[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vreemd "geluid" in neutraal : Techniek - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:48

Vreemd "geluid" in neutraal

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Vreemd "geluid" in neutraal

Berichtdoor Gerespecteerd » 19 maart 2008, 00:57

Hallo allemaal en bedankt voor de reacties,

Ik heb natuurlijk al veel over dit lager gelezen op dit forum. Boy zegt zelfs dat dit geluid niet van het lager maar van de bak zelf komt en geen kwaad kan. Toch denken de meesten dan weer wel aan het lager.
Zelf maak ik me er normaalgezien ook geen zorgen om. Een dure herstelling doen als de wagen perfect rijdt zal ik nooit doen maar...

2500km van huis in panne staan kan nog opgelost worden door een reisverzekering maar als het een rondrit-vakantie is dan zit ze er wel onmiddelijk compleet op en daar mag ik niet aan denken.

Jan ik ken hier een andere Dieter (ook Mercedesliefhebber) dan Dietro die voor mij herstellingen kan uitvoeren dus dat is geen probleem en Dietro weet ik ook zijn! Maar die en niemand anders zal echter enkel het lager willen vervangen denk ik, dat zou ook gewoonweg zonde zijn van de werkuren zoals ze zelf ook al aangeeft. De drukgroep is trouwens al vervangen onlangs! Maar de koppelingskit en het uitbouwen van de versnellingsbak blijft nog altijd een grote kost.

Met dit te vertellen kom ik natuurlijk helemaal nergens maar misschien wel met het antwoord op de volgende vraag:
Hoelang ratelt de jouwe al Wiebren?

Groeten,
Nathan<br><br>Post edited by: Gerespecteerd, at: 2008/03/18 23:59
Gerespecteerd

Re:Vreemd "geluid" in neutraal

Berichtdoor Wiebren240D » 19 maart 2008, 12:55

Hallo Eric

ik rij er denk ik al 3 jaar zo mee en dat is wel zo ongeveer 7000 km per jaar

ik maak mij er echt niet druk om hoor deden onze taxi,s vroeger ook daar verwisselden wij ook gewoon de koppelings plaat allen en ging de drukgroep en het druklager er zo weer in hoor.
ja wel even goed kijken of het nog goed was moest in het druklager niet een piepje of wat anders in zitten dan ging hij er uit.
en zodra de koppeling begint te slippen gelijk vervangen scheelt je een drukgroep.

maar dat hoef je tegen woordig niet meer te doen want je krijgt nu een heel set in 1 keer

maar veel suc6 groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Techniek