[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Getik uit of achter de benzinetank. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:01

Getik uit of achter de benzinetank.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Getik uit of achter de benzinetank.

Berichtdoor Paulpuut » 30 maart 2008, 16:17

Hallo, hier Paul uit Den Haag en sinds vorige maand trotse eigenaar van een werkelijk bijna nieuwe W123 200 geimporteerd uit Duitsland. Hij heeft 130.000 km gereden (serviceboekjes e.d. voorhanden)

Hij heeft echter één euvel. Als ik stilsta en de motor draait stationair dan hoor ik getik dat komt vanachter de achterbank, het getik loopt gelijk met het toerental. De ene keer luider dan de andere keer, soms ook helemaal niet.
Ik heb de auto naar de garage gebracht en daar ontdekten ze dat als je de benzineleiding achter de benzinepomp (Ik heb de banzinepomp nog mechanisch dus op de motor zitten) dichtdrukt dat dan het getik ophield. Toen hebben ze een nieuwe benzinepomp gemonteerd doch dat hielp niet. Ikzelf heb nog de tankinhoudmeter gedemonteerd maar ook dat was het niet. Heeft iemand raad??????????
Paulpuut

Re:Getik uit of achter de benzinetank.

Berichtdoor Wiebren240D » 30 maart 2008, 21:52

Hallo Paul

echt een mooi raadseltje.
waar ik zo ook geen antwoord op weet.
maar kom 26 April even naar Pijnacker.
even op de brug en dan komt er denk ik wel een antwoord uit

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Leafhabber » 30 maart 2008, 22:12

Hoi Paul, kan het zijn dat je tankontluchting dicht zit? Dus dattie vacuum zuigt?

Ik ben heel benieuwd. Succes ermee, Alex
Leafhabber

Berichtdoor Paulpuut » 31 maart 2008, 04:58

Tankontluchtng, ... hoe check je zoiets? Ik heb wel mijn benzine(dop) half opengedraaid teneinde onderdruk op te heffen maar ook dat hielp niet.
Paulpuut

Berichtdoor JantjeV8 » 31 maart 2008, 07:53

Liggen je leidingen niet los zodat ze wat bewegen tegen je carrosserie? Of schudt je uitlaat ergens tegen aan?

Ik heb het wel eens gehad dat de einddemper wat gedraaid gemonteerd zat. Het achterste pijpje tikte af en toe tegen het plaatwerk onder de achterbumper, dus de uitlaat klemmen losgedraaid, demper wat verdraaid en opgelost was het.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Paulpuut » 01 apr 2008, 01:08

Het was inderdaad de uitlaat. Er was n.l. (in Duitsland al) een nieuwe achterdemper gemonteerd. Nu hadden ze daarvoor niet originele rubbers gebruikt. De gebruikte waren te stijf. Hierdoor was de achterdemper strak tegen de auto komen te zitten vandaar dat geluid. Ik heb 4 nieuwe originele rubbers
gekocht (4,50 euro) deze zijn veel elastischer waardoor de achterdemper lager hangt.
Allemaal bedankt voor het meedenken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Paul.
Paulpuut

Keer terug naar Techniek