MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:52

kan benzine filter niet vinden

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

kan benzine filter niet vinden

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 03 apr 2008, 23:54

Hoi allemaal,

mijn 200 benzine loopt slecht stationair. Als ie koud is doet ie het prima maar als je een stukje rijdt en de auto warm wordt, gaat hij steeds slechter stationair lopen. Hij pakt het gas ook slecht aan met horten en stoten, trekt niet lekker op (voor zover een 200 dat überhaupt kan) Nu ga ik eerst even kleppen stellen morgen. bougies bekijken en kabels ruilen met iemand die zeker weten goeie heeft. om e.e.a. uit te sluiten.

Echter ik wil ook mijn benzinefilter even nakijken. ik heb namelijk recent een paar keer bijna zonder benzine gestaan dus zat zo te denken dat wellicht mijn filter vies is, en de auto derhalve bij warme motor te weinig peut krijgt om lekker te kunnen lopen.

Nu is het probleem dat ik al een uur op de CD aan het staren ben maar nergens het benzine filter kan vinden. Het moet er ongetijfeld op staan maar op de één of andere manier kijk ik er telkens overheen. Wie helpt me uit de brand?

het is een W123 200 met m102 motor

Vriendelijke Groeten

adriaan
AdriaanVogelzang

Re:kan benzine filter niet vinden

Berichtdoor Rob Holewijn » 04 apr 2008, 00:55

Het benzine filter zit in je tank.
Rob Holewijn

Berichtdoor kuipertje » 04 apr 2008, 04:19

Alleen maar in de tank? Mijn 250 heeft er drie: in de pomp, in de ingang van de carb. en k geloof ook nog in de tank, maar die heb k nog nooit vervangen :o

Zou de bougies trouwens meteen vervangen als je ze er toch uit hebt :) tenzij ze gloednieuw zijn ofzo<br><br>Post edited by: kuipertje, at: 2008/04/04 04:21
kuipertje

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 04 apr 2008, 12:29

ik heb ze een jaartje geleden ofzo vervangen. als ze nog goed zijn laat ik ze zitten. kwestie van electrodeafstand meten. gewoon stapje voor stapje dingen uitsluiten... dat slechte lopen moet toch ergens vandaankomen...

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor jan280CE » 04 apr 2008, 12:45

Zet er gas op, dan heb je ook geen gezeik met benzinefilters.
Maar effe serieus bougies gaan zeker een 30.000 kilometers mee.
Temeer omdat je het onderhoud zelf doet en weet wat eraan gedaan is kan je op voorhand al veel uitsluiten.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor Martinovich » 04 apr 2008, 14:16

Lijkt mij geen filter probleem, dat zou nl. niet uit moeten maken met warm en koud.
Als ik het goed heb.

Hoe is het luchtfilter? Als dat dicht zit loopt ie ook slecht.

Gr. Martijn
Martinovich

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 05 apr 2008, 01:36

Ik heb inmiddels e.e.a. uitgeplozen, de kleppen zijn inmiddels weer perfect gesteld, ik heb de inmiddels weer bijna lege benzinetank half gevuld met 98 octaan benzine, teneinde de brandstofsoort uit te kunnen sluiten, dit alles mocht niet baten. de motor loopt stationair nog steeds beroerd, de wagen neemt nog steeds slecht gas aan, kortom het heeft niet mogen baten.... totdat....

ik samen met jan 280CE eens ben gaan kijken vanmiddag, we wonen maar een paar straten van elkaar en ik hoorde ineens een raar getik... wat bleek, de bougiekabel van de 4e cilinder sloeg door... ik wist al wel dat ie niet zo jofel was maar ja... eerst eens kleppenstellen enzo en filters bekijken is makkelijker en vooral goedkoper....

kortom eerst eens nieuwe kabels en dan zien we wel weer verder. overigens het filter was schoner dan schoon

adriaan
AdriaanVogelzang

Keer terug naar Techniek