door PetervanD » 18 maart 2008, 18:03
Waarde liefhebbers,
nieuwe info vanaf het niet-schakelende-W123-Lang-front. Vanmiddag wilde ik de olie van de bak peilen. Al warmrijdend (het plan was 20 minuten) kwam ik langs de Liam, daar ben ik binnengestapt. Na een uiterst vriendelijke ontvangst door de receptioniste reed vrijwel gelijk een monteur een rondje met de auto. Hij constateerde vrij snel dat de bak laat opschakelt, maar niet slipt. Na de rit hebben we samen de olie gepeild van de bak, hij meent dat er ongeveer een 1/2 tot 1 liter te veel in zit. Advies: eerst die olie er uit, dan verder kijken. De grote hoeveelheid olie kan namelijk ervoor gezorgd hebben dat er olie in de vacuumbol is gekomen en dat die daardoor niet naar behoren werkt. Maar, net zo goed kan iets anders de oorzaak zijn, dan moet hij op zoek. Het aanbod was eerst diagnostiserend kijken (al dan niet voor een vast bedrag) en dan eventueel te repareren.
Die olie moet er dus uit, daarvoor heb ik voor a.s. donderdag een afspraak gemaakt met Danny om de hoek. Toen ik net bij hem was meende hij dat het niet kon liggen aan het oliepijl ("dat maakt geen fuck uit"), hij had immers nadat het probleem reeds bestond (ik ben toen de automaat niet meer wilde schakelen gelijk naar hem toe gegaan) pas de olie er bij gegooid (als mogelijke probleemoplossing). Ik heb er dus een hard hoofd in dat het ligt aan het oliepeil, maar we zullen zien.
Zaterdag ben ik van plan om naar Pijnacker te komen, alle hulp is welkom. Iemand nog trek in appeltaart?
Dank!