[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ventilatorknop is amper om te draaien : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 12:16

ventilatorknop is amper om te draaien

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

ventilatorknop is amper om te draaien

Berichtdoor Lorenz » 30 maart 2008, 13:17

hallo allemaal,
Ik rijdt een 200D uit 1984, laatste serie dus, waarvan de ventilator knop, de middelste van de 3, heel erg moeilijk draait, en niet meer naar de stand III te krijgen is.
Als ik de de knop in stand 0 heb gehad, helemaal onderaan, dan krijg ik deze zelfs amper weer in de stand I. ook zit er iets speling in de knop.
is dit probleem bij iemand bekend?
Is het af te stellen ofzo, achter de middenconsole, hoe zwaar de knoppen draaien?<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/30 13:18
Lorenz

Re:ventilatorknop is amper om te draaien

Berichtdoor The White Rider » 31 maart 2008, 09:18

Dit volg ik ook even, heb ook zo'n stroeffe knop.

Volgens mij bedien je tssn stand 0 en stand 1 een soort klep waarmee je alles afsluit. Correct me if I'm wrong. En daar zit denk ik bij mij althans de oorzaak van het vastzitten.
The White Rider

Berichtdoor Mercedes 230E » 31 maart 2008, 12:24

Ik ben ook benieuwd naar de reacties van dit topic.
Heb namelijk het zelfde probleem.

Tom.
Mercedes 230E
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor BenW » 31 maart 2008, 13:45

terug vind post!
BenW

Berichtdoor rpmosterd » 31 maart 2008, 14:42

Mensen,

kijk even onder de motorkap, er zit bij het kachelunit een soort "hendeltje" die je even handmatig omhoog of naar beneden moet duwen. (dit is het handeltje waar de kabel van de draaiknop aan vast zit)

Als je aan de knoppen blijft draaien dan forceer je het systeem, en datn trek je alles kapot.

Groet, Robert
rpmosterd

Berichtdoor 1111 » 31 maart 2008, 15:42

Robert,

Het gaat hier wel om de middelste knop, de buitenste knoppen bedienen de kachelkraan onder de motorkap.

Aan de middelste knop zit inderdaad een kabel die bovenin het kachelhuis links en rechts een klep open of dicht laat gaan.
Zou kunnen dat ie zwaar gaat, moet toch het een en ander even open.
Kan straks wel even een foto maken om het wat begrijpelijker te maken.

mvg arie van schie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor Lorenz » 31 maart 2008, 17:59

bedankt voor alle antwoorden, ik ben wel blij dat het geen groot probleem is, maar het irriteert toch een beetje op de lange duur.

Arie, als je dat zou willen doen graag, dat verduidelijkt een hoop.

de oorzaak zit bij mij niet echt van stand 0 naar I, maar het probleem zit het bij mij in van stand I naar II of III toe.<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/03/31 18:01
Lorenz

Berichtdoor Blackchrome3 » 31 maart 2008, 18:32

Ik heb hetzelfde probleem, wel tussen 0 en 1 had ook al aan een klep zitten denken. Echter hier nog geen tijd en zin voor gehad om uit te zoeken. Miscchien idee om vanavond ff te doen, blijft nu toch langer licht.
Blackchrome3

Berichtdoor 1111 » 01 apr 2008, 20:49

Hier de middelste knop met daar aan de kabel

1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor 1111 » 01 apr 2008, 20:51

Die loopt hier naar toe

1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor 1111 » 01 apr 2008, 20:52

De kabel bediend deze klep onder het voorraam bij de ruitenwissermotor

1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Lorenz » 06 apr 2008, 10:22

hoi arie!
bedankt voor de handige foto's!
Voor veel met dit probleem zijn ze handig te gebruiken denk ik!
Voor mij helaas niet, want van de stand o naar I gaat gewoon goed, dus dat schuifje werkt goed, hijwil alleen niet van I naar II en III.
maar zolang ik hem niet helemaal terug draai naar 0 onder zag maar, maar gewoon een stukje naast I om hem uit te zetten, dan gaat het nog wel om hem naar II en III te draaien! maar zodra ik hem naar de 0 onder draai dan wil hij niet meer naar II en III.
er is dus wel mee te leven, ik laat er even een mannetje naar kijken dinsdag, ik heb even een lijstje gemaakt van gebreken.
groet, Lorenzo
er is nu dus gelukkig wel mee te leven!
Lorenz

Keer terug naar Interieur