[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Vrijstelling oldtimers mogelijk beperkt door CU. : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 jan 2025, 18:01

Vrijstelling oldtimers mogelijk beperkt door CU.

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Vrijstelling oldtimers mogelijk beperkt door CU.

Berichtdoor wimada » 12 nov 2008, 18:51

Vrijstelling oldtimers mogelijk beperkt
redactie:
De ChristenUnie wil dat alleen auto's van voor 1983 nog in aanmerking blijven komen voor de vrijstelling van wegenbelasting. Nu is het nog zo dat voor wagens van 25 jaar of ouder geen belasting moet worden betaald.

De kleinste coalitiepartij wil die regeling vanwege de milieuvervuiling door de oude auto's nu 'bevriezen'. Coalitiegenoot PvdA voelt er wel voor, het CDA denkt er nog over na.

Volgende week rondt de Tweede Kamer het debat af over de belastingmaatregelen voor volgend jaar.

Helaas wordt de W 124 niet belastingvrij als het aan het kabinet ligt!!!!!!!!!
Maar ja ik denk ook wel dat ze binnenkort het importeren<van Oldtimers> aan banden gaan
leggen.Alleen bij mij in de buurt rijden al 6 W123 modellen < allemaal Diesels en 1 280E > waarvan 3 met nieuw kenteken
ze zijn in Den-Haag ook niet gek als ze inzage krijgen bij RDW.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/11/21 23:48
wimada

Re:Helaas geen W124 300 Turbo diesel bij de W123

Berichtdoor Harmen » 12 nov 2008, 18:54

zitten wij met de W123 toch mooi aan de goede kant... worden de wagens misschien zelfs wel waardevast!! of nog beter....

ik ben benieuwd wat ze gaan besluiten!!!
Harmen

Berichtdoor Markparket » 12 nov 2008, 19:06

Ik vrees het ergste....

Na de ALV moeten we ons maar snel bij de FEHAC aansluiten!
Markparket

Berichtdoor wimada » 12 nov 2008, 19:25

Mijn Benz is bijna 31 jaar oud dus misschien geluk
als ze besluiten de huidige regeling te bevriezen.
Tenslotte toch hobby en 2 e auto.Maar er zijn genoeg
mensen met een Oldtimer als enigste auto,dan wordt
het knap lullig ,collega heeft een oom die een Benz
heeft van 1984 en er naar uitkijkt dat hij belastingvrij
wordt.
wimada

Berichtdoor jan280CE » 12 nov 2008, 19:51

We hebben feitelijk nu al 3 soorten oldtimers.
1) bouwjaar voor 1 januari 1960 geen APK verplichting
2) bouwjaar 1978 en ouder een maal in de 2 jaar APK
3) 25 jaar en ouder tot 1978 jaarlijks APK
4) Verschil in het mogen voeren van blauwe kentekenplaten gekoppeld aan 3)

Ik had al eens een link naar een artikeltje geplaatst waarin werd aangegeven dat de FIVA de oldtimer in Europees verband als volgt definieert: van 25 jaar naar30 jaar en ouder, in een historisch correcte conditie zijn en niet als dagelijks vervoermiddel gebruikt mag worden.
http://www.motor-klassik.de/aktuell/pan ... _14702.hbs

Wat zal dat in de praktijk inhouden? Natuurlijk een kilometerbeperking, maar met name de historisch correcte conditie houdt voor mijn auto in dat ik geen lichtverklikker mag inbouwen of een tempomaat, dat was toen de auto gebouwd werd nog niet leverbaar evenals elektrische ramen met elektronica e.d.

Ik vermoed dan ook dat onze regering deze definitie overneemt met dien verstande dat auto’s van voor 1960 vrijgesteld worden van de km heffing. 30 jaar en ouder voorlopig vrijgesteld worden, met de restrictie dat deze groep nader gevolgd zal worden waarna men na evaluatie definitief een standpunt bepaald en de rest gewoon de km-heffing zal moeten betalen.

De tijd zal het leren, voorlopig is het allemaal koffiedik kijken
jan280CE

Berichtdoor wimada » 12 nov 2008, 20:25

houdt voor mijn auto in dat ik geen lichtverklikker mag inbouwen ??????????

He Jan zit er bij toch al standaard in

gr Wim
wimada

Berichtdoor GerW123 » 12 nov 2008, 20:33

het zal toch niet waar zijn ik rij een W126 op gas bj 1ste maand 1984 als ik na deze tijd nog wegenbelasting moet blijven betalen gaat het gas eruit en ga dan de lucht met benzine vervuilen en koop dan een van 30 jaar en ouder wellicht een op gas of toch weer diesel ( slaolie) zo doe ik nog wat voor de natuur den haag zegt altijd dat we wat voor de natuur en moeten doen maar zelf werken ze je van alle kanten tegen bijna iedereen weet dat auto gas een zeer zuivere brandstof is maar je betaald je blauw aan wegen belasting.
En dan vind den haag het gek dat steeds meer mensen willen of gaan verkassen naar het buitenland
ik heb zelf tot voor een paar jaar terug een eingen zaak gehad( slijterrij wijnhandel party service)
als je ziet hoeveel belasting daar op zit voorbeeld verkoop prijs van een fles jongen jenever 15 euro van deze 15 euro gaat +/- 10 a 11 euro naar de staat van de rest moet de slijter de fabriek en het verpakkings firma van leven een als er van uit den haag een verhoging van aczijns was moest ik over de voorraad die ik al bij de belasting en mijn leverrancier heb afgetikt als nog de verhoging
aan den haag bijbetalen en zo kan ik nog uuren door gaan
maar goed wilde even mijn hart luchten ik zie wel wat er komen gaat

sterren groet
ger(W123)
GerW123

Berichtdoor jan280CE » 12 nov 2008, 20:41

Je mag natuurlijk inbouwen wat je zelf wilt, het is tenslotte je eigen auto.
Iets anders wordt het als de regeling zoals ik hem schetste een feit wordt.
In Duitsland kent men de regeling al met het zgn. H-kenteken voor auto’s van 30 jaar en ouder.
Daar hoor/lees je zaken waaruit blijkt dat de interpretatie soms erg strikt kan zijn. Ten tijde van uilevering (de mijne tenminste) had de auto nog geen lichtverklikker. Of dat voor de gehele eerste serie geldt weet ik niet. Evenzo was op dat moment er nog geen tempomaat leverbaar, de mijne heeft dan ook geen impulsgever achterop enz.
Gas echter is geen probleem, dat wordt gezien als een eigentijdse accessoire omdat gas op dat moment ook leverbaar was. Velgen daarentegen moeten op dat moment ook al leverbaar geweest moeten zijn. Als het een feit wordt kan je nog leuke discussies krijgen
jan280CE

Berichtdoor D!rk » 12 nov 2008, 20:41

Ik merk dat alle Zeeuwen zijn opgestaan, Toonje zal blij zijn met zijn leden aanwas

Kost wat, en dan heb je ook wat... zei een wijsch man me...

Mensch heb ballen... en blijf rijden joh :P
D!rk

Berichtdoor blok_lex » 12 nov 2008, 20:48

Gerw123,

Volgens mij drijft de nederlandse staat gewoon op shell N.V., dus als we allemaal op gas gaan rijden gaan ze gewoon failliet. Het gaat ze helemaal niet om het milieu, het gaat ze gewoon om harde centen!

Lex
blok_lex

Berichtdoor Edwin1966 » 12 nov 2008, 21:28

Heb ik weer!! Die van mij is deze maand net 25 geworden!!!
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1983
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Martin123T » 12 nov 2008, 21:40

Martin123T

Berichtdoor MajikSimon » 12 nov 2008, 21:40

leuke plannetje.

NOT

Ik kan me niet voorstellen dat dit erdoor komt, maa rje wee thet maar nooit...de pvda voelt er ook wel voor...dat zou betekenen dat allerlei auto's die nu belastingvrij zijn weer mogen gaan betalen? Wat een idioterie?

Dat is toch totaal gestoord?
Wat een belachelijke ideen
Ik neem aan dat ze bedoelen vanaf 1984, het lijkt me dat je een eenmaal bestaande vrijstelling niet kunt terugdraaien...

Post edited by: majiksimon, at: 2008/11/12 20:42

Berichtgeving aangepast<br><br>Post edited by: D!rk, at: 2008/11/12 21:12
MajikSimon

Berichtdoor D!rk » 12 nov 2008, 21:48

MajikSimon kun jij even je berichtgeving aanpassen?? Even wat nuances er uit schrappen svp, we willen het graag leuk houden.

Anders moet ik het doen.

Uw (christelijke) moderator

Dirk
<br><br>Post edited by: D!rk, at: 2008/11/12 20:51
D!rk

Berichtdoor jan280CE » 12 nov 2008, 21:55

We gaan toch geen censuur krijgen hoop ik.
Er staat in mijn optiek niets verkeerd, en de sterretjes kan ieder naar eigen fantasie invullen.
Als je daar iets fouts in wilt zien ligt dat echt aan je eigen intepretatie
jan280CE

Berichtdoor Martin123T » 12 nov 2008, 22:00

Pfff......

Laat alstublieft de moderatoren hun werk doen!

Even ontopic: de mensch lijdt het meest, door het lijden wat hij vreescht! ;-)
Martin123T

Berichtdoor wimada » 12 nov 2008, 22:04

Ik merk dat alle Zeeuwen zijn opgestaan, Toonje zal blij zijn met zijn leden aanwas

Kost wat, en dan heb je ook wat... zei een wijsch man me...

Mensch heb ballen... en blijf rijden joh :

Dirk ik zie dat je auto van voor 1983 is dus jij zult je ballen
ook wel houden en blijven rijden
wimada

Berichtdoor D!rk » 12 nov 2008, 22:10

D!rk

Berichtdoor wimada » 12 nov 2008, 22:15

Komt dit uit 'De Telegraaf'? Is het betrouwbaar of kan het een Hoax zijn?

Martin Ik weet niet of het inderdaad een HOAX is we zullen er misschien
wel achter komen ,komt inderdaad uit de Telegraaf en Metro.
ze praten over vervuilers ,denk dat als men LPG heeft zoals ik en
meerderen onder ons dat dit ons niet aan te rekenen is.
wimada

Berichtdoor MajikSimon » 12 nov 2008, 22:18

De mensch lijdt het meest door het lijden dat hij vreest, inderdaad zo is het maar net.

Toch hoop ik dat dit met een sisser afloopt, vooral voor mensen zoals mercedennis die hun wagens al zo lang koesteren en verzorgen en al jaren het volle pond betalen in de hoop de komende 2 jaar eindelijk tot de belastingvrije club te mogen gaan behoren...

Beste Dirk ik ben ook christelijk van huis uit, maar stel je niet zo aan. Er staat niets onbehoorlijks, als jij gaat zitten modderen lijkt het net alsof ik iets vreselijks had neergezet.
MajikSimon

Volgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....