MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:55

Gaspedaal trilt

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Gaspedaal trilt

Berichtdoor Dervis » 29 maart 2008, 20:30

Ik heb net gemerkt dat mijn gaspedaal trilt. Vooral als je iets harder rijdt (80) merk je het goed, en dan met name als je het pedaal dan loslaat. Ik heb het gevoel dat het steeds erger wordt.

Wat is er aan de hand?
Dervis

Re:Gaspedaal trilt

Berichtdoor Dionneke1963 » 29 maart 2008, 21:05

Het is geen trilling die je OOK merkt in je gaspedaal? Of ie het puur alleen je gaspedaal.
Dionneke1963

Berichtdoor Dervis » 29 maart 2008, 22:23

Ja, ik merk verder niks. Maar het zou kunnen dat de hele onderkant trilt natuurlijk bij hogere snelheid, is lastig na te gaan..
Dervis

Berichtdoor Dionneke1963 » 30 maart 2008, 08:52

Vaak zie je bij de 80 dat je stuur begint te trillen als je onbalans hebt in je wielen, maar een gaspedaal? Verder zijn er nog meer onbalanzen of versleten rubbers die een auto kunnen doen schudden of trillen, maar een gaspedaal wat begint te trillen ken ik niet. Ik hoop dat er andere zijn die dit probleem wel kennen en ook de oplossing weten.

Succes
Dionneke1963

Berichtdoor Dervis » 30 maart 2008, 10:49

Het is meer dat je een diepe vibratie voelt, dus vooral als je hem loslaat vanaf 70-80 km uur. Je zou zeggen iets met de overbrenging, as ofzo?
Dervis

Re:Gaspedaal trilt en diepe lage geluiden

Berichtdoor Dervis » 07 apr 2008, 11:07

Het is erger geworden met die trilling, en ik merk nu ook dat ik hele lage geluiden hoor, een beetje zoals een kofferbak die iemand dicht doet terwijl je in de auto zit, en dan die doffe klap van de luchtverplaatsing.

Steekassen zijn het niet, die zijn allebei al vervangen en is een heel ander geluid.
Dervis

Berichtdoor henklith » 07 apr 2008, 11:19

Hoi Dervis (Ierse muziekgroep geloof ik he?) Ik denk dat je de rubbers van de motor ophanging als verdacht moet beschouwen.
Ik heb ook wel is zo iets gehad (ook een gevoelig rechter voetje), en dat bleek toen een uilaat spruitstuk te zijn, waarvan de meeste bouten al een hele slag los waren getrild, was ook al hoorbaar!!
Is trouwens snel even te controleren he!
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Dervis » 20 apr 2008, 18:55

Ik heb net gezien dat er een gat van 10 cm in het laatste stuk van de uitlaat zit, zou dat het kunnen zijn?

Mijn stuur trilt trouwens ook lichtjes
Dervis

Berichtdoor henklith » 20 apr 2008, 21:50

Kan je daar even wat beeld materiaal van maken Dervis?
Het lijkt mij dat dat wel trillingrn kan veroorzaken, zo'n gat werkt nutuurlijk als een pulserende racetmotor.
groet, henk.
henklith

Berichtdoor Dionneke1963 » 20 apr 2008, 22:32

Heeft je vrouw misschien een tas in de kofferbak laten liggen haha.

Tja, het is al verdomde moeilijk om een trilling of een geluid te omschrijven, laat staan te herkennen. En nu gaat er nog meer trillen! Ook al je stuur en je krijgt zelfs vreemde geluiden. Misschien een keertje naar een sleuteldag?

Probeer maar eens uit te leggen hoe een bloemkool smaakt. Beter is het om de mensen het te laten proeven. Er zijn namelijk zoveel dingen die bewegen aan een auto en een trilling kunnen veroorzaken.

Succes, maar ik weet het zo eventjes ook niet.
Dionneke1963

Keer terug naar Techniek