MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 04:38

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 05 apr 2008, 22:05

Het schoonmaken van de filterbehuizing door de meester zelf! <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/05 22:05

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 05 apr 2008, 22:08

Daarna ook bij Wiebren's eigen auto olie ververst en oliefilter vervangen. Nieuwe pijp aan einddemper gelast en weer onder de auto geplaatst. Dus de zaterdag was weer nuttig besteed aan de hobby.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor peter200 » 05 apr 2008, 22:23

@Jaap
1e:De kofferbak rubber was nog als nieuw Jaap
dus die was nog niet aan de beurt.

2e:Wie stond wie nu in de weg...;-)
M'n Benzie werd er zeeziek van,heen en weer,heen en weer

Groet Peter
peter200
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 05 apr 2008, 22:43

Om makkelijker bij de pomp van de stuurbekrachtiging te kunnen komen, even de radiateur verwijderd.
Ik heb een ergens gelezen op dit forum, iedere keer als je een deur open doet, komt er weer een project uit. Dat geldt dus ook voor de motorkap. Hier word ik ook niet heel vrolijk van. Slijpen en lassen, alsof ik nog niet genoeg te doen heb aan deze auto. <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/05 22:44

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 06 apr 2008, 21:39

Vandaag was Martijn_300D weer een dagje in Waarland. Verversen olie van de automaat, filter en pakking vervangen en om een slang van de oliekoeler te vervangen, in verband met lekkage.
Lijkt een fluitje van een cent, echter de loop van de slang was dusdanig dat het een vorige keer (zie eerder dit topic) niet gelukt was. Er moest namelijk eem motorsteun losgehaalt worden om de oude slang te kunnen verwijderen en de nieuwe te plaatsen. Dus motor aan één kant ik de takel en de steun loshalen. Klinkt allemaal heel simpel, maar dat viel vies tegen.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 06 apr 2008, 21:41

Sleutelen met hindernissen, je ziet de bout niet, maar voelt hem wel. Ook kan je slechts een hele kleine slag maken met de imbussleutel, schiet lekker op dus. <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/06 21:41

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 06 apr 2008, 21:44

Ondertussen stond de automaat lekker uit te lekken, dus het filter en de pakking vervangen. Daarna weer olie bijvullen, motor op temperatuur laten komen, peilen en nog een beetje erbij, peilen, nog een beetje erbij, ach je kent het wel. Duurt even, maar ook dat is weer geklaart.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 06 apr 2008, 21:47

UIteindelijk toch de dag weer vol weten te krijgen en voldaan keren we weer huiswaarts. Er komt nog een vervolg, er moet nog een slang van de oliekoeler vervangen worden en een nieuw achterspatbord ingelast worden. Houdt het dan nooit op!!!

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Martijn_200D » 06 apr 2008, 23:11

Vandaag wederom een dagje bij Jaap in Waarland.
To-do list voor vandaag:
lekke leiding oliekoeler vervangen
verversen automaatbak olie
verwisselen filter en pakking automaatbak

Als eerste begonnen met het laten weglopen van de oude olie, want dat duurt wel even.
Daarna natuurlijk eerst koffie.
Na de koffie was de olie nog niet volledig weggelopen, dus eerst maar begonnen de leiding van de oliekoeler los te halen en te proberen te verwijderen.

Om de oude leiding weg te kunnen halen en de nieuwe te kunnen plaatsen was het nodig de motor iets te liften, zodat er meer ruimte zou ontstaan.
Uiteraard ging niet alles van een leien dakje, dat zul je altijd meemaken.
Het rubber waar de motorsteun in ligt, moest verwijderd worden en daar heeft Mercedes volgens ons (Jaap en ik) nooit aangedacht.
Tsjonge jonge wat een ge-emmer om de 2 de schroef los te krijgen !!
Die zit dus precies onder die steun en je kunt er bijna niet bij, dit heeft ons gigantisch veel tijd gekost.

Van sochtends ongeveer 10 uur tot smiddags rond vijven zijn we bezig geweest, maar nu zit de leiding erop en zijn het filter en de olie van de automaatbak vervangen.

Hehe, weer een klusje geklaard.
Jaap ….. mijn dank is ongeveer 1 m 85

En hieronder volgen nog natuurlijk de foto’s van vandaag<br><br>Post edited by: Martijn_300D, at: 2008/04/06 23:12
Martijn_200D
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Martijn_200D » 06 apr 2008, 23:22

De olie aftappen

Martijn_200D
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Martijn_200D » 06 apr 2008, 23:23

De werkplek van Jaap: lekker droog, stroom, verwarming etc. ... ideaal !
Oja, en ook een koffiemachine !

Martijn_200D
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Martijn_200D » 06 apr 2008, 23:24

Lekker prutsen met die motorsteun en rubber

Martijn_200D
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Martijn_200D » 06 apr 2008, 23:25

Soms zelfs met grof geweld, gewoon de hamer en beitel !
Op deze foto is goed te zien wat een lekke olieleiding kan doen.
De hele onderkant zit vol olie.<br><br>Post edited by: Martijn_300D, at: 2008/04/06 23:32

Martijn_200D
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 21:03

Vandaag 19 april was Jacob2 een dagje in Waarland. Na de gebruikelijke kennismaking, Wiebren en Peter200 waren er ook, koffie met gebak (zoals gebruikelijk was Peter200 verantwoordelijk voor het gebak). Dingen die Jacob2 op de agende had staan, olie van de niveau regeling verversen, schokbrekers vervangen, brandstof filter vervangen, motorolie en oliefilter vervangen.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 21:05

Wiebren had een lasklusje voor mij aan zijn aanhanger, ondertussen helpt hij Jacob.
Even de schokbrekers vervangen, echter deze geven zich niet zomaar gewonnen!
Dit alles onder het toeziend oog van Peter200.


Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/19 21:06<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/19 21:27

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 21:07

Maar na enige volharding, klinkt het toch"ik heb 'm"!

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 21:08

<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/19 21:11



JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 21:12

Zoals inmiddels gebruikelijk, even rond kijken en hier alweer het volgende project.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 21:14

Als laatste de olie van de niveau regeling verversen.
Zeer binnenkort het vervolg hiervan, dan het project, een nieuw stuk in het voorspatbord lassen en de startmotor vervangen door een gereviseerde. Huidige slaat soms over. <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/19 21:15

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 21:24

Daar zijn we weer!! Peter200, zeer gewaardeerd sleutelaar, mede dankzij het lekkers voor bij de koffie!

JaapW114
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron