MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:53

2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 02 apr 2008, 21:06

Ik wil de Stromberg carburateur van mijn 230 M115 vervangen door een gereviseerde.
Nou zit ik met enkele verschillende aansluitingen.
Weet iemand hoe de vacuumslangen terug moeten worden aangesloten?
Hieronder de foto's.

Gottlieb u. Karl
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 02 apr 2008, 21:07

Dit is de nieuwe carburateur<br><br>Post edited by: Gottlieb u. Karl, at: 2008/04/02 21:10

Gottlieb u. Karl
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 02 apr 2008, 21:08

Dit is de oude carburateur<br><br>Post edited by: Gottlieb u. Karl, at: 2008/04/02 21:09

Gottlieb u. Karl
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 02 apr 2008, 21:11



Gottlieb u. Karl
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 02 apr 2008, 21:12



Gottlieb u. Karl
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 02 apr 2008, 22:36

Waar sluit je deze slang aan? Op de nieuwe carburateur zit daarvoor geen voorziening.

Bedankt vast voor de moeite,

Erik

Gottlieb u. Karl
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Markparket » 02 apr 2008, 22:57

Hallo Erik,

Is die met drie aansluitingen naast elkaar niet voor een automaat?
Markparket
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Leon » 02 apr 2008, 23:52

Of als je een airco hebt.


Oude XP pc op gestart, WIS erin gedaan.

Carb voor je, zodat je de gasklep kan zien.
De eerste gaat naar je luchtfilter (naar die omschakelklep) en daar kan je met een T stuk de pull down aan hangen.

De 2e is voor de onsteking.

Die toerentalstabilisator zou je met een t-stuk op de vacuum leiding in je inlaatspruitstuk kunnen
"voeden".
Leon
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 03 apr 2008, 08:43

Ik twijfel nu toch sterk of het wel kan wat ik wil. In de WIS CD wordt ook gesproken over een carburateurhuis met 3 vacuumaansluitingen.
1. is de aanzuigvoorverwarming.
2. is van de ontsteking
3. is van de onderdrukregelaar. Die laatste aansluiting mis ik dus op de 'nieuwe' carburateur.
Er zit echter wél weer een aansluiting op het pulldown deksel, die op mijn oude carb. niet zat.

Kun je dat derde slangetje (van de onderdrukregelaar dus) gewoon aansluiten op het pulldown deksel? Zie zwarte pijl op onderstaande foto.
Mijn auto is dus een automaat.

Twijfel, twijfel.




Alvast bedankt voor het meedenken,
Erik

Gottlieb u. Karl
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 03 apr 2008, 08:46

Op deze aansluiting van het pulldown deksel bedoel ik dus.

Gottlieb u. Karl
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Leon » 03 apr 2008, 11:12

Als je kijkt op de WIS is er daar ook een stukje over het wisselen van het startgedeelte van oude (zonder pijpje) naar nieuwe (met pijpje). Daar wordt ook gesproken over aftakken vanaf de aanzuigvoorverwarming.

Die onderdrukregelaar wil net zo goed een vacuum zien (laag stationair toerental = groot vacuum = asje komt naar buiten). Nog een T-stukje kan dan natuurlijk ook :)
Leon
 


Re:2 Stromberg carburateurs: vacuümslangen?

Berichtdoor Sander B » 26 maart 2009, 23:33

Oud topic, maar kwam er vanavond toevallig langs, evanals langs deze site, waarop het antwoord staat:
http://ruddies.business.t-online.de/se175cdt.htm

Voor als iemand het nog een keer nodig heeft.
Sander B
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 123 gasten