[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Resultit : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:52

Resultit

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Resultit

Berichtdoor resultit » 30 maart 2008, 23:07

Beste leden
Half Februari heb ik een W123 200 op LPG aangeschaft van bj 78
Dankzij de informatie die ik hier gevonden heb ga je toch een stuk zekerde op aankoop uit en weet je de zwakke plekken snel te vinden.
Hierbij mijn verhaal vanaf de afgelopen 6 weken.
Bij aanschaf bleek al dat de motor erg slecht was harde tik weinig vermogen olie lekkend en blauw roken, maar de prijs was goed en de auto was zeker niet rot en heeft een droog en heel interieur.
Omdat ik flink wat sleutel ervaring heb opgedaan in mijn jonge jaren durfde ik de uitdaging wel aan zeker omdat er in Oss nu een doehetzelf garage is met brug en voldoende gereedschappen.
Eerst maar een naar de motor kijken klepdeksel er af bougies er uit en compresie meten
Valt niet tegen voldoende compressie op alle cylinders bij het klepstellen kwam de oorzaak van de tik al aan het licht de nokken as op 2 nokken totaal weg gesleten.
Gelukkig had Rob nog een nokkenas liggen blijkt meteen dat mijn motor van een oud type is van een W115 maar de motor loopt weer redelijk, nieuwe olie,bougie’s ,verdelerkap en kabels en de motor gaat steeds beter lopen alleen nog een rammel op de distributie ketting want die
was uitgesteld en klep seal rubbers vervangen stond nog in de planning.
Tussendoor de uitlaat nog compleet vervangen met voorpijp en ook de cardan tussen lagers.
Totdat na een blokje rijden spontaan de koppakking kapot gaat, de olie werd zo de 4e cylinder ingezogen wat een enorme wit/grijze straaljager mistbank in de straten van Oss veroorzaakte.
Na het openmaken van de motor blijkt alles een beetje versleten te zijn de cylinder wanden spiegelen ,olie lekkage langs krukas kering, slechte distributie ketting ,geleiders etc
Gelukkig kon ik een andere motor kopen altijd op benzine gelopen mooi droog blok maar zonder aanbouw delen en nokkenas.
Ik heb de motor opgebouwd en overgezet, verse vloeistoffen,waterpompje, termostaat toch nog een 14 uur werk want het zit altijd tegen boutjes breken af en de motor ruimte ook helemaal schoongemaakt.
Dan komt het spannende moment van starten en gelukkig hij loopt als een zonnetje alles weer afgesteld kleppen en ontsteking gesteld,ik ben pas tevreden als een euro op zijn kant op
de motor blijft staan en dat is gelukt.
Helaas na een 100km rijden bouwt de motor druk op in de radiateur en krijgt water bij de olie dus de weer aan de slag kop er af en nu blijkt er een stuk rubber in een koel kanaal te zitten lijkt wel op een oude verteerde pakking en de koppakking heeft wat gelekt.
Alles netjes schoongemaakt deze motor ziet er wel erg netjes uit onder de kop nieuwe koppakking gemonteerd 1 zaterdag werk en vandaag weer de hele dag mee gereden nu gaat het gelukkig goed de motor loopt erg mooi en er komt geen wolkje blauwe rook meer uit.
Ik vind sleutelen best leuk maar nu is het wel genoeg geweest het voordeel is dat ik de auto onder de kap nu bijna met de ogen dicht uit elkaar kan halen en ik misschien dat ik met de opgedane kennis ook eens iemand kan helpen hier op het forum.

Ik hoop snel eens kennis temaken met andere leden en hun auto´s,

Grt Peter
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
Woonplaats: Oss
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:efkes voorstellen

Berichtdoor Rob Holewijn » 31 maart 2008, 00:56

Mooi stukje Peter, blij dat die nokkenas ook op deze motor past.
Wat dat uit elkaar halen kun je ons wel helpen Hahahahaha we hebben dat regelmatig. Wanneer kom je trouwens eens kijken?
Enne.......... veel plezier vet de nieuw te vormen club.
Rob Holewijn
 


Re:efkes voorstellen

Berichtdoor TIMSTAR » 31 maart 2008, 21:07

Je hebt nu wel een echte band met je auto!

veel plezier met je Benz!
TIMSTAR
 


Re:efkes voorstellen

Berichtdoor janbenz1 » 31 maart 2008, 21:37

hallo Peter,

Nou dan sta je weer met bijde beentjes op de grond.
Gelukkig doet ie het nu goed.
Je zegt dat " Gelukkig had Rob nog een nokkenas liggen blijkt meteen dat mijn motor van een oud type is van een W115 "

Ik denk dat je bedoelt het type motor 115, die heb ik nl. ook in mijn Benz liggen, daarbij zal hij misschien ook wel in het type 114/115 liggen.
Later kwam het type 102 motor in de tweede serie.

Ik ben zelf ook zeer te spreken over het motortje, en hij loopt super op LPG.
Als de kleppen goed zijn gesteld, ligt ie zo rustig te pruttelen.
Je hoort gelijk wanneer er weer gesteld moet worden, dan ploft ie soms een heel enkele keer.

maar ik wens je heel veel sleutelloze kilometers toe.

Plaats ook eens een paar foto.s van je Benz.

Groetnis fan Jan, ût Drachten.
janbenz1
 


Re:efkes voorstellen

Berichtdoor Markparket » 31 maart 2008, 23:03

Hallo Peter,

Gelijk in het diepe dus!

Vanaf nu dan maar veel plezier van je auto!
Markparket
 


Re:efkes voorstellen

Berichtdoor Martinovich » 31 maart 2008, 23:36

Wat een verhaal,

als je het zo schrijft lijkt het niet zoveel werk, maar je zal aardig wat uurtjes gezweet hebben.

Nu waardeer je de auto nog meer dan je al deed waarscheinlijk.

Heeeeeel veeel PLezier man.

En foto's zijn altijd leuk

Gr, martijn
Martinovich
 


Re:efkes voorstellen

Berichtdoor resultit » 05 apr 2008, 13:19

Hallo Jan,
In de M115 zitten ook nog verschillen de m115 die in een w type ligt
heeft een ander inlaat spruitstuk,carterontluchting,soms kleinere koelgaten, en de olieleiding boven de nokkenas zit anders gemonteerd klepdeksel gaat dicht met 3 boutjes.het zijn maar kleine verschillen maar net genoeg om op vast telopen als je bv een ander kop gekocht hebt.
Grt Peter
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
Woonplaats: Oss
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:efkes voorstellen

Berichtdoor w123boy » 05 apr 2008, 14:48

hallo

veel plezier met je revisiebenz

grt w123boy

w123boy
 


Lang weg geweest maar weer terug!

Berichtdoor resultit » 20 maart 2019, 17:13

Heel lang weg geweest van het W123 forum na dat de W123 als project is gestrand in de schuur en weinig tijd vanwege eigen bedrijf (De W123 '78 200 op LPG staat nu te koop op dit forum)
Deze week was ik bij een klant zie ik nog net vanuit mijn ooghoek een W123 diesel te koop staan.
De bruine lak helemaal verweerd en onder het mos maar wel met een nieuwe apk en niet al teveel roest blijkt ook nog een 1e eigenaar NL km stand van 292.000 en bj 1977
Proef rit gemaakt dat was wel effe schrikken wat betreft optrekken 200D en geen stuurbekrachtiging maar toch best redelijk auto en een goede motor heeft lang stil gestaan dus er zal nog wel e.a achterstallig zijn.
Ik hoef jullie niet uit te leggen wat er is gebeurd ik heb de auto gekocht snel wat aanbetaald ga de Benz eind van de week ophalen.
Dus I 'm back zal jullie hulp en advies hard nodig hebben i.v.m de diesel techniek.
foto komen natuurlijk snel als schuur vondst conditie !
Ik hoop dat ik mijn huidige W123 project snel kan verkopen want ik heb de ruimte nodig en de cash om deze diesel te verwennen.
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
Woonplaats: Oss
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Resultit

Berichtdoor JantjeV8 » 20 maart 2019, 18:42

Als het mos er op staat wens ik je veel succes, dan is het water ook de deuren in gekropen, de kokerbalken binnen, de dorpelkoppen in, de scharnierbakken in, in de goot bij de achterbak, onder de raamrubbers en noem maar op...
Zonder stuurbekrachtiging? Weet je zeker dat het geen voor-serie is? Wat is het chassisnummer?
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Resultit

Berichtdoor resultit » 20 maart 2019, 19:24

dorpel koppen spatbord randen onder de matten alles super hard , het is wel een W123 1 serie met trekstarter heeft de scharnierbakken alleen, 1 voorscherm is slecht waarschijnlijk door een eerdere schade of slechte reparatie en de raamrubbers zijn vergaan linker scherm zit een deuk in maar ja kan in ieder geval weer 2 jaar rijden met apk wil er wel een beetje aan werken maar meer 1 tot 2 dags klusjes geen hele projecten meer.
het lijkt er op dat de auto een soort anti roest behandeling heeft gehad zelfs onder de motor kap zit overal een tectiel achtig substantie
interieur is ook perfect
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
Woonplaats: Oss
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron