[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
onregelmatige richtingaanwijzers : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:05

onregelmatige richtingaanwijzers

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

onregelmatige richtingaanwijzers

Berichtdoor Gerard » 01 apr 2008, 22:42

Ben auto-electrisch niet goed onderlegd dus wie kan mij met wat advies helpen;

Sinds enige dagen heeft mijn knipperlichtinstalatie kuren. De eerste twee a drie "knipperslagen" gaan zo als het hoord. Daarna wordt deze echter onregelmatig (niet meer netjes aan-uit-aan-uit maar aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan. Sorry voor deze kinderlijke weergave maar een betere omschrijving schiet me nu niet te binnen).
-Dit probleem doet zich in gelijke mate bij zowel de linker als de rechterzijde voor.
-De kniperlichtindicatielampen in het dashbaord als ook de knipperlichten zelf buiten aan de auto branden net zo fel als voorheen.
-Als ik de knipperlichten via de rode gevarenverlichting inschakel is er geen enkel probleem. Dan gaan ze wel mooi gelijkmatig aan en uit.

Welke onderdelen kan ik nu in welke volgorde het beste gaan onderzoeken voor oplossing van deze storing?

groeten,
Gerard.
Gerard

Re:onregelmatige richtingaanwijzers

Berichtdoor D!rk » 01 apr 2008, 22:46

Waarschijnlijk is je knipperlicht relais kapot.

Groet

Dirk
D!rk

Berichtdoor henklith » 01 apr 2008, 23:39

uit uit is toch ook weer aan, niet niet is wel, min x min is plus ?
Nou ja,, ik zou ook gokken op het knipperlict relay.
groet, Henk
henklith

Berichtdoor Gerard » 02 apr 2008, 11:26

OK, bedankt voor jullie tip!

Waar kan ik dit relais in mijn auto vinden?
(ja, ik heb al gezocht op dit forum en google en nee, ik heb nog steeds geen handleidingsboekje van mijn auto :))))

groeten,
Gerard.
Gerard

Berichtdoor D!rk » 02 apr 2008, 18:21

In het handleidingboekje van de auto staat echt niks over een knipperlicht relais.

Ik denk dat het handiger om even een werkplaatscd te kopen.

Dat scheeltje zoeken en vragen

Groet

Dirk
D!rk

Berichtdoor Gerard » 02 apr 2008, 19:43

Na informatie van de lokale MB dealer heb ik "waarschijnlijk ergens links, onder het dashboard naast het stuur" gekeken maar daar werd ik helaas voor mij ook niet veel wijzer van.
Blijkbaar een reparatie/vervanging die ik dan toch zal moeten uitbesteden.

Bedankt anyway.

Gerard.
Gerard

Berichtdoor Dionneke1963 » 02 apr 2008, 20:50

Richtingaanwijzers aanzetten en het tikken volgen? Misschien dat je dan de clingateur vanzelf vind?

Succes.
Dionneke1963

Berichtdoor henklith » 02 apr 2008, 21:18

Dat zal toch wel dat ding zijn midden op het console, de knop van de allarm!?
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Coupe280 » 02 apr 2008, 21:54

gerard
onder de grote knop midden onder console van alrmlichten zit een relay maar die is dacht ik alleen van alarmlichten .
wat de dealer zegt is ook waar links achter het stuur maar dan moet je even de klokkenwinkel eruitwippen .daar ben ik hem wel eens tegengekomen bij een 280CE 1984.
ik heb nu een 280C 1979 en daar zit inderdaad ook een relay onder de alarmlichten op console maar of die ook de gewone knipperlichten bedienen weet ik niet.
gewoon goed luisteren denk ik dan vind je hem wel.
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mercedennys » 02 apr 2008, 22:01

Check ook even of er niet een lampje kapot is voor of achter. dit kan ook leiden door snel knippereen (zelf ook net gehad...)
Mercedennys

Berichtdoor Gerard » 02 apr 2008, 22:53

Jongens, geweldig jullie input!

Ik heb inderdaad vanavond het klikken maar gevolgd en kwam uit onder de horizontale afdekplaat van de middenconsole en dan net boven de basis van de versnellingshandelmechanisme. Daar vond ik een tikkend zwart doosje en toen ik die demonteerde hielden de knipperlichten er mee op, bingo! :))

En nu ik toch al zo lekker bezig was heb ik het relais maar geopend en zag na enige tijd zowaar het euvel; het koperen plaatje wat wel-niet-wel-niet contact maakt was na > 320.000km op het contactvlak praktisch doorgebrand. Met de soldeerbout gat weer dichtgemaakt, schuren, schoonmaken, alles weer monteren en...ie dut 't weer!!! :))))))

Ik snap alleen niet waarom ditzelfde relais dan wel probleemloos de waarschuwingslampen aanstuurde maar niet de richtingaanwijzers maar maakt niet uit. Ben al lang tevreden!!!

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

groeten,
Gerard<br><br>Post edited by: Gerard, at: 2008/04/02 22:58
Gerard

Berichtdoor Dionneke1963 » 03 apr 2008, 22:43

Ik ben blij dat ik ook weer een goed moment had, haha. Oh ja, fijn dat het opgelost is!

Dionneke1963

Berichtdoor henklith » 03 apr 2008, 23:09

Zulke momenten zouden er meer moeten zijn, goede momenten zijn schaars :o))
waar kunne we zo'n "goede momenten" doosje kopen Dion?
groet, henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/04/03 23:10
henklith

Berichtdoor Dionneke1963 » 05 apr 2008, 00:18

@......Uhh........Henk was het toch, of niet?

Waar te koop? Uhhhhhhhhh........vergeten, mijn doosje is op.

Ik heb nog wel blauwe pilletjes, dan blijf je in ieder geval staan.

Dionneke1963

Keer terug naar Techniek