Schijn bedriegt, vuil is het probleem niet. Roest en andere narigheid bedekken mijn auto. Maar technisch is het meeste in prima staat en de bodem, wielkasten en schutbord zijn mede door zijn Amerikaanse jeugd nog keihard. Ik denk dat geheel restaureren niet lonend meer is, maar een beetje bijhouden zou geen kwaad kunnen. Ik heb wel een heel net setje Europese koplampen liggen en een geheel roestvrije gril. Voorbumper is reeds vervangen, motorkap heeft wat lichte roest en twee imitatie spatborden zijn ook de kosten niet. Alleen alvorens ik wat kan doen, moet ik er eigenlijk een tweede auto bij hebben, deze heb ik echt dagelijks nodig voor mij werk. Ben nu bezig met een grote lasklus op Schiphol, dus 140 kilometer per dag. Inmiddels ben ik er ook achter dat ik geen opgeknapte Benz wil. ten eerste is dat mij te duur, ten tweede en dat vind ik eigenlijk nog belangrijker, als ik het zelf doe weet ik dat het werkelijk gedaan is en hoe het er op de niet in het zicht zijnde plekken werkelijk uitziet. Deze auto kwam van een kennis van mij, waarvan ik weet dat alleen het beste goed genoeg is, ook werd het onderhoud aan deze auto destijds door een bevriende automonteur gedaan in mijn werkplaats, ik heb er dus altijd bovenop gestaan als er onderhoud gepleegd werd.
Maar ik vind het wel een sympathiek gebaar, emmertje met een spons, kwaad kan het niet. Helaas ben ik niet zo'n poetser, meer van de wasstraat. Alleen is mijn kofferbakrubber vergaan en heb ik na een ritje door de wasstraat een laag water in de kofferbak. Dit rubber moet hoognodig vervangen worden, maar ik heb eerst nog wat laswerk aan het achterspatbord, pas daarna wil ik het rubber vervangen.
groet,
Jaap <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/03/23 22:06