door JerommekeOhjajoh » 24 maart 2008, 15:56
Oeps ik had het niet helemaal goed begrepen dus mijn verhaal hieronder ging er van uit dat die met remblokje bleef hangen en je zo verder wilde rijden. Natuurlijk moet je nooooooit zonder remblokjes gaan rijden! Hoe kom je op het idee zou ik zeggen, maar goed.
Hoi Nico,
Risico is dat je remblokje wat blijft hangen en daardoor sneller slijt en de boel lekker warm/heet kan worden. Nog een risco bij niet goed werkende remmen is dat je tijdens een noodstop helemaal scheef gaat trekken, met alle gevolgen van dien. Remmen moeten goed zijn om al die kilo's tot stoppen te dwingen.
Ik ben gister net met Job met mijn eigen achterklauwen bezig geweest. We hebben ze er af gehaald en de cilinders (zie maar ergens op het forum, staat wel beschreven hoe je het moet doen) er uit laten PLOPPEN mbv luchdrukpistol.
Oorzaak van het niet terug gaan van de cilinder is vaak roest op de cilinder. Dit komt weer door de remolievloeistof, die de eigenscap heeft om vocht aan te trekken. Door dit vocht gaat de boel roesten, vandaar dat het belangrijk is deze vloeistoffen met regelmaat te verversen!
Ook kan je remleiding van rubber verstopt zijn waardoor de olie er wel doorheen geperst wordt tijdens pedaaldruk, maar moeilijk weer terug kan lopen, met gevolg dat remblokje ook blijft hangen.
Dus als je tijd hebt, haal de boel er af en bestel van te voren een goed revisiesetje (rubber ring en rubber mantel + bremzenvet/vaseline). Maak de boel weer roestvrij en vervang je rubberen leidingen indien nodig. (ik heb de pech dat de rubberen slangen niet meer van de koperenleidingen willen, dus moet deze ook vervangen, vanaf de verdeler!
Groet Jeroen
Groet jeroen<br><br>Post edited by: JerommekeOhjajoh, at: 2008/03/24 14:59