelheid, bang dat Jan achter mij aan zou komen.
Later in de week trof ik Jan aan,hij was aan het werk bij ons aan de dijk, hij kwam naar toe en vroeg aan mij, denkte gij déik met ander hou of hoe zitdé ?, en wie is gvd Marion?, wat moet ons Betsie hier wel nie van denken?.