[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Interessante W123s te koop bij oldtimermercedes.nl : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:23

Interessante W123s te koop bij oldtimermercedes.nl

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Interessante W123s te koop bij oldtimermercedes.nl

Berichtdoor Fazioli » 25 maart 2008, 12:43

Voor Iemand die een mooie 280E van 1980 met zeer weinig kilometers zoekt, of een 230 handbak van 1979, is het mischien toch de moeite eens een kijkje te nemen bij deze website:
http://www.oldtimermercedes.nl Wij hebben er een mooie 200 Automaat vandaan en zijn er zeer tevreden over. Ook de mensen van de garage waar hij nu in onderhoud is (Smeets in Maastricht) waren er van onder de indruk, en zo hebben wij van meerdere kanten de bevestiging gekregen dat we een goede koop hebben gedaan. Ik wilde dit nog even kwijt in verband met eerdere geluiden omtrend deze handelaar.

Ik heb personelijk de indruk dat ze goed bezig zijn en wel degelijk hun uiterste best doen om mooie en gave exemplaren van de W123 aan te kopen.
Fazioli

Re:Interessante W123s te koop bij oldtimermercedes.nl

Berichtdoor JantjeV8 » 25 maart 2008, 13:41

Dat vind ik in elk geval een erg nette mededeling!! Zo hoor je met elkaar om te gaan, niet alleen de negatieve zaken belichten.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Agavengrunn » 25 maart 2008, 14:00

Mee eens.

Alleen betrouwbare handelaren bestaan niet (uitzondeirngen daargelaten) alleen betrouwbare autos en ik moet zeggen dat ik die beschrijvingen van oldtimermercedes.nl altijd een beetje discutabel vind. Altijd van een oud baasje geweest, alleen zomers mee gereden, laatste aanschaf voor ze de pijp aan maarten gaven... etc.

Grt Hendrik
Agavengrunn

Berichtdoor Fazioli » 25 maart 2008, 14:08

Doe ermee wat je wilt, ik kan alleen maar zeggen dat wij er een goede auto vandaan hebben. Als het gaat om discutabele beschrijvingen kunnen we nog wel even doorgaan, en komen zeer bekende en betrouwbare garages als bijv Budgetbenz en Nijkamp er ook niet helemaal schoon vanaf. Of is het daar ineens allemaal wel waar? Nee die beschrijvingen interesseren mij eerlijk gezegd niet eens, maar de auto's wel..
Fazioli

Berichtdoor henklith » 25 maart 2008, 15:46

Hoi fazioli, auto's zien er in elk geval verzorgd uit.
De prijs is ook best hoog, maar misschien redelijk normaal voor een handelaar.
Het belangrijste vind ik natuurlijk dat een eventueel later ontdekt probleem/tekortkoming ook netjes verholpen wordt.
In elk geval maakt het bedrijf op mij geen slechte eerste indruk.
Bedankt voor de berichtgeving :o))
Groet, Henk lith.
henklith

Berichtdoor Roel280€ » 25 maart 2008, 18:29

Mooie auto's, ik ben dol op 280E's ;)
Roel280€

Re:Interessante W123s te koop bij oldtimermercedes

Berichtdoor Martinovich » 25 maart 2008, 22:33

Ik zie gewoon heeeeel erg mooie auto's, en het lijkt me ook normaal die verhalen.

Ik heb mij laten vertellen dat in Duitsland aantoonbaar via een voertuigbrief
alle eigenaren zijn te achterhalen.

Mits deze door een Mercedes dealer wordt onderhouden, ingeruild en doorverkocht.

Zo kom je dus, net als een collegea van mij, exemplaren tegen zoals beschreven op de site van dit bedrijf.

M'n collegea heeft dan geen W123 gekocht, maar een erg mooie W126 380SE.
Deze auto is dus van 2 eigenaren geweest, alle onderhoudsbeurten en rekeningen zitter er bij, en hij is helemaal
kei en kei hard. Hier zat ook zo'n voertuigbrief bij, met de namen van de eigenaren.

Ik denk dat dit bedrijf contacten heeft met dealers in Zwitserland en Duitsland die bellen zodra ze zo'n auto moeten
inruilen of opkopen van een familie, niet iedereen die ineens zo'n auto erft heeft natuurlijk iets met oldtimers.

Als ik het geld had zou ik er zeker gaan kijken, het loont natuurlijk ook om mobile.de goed af te speuren,
want daar staan dit soort exemplaren soms tegen zeer schappelijke prijzen op, alleen moet je wel de tijd hebben
om er te gaan kijken etc.

Maar goed daar weten jullie alles van denk ik..

Gr. Martijn
Martinovich

Berichtdoor Dionneke1963 » 25 maart 2008, 22:55

Mijn ervaring na zo'n 30 auto's?

Een handelaar of garage koopt of ruilt een auto in. Hoeveel heeft de verkoper er mee gereden.........0 Km? Natuurlijk is hij goed, hij moet hem toch verkopen. Wat jij er op aan te merken hebt wordt gerepareerd door de monteur. Althans, dat hoop je en nog steeds weet de verkoper niets, maar de wagen rijdt nu heerlijk.
Bij een garage met wat meer naam kun je meer verwachten, maar bij een handelaar soms wat minder.

Ik heb vroeger ook wel eens een enkel wagentje ingeruild wat bagger was, maar als de verkoper er om heen loopt, kijkt en mij een goede prijs geeft vind ik het best. En zo wordt hij ook weer verder verkocht. Daarom kun je soms weleens een wagen kopen die later wat gebreken heeft en de verkoper hoeft dit niet altijd te weten, want tenslotte is hij verkoper en heeft hij er niet een tijdje in rond gereden.
Dionneke1963

Berichtdoor Douwe Jan » 25 maart 2008, 23:01

JanV8, Weet jij niet een leuk adresje (voor De Club en het goede doel) waar we import-Benzen vandaan kunnen halen, in Oostenrijk, of zo ??
Van deze prijzen krijg ik groen haar ...
Douwe Jan

Berichtdoor D!rk » 25 maart 2008, 23:02

Mja

Nou is er in een grijs verleden toch wel wat over oldtimermercedes (Maassenvandenbri(n)k geschreven, datwil je gewoon niet weten. Al die schuur en plamuur verhalen, die dan na één jaar spontaan gaan roesten.
Maar ook hij kan zich 'gebeterd' hebben, maar blijf oppassen het blijven handelaren!!

Ohja over auto's uit zwitserland, die schijnen erg populair te zijn. Ook in Duitsland ! Zo populair, dat menig auto naar Zwitserland geimporteerd wordt, om zodoende als een Zwitser te verkopen.
D!rk

Berichtdoor Roel280€ » 25 maart 2008, 23:50

Heb gewoon mijn 280E zelf gehaald, dat is uiteindelijk de beste garantie. Koop je 'm gewoon daar van de oude heer, maar die kan natuurlijk ook al tig keer van Benz zijn verwisseld omdat 'die Holländer' alles opkopen. Als het maar weinig km's heeft. Zo werkt het ook daar. Eerst kochten 'die Holländer' alle snoeken (DS voor intimi) uit Frankrijk op en nu gaan ze voor de 'heim ins Benz' W123's.

Moraal: Er bestaan geen goede handelaren, enkel goede auto's. Overigens was mijn ervaring met Topklassiekers aangaande mijn eerste 280E erg goed.
Roel280€

Berichtdoor henklith » 26 maart 2008, 00:43

Hollanders, kope kope kijke niet.
Groet, henk lith.
henklith

Berichtdoor Fazioli » 26 maart 2008, 01:34

Dat bedoel ik dus.. Je begint een topic om je goede ervaring met een bedrijf eens naar voren te brengen en dan wordt er weer een link geplaatst naar het negative verhaal uit een grijs verleden (één voor zover ik weet) om alle goede wil in een klap weer teniet te doen.. jammer<br><br>Post edited by: Fazioli, at: 2008/03/26 00:37
Fazioli

Berichtdoor Semrick » 26 maart 2008, 02:14

Inderdaad jammer want zoals Fazioli al zegt is zijn auto wel in heel goede staat dus laten we er van uit gaan dat Oldtimermercedes.nl geleerd heeft van het verleden en gewoon nette auto's verkoopt.
De laatste keer dat ik daar was (toen Fazioli zijn auto ging bekijken) heb ik ook alleen maar hele nette auto's zien staan.
Als ik het geld er voor over zou hebben zou ik er zonder problemen een auto durven kopen....
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor Trouwkoets » 26 maart 2008, 10:25

Semrick en Fazioli,

We kunnen pas vrij en eerlijk over een handelaar spreken als er niet direct gepraat wordt van 'jammer dat die en die die dat weer gezegd heeft'.
Anderhalf jaar geleden heeft hij 2 forumleden behoorlijk belazerd, tegenwoordig is de kwaliteit van zijn handel (veel) beter. Mooi bericht toch?

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Fazioli » 26 maart 2008, 12:11

Precies, laten we het daar dan ook maar bij laten.

Ga vandaag de auto weer ophalen (is getaxeerd) ben benieuwd.

Gr. Roland
Fazioli

Berichtdoor Erik » 26 maart 2008, 14:34

Hallo,

Inmiddels rijd ik al 20.000 km in een 230E die ik bij deze firma gekocht heb.
Geen enkle probleem gehad.
10.000 KM rijden we nu op gas (orsouw) ook geen enkel probleem.
Wagen is volgens mijn onderhouds garage puntgaaf.
Auto was niet de goedkoopste en de gasinstallatie ook niet.
Maar duurkoop blijkt uiteindelijk wel goedkoop te zijn.

Het is triest dat het verleden zo'n goede firma blijft achtervolgen terwijl daar geen enkele aanleiding meer toe is.

Groeten, Erik

Erik

Berichtdoor Semrick » 26 maart 2008, 14:44

Hoi Caspar,

Wat is belazerd. Is het bij onze auto's niet zo dat bepaalde slechte punten pas zichtbaar worden als je de halve auto gaat demonteren? En ik ken geen handelaren die dat doen om te kijken of een auto goed is. Daar komt nog bij dat het toch kan zijn dat hij de auto in gerestaureerde (lees dicht geplamuurde) toestand heeft gekocht en zelf ook niet heeft kunnen zien dat deze auto slecht was?
HIj heeft daar volgens mij zijn lering uit getrokken en wil dat soort auto's niet meer verkopen.
Het is nu eenmaal zo dat je een slechte naam heel snel hebt en bijna niet meer kwijt raakt. Negatieve ervaringen worden nu eenmaal eerder gedeeld dan positive. Etr zullen ook vast heelveel klanten zijn die zoals Erik en Roland erg tevreden zijn over hun hij Jan-Willem gekochte auto maar meestal laten zij dat niet weten.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor henklith » 26 maart 2008, 15:07

Hoe luidt dat spreekwoord ook alweer, zo iets van, vertouwen komt te voet, en gaat te paard geloof ik.
Belangrijkste vind ik dat je bij zo'n garage, die inderdaad ook niet de boel volledig uit elkaar haald voordat hij de auto verkoopt, nog terug kan komen na een tijdje als er toch nog wat mankementen aan blijken te zitten, en het dan ook dan weer prettig geregeld kan worden toch?
groet, Henk lith.
henklith

Berichtdoor Topasbrauner » 26 maart 2008, 15:15

Juist Henk! Zo zie ik het ook. Ik zou wel eens willen weten of die 2 forumleden met hun verotte 123's zijn teruggegaan naar WillemJan en hoe hij vervolgens reageerde?
Topasbrauner

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto