[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
sleutelruimte pijnacker : Algemene vragen over jouw auto - 21

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 20:09

sleutelruimte pijnacker

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:sleutelruimte pijnacker

Berichtdoor peterjavelin » 13 maart 2008, 11:32

arie en marion

ik ben wel nooit in pijnacker geweest,maar als ik de foto's bekijk,
en de verhalen lees was het er altijd gezellig,
voormij was het gewoonweg te ver,om even te sleutelen,
voor de mensen die zelf geen sleutelruimte hebben zal dit een groot gemis zijn.
het is jammer dat jullie stoppen.

grtzz peter<br><br>Post edited by: peterjavelin, at: 2008/03/13 13:53
peterjavelin

Berichtdoor Chevalric » 13 maart 2008, 14:01

Arie en Marion,

De ene keer dat ik bij jullie te gast was, laatste sleuteldag 2007, was een openbaring. Zowel qua gastvrijeid van jullie kant als qua hulp voor een leek als ikzelf.

De afstand is niet klein vanaf Wageningen, maar ik had best een keertje extra kunnen komen. Heel jammer dat dit geweldige initiatief ter ziele is gegaan.
Bedankt voor jullie ruimte!

Ik kom zeker een van de laatste 2 dagen.

Govert, ik zou graag van je beide apparaten gebruik maken, kun je me helpen want ik weet er zelf natuurlijk weer eens niks van ;)

Groeten,

Marc
Chevalric

Berichtdoor MarceldB » 13 maart 2008, 23:03

Ik kan me jullie teleurstelling goed voorstellem, Marion en Arie. Wat hebben jullie geweldig veel gedaan voor de W123 liefhebbers! Ik heb zelf met veel plezier bij jullie aan mijn ex-280TE gesleuteld. Toen ik die zaterdag naar huis ging en mijn 280TE moest laten staan heeft Arie er zelfs zijn schaarse vrije tijd nog aan besteed!!

Door de verkoop van mijn W123 en de aankoop van een 'moderne' Mercedes was zelf sleutelen geen optie meer. Ik heb de bezoeken aan Pijnacker wel gemist!

Jullie zijn meer dan toppers!

Het allerbeste voor de toekomst.

Marcel
MarceldB

Berichtdoor benedendijker » 14 maart 2008, 01:13

Hoi MARION en ARIE,
Jullie zijn kanjers, ik had afgelopen nacht een nare en vervelende droom, ik zal proberen in het kort daar een verslag van te weergeven.

Het was een koude februari periode, ik ben er niet zeker van want ik droomde.
Ik; het mannetje dat verlegen en al helemaal niet brutaals is, stapte op die bewuste dag vol zelfvertrouwen naar een loonwerker net buiten ons dorp.
Ik stelde die ondernemer het volgende voor, goh Jan ik wil een sleutelclubje oprichten voor oude Mercedesen, nu had ik gedacht kunnen wij niet voor een redelijke vergoeding van € 15,- per auto/per zaterdag een maal in twee weken in jou hal sleutelen.
Hij keek mij verwilderd aan met ogen zo groot als € 2,- munten, liep naar zijn werkbank greep daar een Bachosleutel van+/_ 90 cm groot en smeet die voor mijn voeten, en ging vervolgens op de grond liggen en riep zo hard als die kon als jullie voor dat geld willen komen dan sla maar kapot.
Ja maar Jan jou hal is koud, vochtig en jou schuifdeuren sluiten zo slecht dat jou Duitse herder er doorheen kan glippen, en daarbij is het zo dat je zaterdags met die tochtige hal toch niets kan verdien.En ben nou eerlijk Jan, wat stelt dat dorpje waar wij wonen nou eigenlijk voor, in westen van het land in Pijnacker kunnen wij voor € 7,50 per auto een hele zaterdag sleutelen, en die hal is glas en tochtdicht,met vloerverwarming voorzien van een verwarmde kantine met koffieautomaat met warme chocolade. Even dacht ik dat is een aanval van Elipsie die Jan kreeg, hij vloog op kreeg schuimvlokken achter zijn oren greep de Bachosleutel hief die ver boven zijn hoofd en............., pfffffffffffffff badend in het zweet werd ik wakker.
Ik ben het bed uitgegaan, een glaasje water gedronken en toen ik een beetje tot rust ben gekomen ben ik weer gaan slapen.
En ja, weer droomde ik, het was een stralende dag de hal van Arie en Marion stond net buiten ons dorp, net zoals in Pijnacker was er tweemaal per maand een sleutelzaterdag.
Vrolijk trok ik om 09.00 uur schuifdeur van de hal open, ik trof daar een aantal bekende aan zoals Casper, Pietje poets, Arnopetrolgrun, Casper,Govert en ook nog wat Citroenvrienden die de DS van Arie aan het bewonderen waren, de hal was bijna vol en Dirk was de monteur van dienst en was bezig de onsteking van een Eend(2CV) aan het afstellen .Het klompengeluid van Wiebren was als muziek van Bach.
Als je ergens mee kan helpen vroeg Dirk aan mij dan moet je het maar vragen, ja maar ik ben hier met mijn Citroen Traction- Avant Dirk, dat is geen probleem Ad.
Nou Dirk als het geen probleem voor jou is, ik wil graag een nieuwe RVSuitlaat monteren maar de achterdemper moet er nog in gelast worden, en helaas dat kan ik niet zelf.
Geen probleem Ad!!, drink rustig een kop koffie praat wat met Arno en Casper of Govert ik maakt dat wel voor je.
Héééééééééééééé moet jij niet werken het is al 07.15 uur, met mijn lijf nog vol adranaline fietste ik veel te laat met een paar koude jatten, op weg naar het werk langs de hal van de loonwerker Jan.
Jan was druk in de weer met een van zijn rupskranen, hij zag mij en wenste mij een goede morgen, hoi Arie hoe is het met Marion riep ik, alsof hij water zag branden.
Ik verhoogde mijn snelheid, bang dat Jan achter mij aan zou komen.
Later in de week trof ik Jan aan,hij was aan het werk bij ons aan de dijk, hij kwam naar toe en vroeg aan mij, denkte gij déik met ander hou of hoe zitdé ?, en wie is gvd Marion?, wat moet ons Betsie hier wel nie van denken?.
benedendijker

Berichtdoor Mart49 » 14 maart 2008, 01:23

Wat een nare droom, komt er nog een vervolg op met een happy end.?????

Mart49
Mart49

Berichtdoor benedendijker » 14 maart 2008, 01:34

Ja, Jan de loonwerker is vannacht met zijn rupskraan mijn huis ingereden, ik vroeg hem, maar Jan wé doe gij nou?.
Oh, ik dacht dé ons Bets bij jou in bed lag.
benedendijker

Berichtdoor henklith » 14 maart 2008, 12:17

Wat sommige mensen ook al niet denken bij het woord "sleutelclub" he :o))
groet, henk.

NB: ik bedoel denk ik te zeggen, dat er al zoveel gezegd is over
"sleutelruimte", dat het nu langzaam overgaat in "leuteren in de ruimte".<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/03/14 13:53
henklith

Berichtdoor benedendijker » 14 maart 2008, 23:02

`Hoi Henk,
Je hebt helemaal gelijk, het zal wel teleurstelling van mijn kant zijn geweest.
Ik had er zelf geen enkel idéé van wat de huurprijzen van de commerciele doe het garage,s zijn.
Nu weet ik dat inmiddels wel, ben vanmiddag een even gaan informeren in Oss een werkplek huren € 6,-p/u, 10 uren kaart voor de brug € 75,-.
Krik huren €1,25 p/u enz.enz.
CO² lasapparaat € 18,-.

Laten we hopen Henk dat een maal in dertig jaar dat er een nieuwe kans zich voor doet volgende maand al is.
Stiekem hoop ik er op dat het vlak bij mij in de buurt is, ik ben al aan het informeren, wie weet.

Ad!
benedendijker

Berichtdoor henklith » 14 maart 2008, 23:08

Hoi Ad,, ik weet wel een vent in Steenwijk, die sleutelruimte en stallings ruimte verhuurt, met allerlij mogelijke combinaties van die twee.
Het is al lang geleden (een jaar of 2 a 3) dat ik is met hem gemaild heb.
Als je wil kan ik zijn gegevens wellicht nog boven eh,, nou laat in zeggen boven de platen krijgen.
groet, henk lith
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 15 maart 2008, 01:06

Steenwijk is nou niet echt bij hem in de buurt, en dan nog.............
In Steenwijk gebeurt het!!!
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 15 maart 2008, 01:29

Hoi henk, laten we dat met elkaar eens zijn he!
Ik dacht eerst dat Ad ook een Drentelaar was?
Jij in elk geval wel henk? of is Steenwijk net nog Overijssel?
In elk geval een mooie omgeving, ik zou die kant wel op willen!
groet, Henk lith.
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 15 maart 2008, 10:30

Hallo Henk,
Steenwijk ligt in de kop van Overijssel, het grenst aan Drente en Friesland.
Zelf woon ik nu in Blesdijke, dat is weer net Friesland.
Hier staat trouwens nog een mooie woning te koop, iets verderop, met een grote schuur. Weilanden rondom, en aan de overkant bos. Wat wil een mens nog meer.
En aardige mensen :)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Govert » 15 maart 2008, 11:52

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor JaapW114 » 15 maart 2008, 23:41

Beste mensen,

Voor degene die in Noord Holland wonen of daar naar toe willen rijden, ik ben in het bezit van een loods met een smeerput. Loods is niet geweldig groot, maar ruim voldoende om twee Mercedessen binnen te zetten en daar aan te werken. Gezien de beschikbare ruimte kan dat momenteel slechts één auto tegelijk boven de smeerkuil staan. Tevens is Wiebren hier ook zeer regelmatig aanwezig, dus voor de mensen die ergens hulp bij nodig hebben, kan dat geregeld worden. Gereedschap is aanwezig, ook kunnen er laswerkzaamheden uitgevoerd worden, eventueel wil ik dat wel doen. Loods staat in Waarland, dat ligt tussen Heerhugowaard en Schagen. Alleen de weekeinden, liefst alleen de zaterdag maar een uitloop naar zondag is altijd mogelijk.

groet,

JaapW114

Berichtdoor alex240diesel » 16 maart 2008, 13:22

Jaap,

Een geweldig voorstel, maar wees er wel op beducht dat je dit alle zaterdagen kan kosten! ik zou dus maar op afspraak laten komen, tenzij je niks te doen hebt op zaterdag natuurlijk ;)
alex240diesel

Berichtdoor JaapW114 » 16 maart 2008, 13:33

Alex,

Als men vooraf een afspraak wil maken, komt het allemaal wel goed denk ik.
Zaterdag is de dag die ik daar meestal toch doorbreng.
Voor degene die Wiebren nodig hebben, zullen we toch in overleg met Wiebren een afspraak moeten maken.

groet,

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/03/16 13:17
JaapW114

Berichtdoor benedendijker » 16 maart 2008, 14:02

Hallo Beste mensen,
Dat is nu waar wij met die Benzclub naar toe moeten.
Saamhorigheid, respect en vriendschap met die eigenschappen komen we al heel aardig eindje op de goede weg, mensen die spontaan hun ruimte aanbieden.
Het is allemaal wat ver bij mij uit de buurt, maar voor de lokale mensen met een W-123 een geweldige kans.
En het mag best wel wat kosten zoals ARie en Marion dat voor ogen hadden.
Respect moet er zijn.
Henk heeft al enkele keren geschreven een kans die eenmaal in de dertig jaar langs komt, en dan nu in korte tijd tweemaal of zelfs driemaal.

Ad!
benedendijker

Berichtdoor Rob Holewijn » 16 maart 2008, 21:07

Marion en Arie,
Ik kan mij heel goed voorstellen wat jullie besloten hebben, en dan spreek ik uit ervaring. Ik heb er ook wel eens aan gedacht te stoppen. Het was altijd een hoop werk, de voorbereiding, en daarna nog alle rotzooi opruimen.
Mochten jullie nog eens een dag of een weekeinde voor de 114/115 club willen organiseren en dan wel tegen betaling (daar komen we wel uit) dat lijkt mij wel een keer leuk voor onze leden uit het westen.

Ook bij ons is het niet voor niets, behalve de sleuteldagen, buiten deze dagen zijn de kosten € 7,50 per uur voor de brug, € 3,00 per uur voor gebruik van de ruimte.
Dit alles is wel incl. het gebruik van gereedschap.
Mocht je gereedschap thuis willen gebruiken, zoals de kantelbruggen, of een motor takel, of autoambulance, zijn hier huurprijzen aan verbonden.
Rob Holewijn

Berichtdoor 1111 » 16 maart 2008, 22:14

<br><br>Post edited by: arie, at: 2010/03/14 01:04

1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Rob Holewijn » 16 maart 2008, 22:23

Heel goed Arie, maar wat vind je van het idee?
Rob Holewijn

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto