[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Hoe origineel moet je 'm houden ?? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:37

Hoe origineel moet je 'm houden ??

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Hoe origineel moet je 'm houden ??

Berichtdoor Martinovich » 18 maart 2008, 01:06

Ik zat vanavond in m'n auto, opweg naar huis.
Radio aan, en toen dacht ik ineens?

Hoe origineel zijn de W123's die hier op het forum rondzwerven?

En dan bedoel ik niet of er ook roze 123es rond rijden, maar hoe ver ga je in het origineel (authentiek) houden van je Benz?

Bijv.

Die originele radio + speakers klinken slecht, zeker voor iemand als ik die zeer veel van muziek houd.
Neem je dat er dan bij, lekker authentiek...............

Of knal je er een subwoofer achterin en een versterker met usb radio enz.

Gebruik je een carkit, of vindt je dat zonde, etc. etc.

Ben benieuwd.

Groeten Martijn
Martinovich

Re:Hoe origineel moet je 'm houden ??

Berichtdoor Markparket » 18 maart 2008, 01:13

Hallo Martijn,

In de vorige (moderne) Benz had ik een prachtige VDO Dayton radio-navigatie-cd wisselaar met alles erop en eraan.

Voor de Nokia een fijne originele carkit met zwanehals en extra hoorn.

En nu in de 200?

Een prachtige Blaupunkt stereo met cassette waarvan soms het rechter kanaal kraakt..

En voor de handy een ouderwets oortje...zelfs een bleutooth vond ik zonde aan de zonneklep.

Dus ja: je kan wel raden waar ik voor kies, hahaha
Markparket

Berichtdoor Vinnievw » 18 maart 2008, 02:05

Ik ga voor het originele. In mijn 220D zit nog de originele Becker Europa met originele MB speakers van 1977, en ik heb m eigenlijk bijna altijd aanstaan. Op vakantie gaat er een fm-transmitter op voor de mp3 speler. Telefoneren doe ik op de luidsprekerfunctie van de telefoon, mag ook niet maar valt een stuk minder op dan zo'n ding aan je oren.
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor 250petrolgrun » 18 maart 2008, 09:36

Ha die Martijn,

Mijn 250 is nog zo als hij door de fabriek is geleverd.

877: Petrolgün metallic
053: Interieur dattel stof
410: Elektrisch schuifdak
420: Automatische versnellingsbak
430: Hoofdsteunen achter
466: Centrale deurvergrendeling
470: ABS remsysteem
504: Elektrische rechterbuitenspiegel
511: Becker Grand Prix Electronic Radio/Cassette stereo
531: Automatische Hirschmann antenne
590: Warmtewerend glas rondom
640: Aluminium Fuchs velgen incl. reservewiel
673: Hogecapaciteit accu
682: Brandblusser
812: Luidsprekers achter
835: Extra vloermatten
870: Stoelverwarming links voor
871: Stoelverwarming rechts voor

Alleen is code 640 nu in dit jagertijde vervangen voor, 4x stalen velgen met Vredestein winterbanden 195/70 14

De radio cassete werkt prima en het geluid via een Apple i-Pod is prima, Ik moet wel zeggen dat ik 4 speakers af fabriek heb en het is de 3e serie! Mischien dat dat nog iets scheelt qua geluid.

Voor Navigatie gebruik ik de MDA Pro met Tom Tom via zuignap op het raam.

Voor telefoon heb ik gewoon een bleutooth oortje.

Dus niks boren en plakken.

Ja ik hou van zo origineel mogelijk en, alles werkt perfect na dik 24 jaar!

Groet, Arno

<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2008/03/18 08:37

250petrolgrun

Berichtdoor Greccehus1 » 18 maart 2008, 09:57

Ik houd er ook van om de boel zo origineel mogelijk te houden, maar dan krijg je de vraag: wat is origineel? Origineel zoals hij destijds aan de eerste koper is geleverd, of origineel, dus met toevoegingen die Mercedes er destijds zelf aan toe had kunnen voegen? Ik heb lang gedubt of ik me binnen de eerste categorie zou houden, of de stap naar de tweede. Ik heb de stap inmiddels gezet: een Becker Europa Cassette Kurier ingebouwd, met bijpassende luidsprekers (overigens wel hedendaags, maar je ziet ze toch niet). Nu die stap gezet is smaakt het wel een beetje naar meer, maar overgaan tot inbouw van moderne snufjes is niet mijn stiel.
Greccehus1

Berichtdoor Jeroen » 18 maart 2008, 10:20

Ik hou ervan om 'm zo origineel mogelijk te houden. De originele Becker radio was verdwenen, maar ik had zelf nog een originele Grundig uit die periode liggen. De elektrische antenne is ook niet origineel, maar dat valt niet op. Overigens heb ik voor die antenne wel een kleine, niet originele, modificatie moeten doorvoeren. Mijn mooie Grundig deed het nog wel, alleen de uitgang voor de aansturing van de elektrische antenne niet meer. Dus heb ik een klein mooi drukschakelaartje binnen het asbakje geplaatst. Zat toch al een gat (voor je sigaret) en daar zit nou mijn hoogst niet-originele antenneschakelaartje.

Speakertjes zijn nog origineel, maar die zou ik wel een keertje willen vervangen. Maar zeker geen boomboxen of zo.

GPS Navigatie is mbv de bekende zuignap en bellen mbv een los bluetooth oortje. I-Pod gaat via een Belkom Casette adapter. Dus dat heeft allemaal geen impact op originaliteit

In principe wil het liefts alles zeker op het oog zo origineel mogelijk houden, dan wel doen lijken.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jeroen » 18 maart 2008, 10:22

Aanvulling:

ook leuk:

Mijn taxatierapport vermeldt: Auto is in uitzonderlijk originele staat!

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Greccehus1 » 18 maart 2008, 10:37

Over antennes gesproken: bij mij zat er natuurlijk geen op, omdat hij origineel dus geen radio had. Om boorwerk in de carosserie te mijden heb ik een raamantenne geplaatst. Die zijn niet duur, en het valt niet echt op, want hij ligt op mijn dashboard aan de rechterkant in de hoek. Niet helemaal onzichtbaar, maar goed.
Greccehus1

Berichtdoor Douwe Jan » 18 maart 2008, 11:52

Doen wat je leuk vind, lijkt me.
Op de W115 hebben we bv een coupe-bumper achter)zitten en voor dubbele bumpers, 4 hoofdsteunen enz.
Niet origineel, wel mooi ...
De W123 is standaard gebleven; iets zwaarder geworden door het laswerk, maar ala.
Douwe Jan

Berichtdoor Wim Matsinger » 18 maart 2008, 12:28

Onze 280E is ook nog orgineel, zelfs de waardeloze becker radio met boxen zitten er nog in.
Natuurlijk is het niks ..maar het is orgineel dus dat hoort erbij lekker nostalgisch..

gr wim

Wim Matsinger

Berichtdoor alex240diesel » 18 maart 2008, 13:56

Orgineel en niet. Ik kijk niet zo nauw. Mijn witte is zo orgineel als ik hem maar wil laten, andere luidsprekers en radio, en verder een CC uit een W126 plus elektrische CV.

Mijn Groene, nou dat wordt een beestje. Die ga ik niet orgineel houden, maar wel erg aanpassen voor bedrijfsveiligheid. Om te beginnen ligt er LPG in, maar in de toekomst komt er een ander spruitstuk op, verlagings veren, sport schokdempers een bler van een radio, met dito luidsprekers. Maar eerst zorgen dat hij goed is en fijn rijd. O-ja er zit al een 3-de remlicht in, vond ik wel zo fijn.
alex240diesel

Berichtdoor Roel280€ » 18 maart 2008, 15:04

Zoveel mogelijk origineel. Ik houd 'm graag zoals de eerste eigenaar hem heeft besteld. Misschien ooit wel een andere radio als deze het begeeft, maar dat wordt dan weer een gelijkwaardige oldie....
Roel280€

Berichtdoor jan280CE » 18 maart 2008, 15:29

Met de inbouw van een moderne radio en/of carkit is er niets onomkeerbaars gebeurt, dus daar heb ik totaal geen moeite mee. Er zit nu een Kenwood radio/cd speler in en een Nokia bleutooth carkit zonder telefoonhouder. Voor het laden hangt het kabeltje zijdelings uit de middenconsole, het bedieningsknopje geplakt op de houtstrip en de mic op de voorruitstijl bijna boven mijn hoofd. Dat is er zo weer af en uit als dat moet. Tenslotte wil ik ook wel wat comfort in een auto die bij ons voornamelijk voor de wat langere ritten (met caravan) gebruikt wordt. Op sommige dingen kan ik dan wel weer pietluttig zijn zoals bijv de achterbumber die vervangen is i.v.m. met doorroesting. De andere bleek niet gelijk te zijn aan de mijne, zodat ik deze bewaard heb, en ter zijner tijd opnieuw ga lassen en verchromen en er dan weer op gemonteerd wordt. Maar uiteindelijk moet iedereen datgene doen met een auto wat hem of haar leuk lijkt.

Groet,

Jan

Dit is dus niet mijn smaak <br><br>Post edited by: jan280CE, at: 2008/03/18 14:30

jan280CE

Berichtdoor Leon » 18 maart 2008, 19:53

die van mij is "zo orgineel mogelijk".

Enige is dat er andere matten inliggen, andere speakers in het dash zitten en dat de antenne niet orgineel is.
Leon

Berichtdoor Janbenz » 18 maart 2008, 20:47

Mijn auto is redelijk origineel. Ik heb omdat de antenne kapot was een nieuwe Hirschmann antenne niet electrisch erop gezet. Een Becker radio zat er niet in. Als hij erin had gezeten had ik hem ook niet vervangen. Nu zit er een Philips radio/CD-speler in. Telefoneren doe ik via de tomtom die d.m.v. bluetooth aan de telefoon is verbonden. De tomtom is er zo weer uit te halen. Hij zit slechts met een zuignap vast.

Groet,

Janbenz
Janbenz

Berichtdoor Henk1959 » 18 maart 2008, 20:57

Ik heb er laatst een Pioneer in gezet plus 100 watt speakers in het dashboard want ik vond het originele geluid niet om aan te horen.

Maar verder laat ik alles mooi bij het oude, je hebt voor zo'n wagen gekozen en daarom moet ie origineel blijven vind ik.
Henk1959

Berichtdoor Martinovich » 18 maart 2008, 21:34

Erg leuk om te lezen al die reacties,
ik heb een beetje het zelfde gevoel.....

Als ik er een moderne radio in zet is ook meteen een stukje (ik noem het) huiskamergeoel weg.

Als ik in m'n auto rijd dan heb ik echt een gevoel van rust.

Ik heb ook niet meer de behoefte om hard te rijden, ik kan genieten van het autorijden opzich.

Ik had nooit gedacht dat het zo veel gevoel op zou roepen.

Ik lees dat ook terug in de reacties, iedereen lijkt met gevoel over zijn of haar (zijn er dames lid hier?) auto te praten.

Ik hoop nog lang van deze auto 280E 1980 handgeschakeld (handbak klinkt alsof je poten tegen een paard zegt) te mogen genieten.
Ben benieuwd naar de verdere reacties..

groeten, Martijn
Martinovich

Berichtdoor Lorenz » 18 maart 2008, 23:28

Ik houd hem het liefst zo orgineel mogelijk. ik houd dr van:)
ik kan er ook allemaal goed mee leven, heb bijvoorbeeld een apparaatje onder m'n ipod die radiogolven uitzend zodat ik met mijn becker europa van m'n ipod kan luisteren. oke, geluid is niet geweldig.... haha!
Lorenz

Berichtdoor broker » 18 maart 2008, 23:39

In de 200D heb ik een klassiek uitziende Becker ingebouwd met echter alle moderne techniek incl. mp3. In de coupé zit nog steeds de org. Becker Europa met cassettespeler. Uitkomst vind ik wel een losse FM transmitter die je gewoon in de sigarenaansteker doet en op iedere radio zonder cassette of cd welhaast onbeperkt je favoriete muziek kunt spelen.
broker

Berichtdoor Martinovich » 18 maart 2008, 23:56

Martinovich

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto