Ik heb de uitlaat bij het spruitstuk losgenomen en ben vervolgens gaan rijden.
Ik heb geen verschil gemerkt behalve dan de decibellen.
Maar mijn probleem is er pas als ik mijn caravan van 750 kg trek. Ik wil met deze combinatie niet zonder uitlaat de autobaan op om te testen.
Met uitlaat wil hij in zijn 4 niet harder dan 80 a 90 km/h. In de derde versnelling kan ik ongeveer 95-100 km/h halen en in zijn 5 daalt de snelheid altijd.
Op benzine heeft hij iets meer power kan dan op de hele lange stukken 95 km/h in zijn 4 halen.
Als ik geen caravan bij me heb kan ik zonder problemen 150 km/h rijden.
Ondertussen is de compressie gemeten (alle 4 tussen de 11 en 12 bar) de distributie timing is goed net als de klepspeling. Tevens is de ontsteking op tijd gezet en de verdeler, rotor, bougies en bougie kabels vernieuwd. Alle vacuum slangen zijn gecontroleerd en ik heb er 1 vervangen.
Het lucht filter is ook nieuw. De koelvloeistof is vervangen al was de oude nog kraak helder.
De gasklep wilde ook niet geheel open maar dat is nu ook verholpen.
Nu denk ik eraan de voorpijp met demper die nog in goede staat zijn te gaan vervangen, in de hoop dat dit mijn prestaties ten goede komt.
Mijn thermostaat was defect (nieuwe gemonteerd), de motor kwam dus niet goed op temperatuur en dit kan voor extra vuil in de demper hebben gezorgd.
Als er nog iemand ideeën heeft zijn ze welkom.
Groet Luigi.