[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lucht again : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 04:10

lucht again

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

lucht again

Berichtdoor wouter » 31 maart 2008, 10:16

Beste leden,

Ik heb nog steeds een probleem met lucht in de brandstofleiding, ik zal eerst even vertellen wat ik allemaal gedaan heb, hopelijk hebben jullie daarna nieuwe suggesties.

Het is een 240 diesel blok, met nog zo'n rode dop waar olie bij moet ;) (ligt wel in mijn Mercedes campertje en dus geen W123, maar hoop maar dat jullie niet gelijk afhaken;))

1) Brandstoftank schoon gemaakt inclusief filter.
2) Leidingen gecontroleerd.
Tot de handpomp is er ook geen lucht te zien
3) Nieuw handpompje geinstalleerd met nieuwe pakking ring
4) Nieuwe rubbers bij de aansluitingen naar de handpomp en van de handpomp naar het tweede filter.
5) Er zit ook voldoende en nieuwe olie in de pomp
Kortom, waar kan het probleem nog zitten? Van de tank naar de handpomp geen lucht, vanaf daar wel lucht :§

Alleen als ik de auto op toeren schroef komt er geen lucht, maar zodra ik de auto stationair wil laten lopen is het net als eerder beschreven alsof je een champagne fles open trekt en zo erg dat de motor bijna afslaat.

Misschien een domme vraag, maar kan de lucht ook van de brandstofpomp nar het handpompje lopen en zo in die leiding komen?

Ik hoop op nieuwe suggesties want ik ben er nu op gebrand om die lucht eruit te krijgen en het gevecht te winnen (zodat de bus weg kan en ik een W123 kan betalen:)).

Alvast bedankt!

Groet,

Wouter
wouter
 


Re:lucht again

Berichtdoor alex240diesel » 31 maart 2008, 12:18

Als ik dit zo lees zou ik denken aan een lekkage ergens in de hand pomp te zitten. Zijn de rubbers wel goed, of zijn de pakkingen wel goed geplaatst? Ik denk toch echt dat je daar is goed naar moet kijken.
alex240diesel
 


Re:lucht again

Berichtdoor Weizengelb » 31 maart 2008, 16:20

Kleine retourslangetjes tussen de verstuivers?
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:lucht again

Berichtdoor wouter » 31 maart 2008, 18:01

@ Alex, ik was inderdaad al van plan om deze week nogmaals de boel uit elkaar te halen en nog eens goed in elkaar te zetten

@ Weizengelb: die kleine retourslangetjes kunnen er toch niet voor zorgen dat lucht van het handpompje naar het filter loopt?

Zou het ook kunnen dat het in de handpomp zit, daar zitten een soort filtertjes in (op het punt waar de diesel in komt en waar het er weer uit gaat. Kan daar misschien iets mis mee zijn?
wouter
 


Re:lucht again

Berichtdoor alex240diesel » 31 maart 2008, 18:23

Wouter

Ga van het weekend rustig kijken. Nu niet teveel opperen. Probeer wel een plan te maken van hoe je het wil aanpakken, dan kan je dat in elkgeval volgen. Streep weg wat je hebt gedaan, dan doe je geen dingen dubbel. Maar misschien moet je sommige dingen wel dubbel controleren.

In iedergeval veel suc6
alex240diesel
 


Re:lucht again

Berichtdoor JantjeV8 » 01 apr 2008, 10:07

IS je hoofdbrandstof filter goed dicht? Doorgaans zit daar het hoogste punt van het systeem. Dus de deksel van het filterhuis, de banjobouten waarmee de leidingen aangedraaid zitten.

Als je zo'n filter of pompje monteert doe ik altijd wat smeerolie aan de o-ring. Dan stroopt hij nooit op tijdens het aandraaien. Misschien is dat de oorzaak?? Te droog aangedraaid, o-ring opgestroopt en dus lek.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:lucht again

Berichtdoor wouter » 01 apr 2008, 15:27

@jantje, dat van die ringen is een goede tip. Ik heb ze wel wat met brandstof ingesmeerd, olie durfde ik niet, was bang dat het dan misschien ging verstoppen, maar een klein beetje zal waarschijnlijk niet veel schade veroorzaken.

Volgens mij is het hoofdfilter goed dicht, maar omdat het vanaf de handpomp gaat kan dat toch ook geen oorzaak hebben?

Bestaan er ook verschillende soorten o ringen? Ik heb gewoon zo'n rubber o ring gebruikt, maar bij die aansluitingen hoeft toch geen pakking verder? Alleen een o ring eromheen en dan aansluiten?

Ik ga in ieder geval nog eens een nieuwe poging wagen!

Bedankt tot zover!
wouter
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten

cron