Beste leden,
Ik heb nog steeds een probleem met lucht in de brandstofleiding, ik zal eerst even vertellen wat ik allemaal gedaan heb, hopelijk hebben jullie daarna nieuwe suggesties.
Het is een 240 diesel blok, met nog zo'n rode dop waar olie bij moet (ligt wel in mijn Mercedes campertje en dus geen W123, maar hoop maar dat jullie niet gelijk afhaken;))
1) Brandstoftank schoon gemaakt inclusief filter.
2) Leidingen gecontroleerd.
Tot de handpomp is er ook geen lucht te zien
3) Nieuw handpompje geinstalleerd met nieuwe pakking ring
4) Nieuwe rubbers bij de aansluitingen naar de handpomp en van de handpomp naar het tweede filter.
5) Er zit ook voldoende en nieuwe olie in de pomp
Kortom, waar kan het probleem nog zitten? Van de tank naar de handpomp geen lucht, vanaf daar wel lucht :§
Alleen als ik de auto op toeren schroef komt er geen lucht, maar zodra ik de auto stationair wil laten lopen is het net als eerder beschreven alsof je een champagne fles open trekt en zo erg dat de motor bijna afslaat.
Misschien een domme vraag, maar kan de lucht ook van de brandstofpomp nar het handpompje lopen en zo in die leiding komen?
Ik hoop op nieuwe suggesties want ik ben er nu op gebrand om die lucht eruit te krijgen en het gevecht te winnen (zodat de bus weg kan en ik een W123 kan betalen:)).
Alvast bedankt!
Groet,
Wouter