[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Mijn W123; Voel een probleem aan komen... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 06:32

Mijn W123; Voel een probleem aan komen...

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Mijn W123; Voel een probleem aan komen...

Berichtdoor 230ce_123 » 14 nov 2008, 21:33

Ben ondertussen 6weken de dolgelukkige eigenaar van een 230CE 83, om m voor de keuring te brengen wist ik dat ik de voorbanden moest vervangen, ze waren gewoon op. Ben wezen kijken naar banden op het net en vond al snel op marktplaat een jonge gozer die goedkope banden had om m door de keuring te krijgen; wou er niet teveel aan uit geven omdat ik de 15iinnch amg velge eigelijk te klein vind, twijfel nog aan de andere kant een beetje polijsten en misschien nog even dompelen en ze zien er weer goed uit! Nu komt het de jonge gozer heeft 195/50/15 er op gezet ipv de hogere 65, rij normaliter woon/werk verkeer nog een in corsa b, maar na van de week de uitlaat hiervan gereden hebben, werd ik toch gedwongen om met mijn 230 naar kantoor te rijde, nu reed ik vanmiddag naar huis en ik voelde iets aan het stuur wat me nie lekker zit, ik heb hem morgen nodig om mijn corsa naar een doehetzelfgarage te brengen... om die uitlaat te fixen, dus vroeg ik me af heeft het plaatsen van een 50 hoogte band gevolgen voor de kogels die zich hier in de buurt bevinden, hij staat lager, en denk dat ik als ik bijv 18 of iinch velge erop zou zette dat ie hier dan omheen zou valle? En dan bedoel ik de kogels..
230ce_123

Re:Mijn W123; Voel een probleem aan komen...

Berichtdoor 230ce_123 » 14 nov 2008, 21:36

Ben bang dat ik eea heb gesloopt doordat ik er lagere banden onder heb..? PLz laat dit niet zo zijn
230ce_123

Berichtdoor Semrick » 14 nov 2008, 21:59

In een van je andere topics geef je aan dat je zelf 2e monteur geweest bent. Dan moet je tocht wel weten hoe dat met banden in elkaar zit en dat het plaatsen van een band met een iets lagere wang geen invloed kan hebben op de fusee- of stuurkogels.
De diameter van het wiel blijft gewoon 15 inch. Het hoogte verschil zit hem in het rubber tussen de velg en het wegdek. Voor het wiel zelf op de auto maakt het dus niets uit.

195/65 wil zeggen dat de band 195 mm breed is en de hoogte is 65% daarvan.
Bij een 195/50 band is dat dus 50% van 195 mm.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken denk ik dat je het gevoel in het stuur ergens anders moet zoeken. Het kan natuurlijk zijn dat er iets mis is met de banden zelf. Het verhaal van "een jonge gozer met banden om hem door de keuring te krijgen" geeft mij namelijk niet al te veel vertrouwen. Maar goed je moet zelf weten hoe je met jouw auto omgaat maar banden, stuurinrichting en remmen lijken mij voor een auto zaken die van levensbelang kunnen zijn. Niet alleen voor jezelf maar zeker voor de medewegebruikers.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 230ce_123 » 14 nov 2008, 23:53

Ja, vanzelfsprekend is mij dit wel bekend, ook ik vind het belangerijk dat er veilige auto's op de weg rijde, en ik zie mij coupe als mijn 2de vrouw die ik goed wil verzorgen! Maar op het moment dat ik twijfel over de nieuwe/andere of gepolijste/gedompelde velgen dan kies ik er bewust voor om 2de hands banden erop gezet, de banden michilins hebben 5mm profiel en zijn goed! En 35 voor 2banden incl balanceren, is spotgoedkoop! En voor nu ben zojuist effe naar buiten gegaan om even een rondje te rijden, op het moment dat dat ik helemaal naar links of rechts stuur dan lijkt het alsof de velg hier tegen aan komtHet enige wat ik zeer binnenkort nog moet doen is de schokbrekers vervangen; een koopje 92,- 4stuks via ebay, deze hoop ik volgend weekend te vervangen, ook meen ik dat het wel goed is om de vloeistoffen te vervangen de olie is niet heel zwart maar gaat wel die richting op, lang niet vervangen; natuurlijk olie/lucht/brandstoffilter, ik heb de auto heel goedkoop aangeschaft en ben ondertussen achter gebreken gekomen die ik wel kan verhelpen, ga er absoluut een hoop geld in steken want het is gewoon mijn auto ben er al jaren verliefd op en eraan gesluteld heb ik nooit, hoe dan ook is het al een tijd geleden dat ik heb gewerkt als 2demonteur, 15 tot mijn 20ste , opleiding net niet afgerond 0,2 punten maar oke het moet goed of niet, kreeg last van m ijn rug en heb een carriereswitch gemaakt naar software voor het bankwezen, financial planning, zoals men dat noemt..ben nu ondertussen 25

Maar voor nu zie ik mijn coupe als mijn hobby sleutelauto waar ik dolgelukkig mee ben, ik heb bijv ongelooflijke zin in de workshop klepstellen waar ik me nog voor moet aanmelden, moet dit uberhaubt? het is namelijk al een hele tijd geleden dat ik een set kleppen gesteld heb!<br><br>Post edited by: 230ce_123, at: 2008/11/14 23:28
230ce_123

Berichtdoor D!rk » 15 nov 2008, 15:25

Als je mee wilt doen moet je je wel opgeven.
Dan kunnen we daar rekening mee houden.

Namens de organisatie,

Dirk
D!rk

Keer terug naar Techniek