Op aanwijzen van Hanco heb ik de eigenaar van V-cars uit Veldhoven gesproken. Hij wist niet het juiste antwoord, zijn reactie was meer in de trent van 'als er maar kenteken op zit'.. Hij verkoopt ze toch weer zal ie wel denken.
Wel ben ik vandaag in Zutphen geweest, voor m'n werk, maar ook omdat daar G-service,
www.g-klasse.nl zit. Overigens een ramp om weer thuis te komen vandaag, 3,5 uur op 140km....waarom zouden we een snellere wagen willen.
Aardige gast, informatief en een liefhebber in hart en nieren.
Hij vertelde mij dat het heel wisselend is wat je bij de RDW treft. Maar hij vertelde ook dat hij wel vaker Steyr-Puch op kenteken kreeg MET aanhanger gewichten. Die worden van het oude buitenlandse kenteken overgenomen. Of het zo hoort??? Hij wist het niet, ik weet het niet maar het gebeurd wel eens.
Wel wist hij te vertellen dat je bij de importeur van deze auto's, in mijn geval denk ik dan toch Mercedes Benz Nederland, de oorspronkelijke technische gegevens op moet vragen en vervolgens daar weer mee terug naar de RDW om de trekvoorziening te laten keuren.
Die weg had ik al opgestart, de informatie ligt bij Mercedes Nederland, afdeling homologatie en dat zal wel een paar dagen in beslag nemen vermoed ik.
Ondertussen heb ik wel m'n kenteken, heb plannen om in die Heimat een mooie 280E op te halen, maar mag dat formeel dus nog niet met de G...