Bij deze stel ik mijn auto en mij voor;
Cruizz is de (forum-) naam.
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een W123 280CE uit 1983.
De zoektocht begon voorzichtig en december 2007, mede dankzij dit forum waarop ik een hoop informatie kon vinden begon de zoektocht steeds serieuzer vormen aan te nemen.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor de W123, naarmate ik meer over deze auto´s te weten kwam werd deze zwakte een onuitroeibaar virus.
Ik had het misschien nog niet door, maar aan dit virus was niet te ontsnappen..
Iets wat jullie waarschijnlijk wel kunnen beamen haha!
In het begin wist ik slechts dat de W123 bekend staat als een ongelooflijk weldoordachte en betrouwbare auto.
Mede dank zij de topics uit dit forum kwam ik steeds meer te weten.
In het begin was het mij om het even welke uitvoering/modelpflege/motor het zou worden. Als het maar een W123 was.
Maar naarmate ik meer ontdekte en meer W123 zag, werd duidelijk dat mijn virus alleen tevreden gesteld kon worden met een Coupé versie.. en dan als het even kon ook nog met de befaamde M110 motor..
Bovendien bedacht ik dat ik er wel eentje wilde die nog wel even meegaat en niet al te veel werk had. (Heb vooralsnog 2 linkerhanden)
De aanblik van een W123 die dringend werk nodig heeft is iets wat mijn ogen namelijk maar moeilijk kunnen verdragen. En dan bedoel ik voornamelijk qua roest en techniek. Lelijke lak vind ik minder erg, daar hoeft het beestje niet van te overlijden.
Nou, daar was ik lekker mee..
Daar was mijn budget niet helemaal klaar voor..
Maar, ach.. een rekensommetje leerde mij dat de goedkopere auto´s me uiteindelijk toch meer zouden kosten (2 X links he).
Dus, zo kon ik voor mezelf goedpraten dat ik maar een beetje moest lenen..
Kortom, ik had voldoende geleerd om een goed baasje voor een trouwe 4-wieler te zijn haha.
En toen zag ik op Speurders een kandidaat staan in het hoge noorden.
Na wat telefonisch contact besloot ik dat de 2 X 160 km best wel eens de moeite waard kon zijn.
Gewapend met mijn vers vergaarde kennis en een magneetje zag ik dat het goed was.
Ondanks de ontbrekende historie en het feit dat de auto maar een half jaar in het bezit was van de eigenaar.
De eigenaar, een Moter-liefhebber, had de auto samen met zijn buurman (monteur) onder handen genomen en hier en daar eea vervangen.
Toen de auto klaar was moest deze verkocht worden...
Omdat zijn vrouw het een aso-bak vind en er niet in gezien wilde worden.
Hahaha de Schat!
(heb uren met ze gekletst, ik ben er zeker van dat hij de auto echt wilde houden)
Afgelopen woensdag (2-4-08) de auto opgehaald en sindsdien heb ik ongelovelijke spierpijn. ..van de grijns op mn gezicht..
De vorige eigenaar zag eruit alsof hij wel kon janken.. niet leuk om te zien, maar wel goed voor mijn vertrouwen in het verhaal.
Nu wat over de auto zelf:
- sinds ´96 in Nl
- km stand 211.000
- Velours bekleding
- Automaat
- cruise control (niet werkend)
- electrische R-buitenspiegel (half werkend)
- centrale portiervergrendeling (alleen werken met draaiende moter, en traag)
- electrische antenne
- armsteun voor (en achter..)
- electrisch dakje (roestvrij !)
- koplampen van binnen electrisch verstelbaar (of is dat standaard?)
- hoofdsteunen achter
- groen warmtewerend glas
Aandachtspunten:
- bovengenoemde niet werken dingetjes (komt pas als de rest goed is)
- rubbertjes stuurkogels links en rechts kapot
- poreuze tank-ontluchtingslang
- raamrubber, achter slecht en hier en daar met tape ge-´Mc Gyverd´
- oppervlakkige plekjes op de bodem. moeten behandelt en getectyleerd.
- Banden, weliswaar qua profiel goed, maar wel chinees D-"kwaliteits"
- Krasjes en kleine plekjes op de lak
- ROEST op de linker parafaan en linksonder op de keienvanger.
- ROEST op dat ding onder de achterbumper (niet erachter hoor)
Hij rijd heerlijk, blok loopt mooi, automaatbak schakelt zoals het hoort en hij stuurt zonder speling.
Maandag word bij de garage meteen eea onder handen genomen.
Dinsdag wordt door Mandigers LPG geinstalleerd (JA, anders kan ik hem niet rijden)
Hier de foto´s (al begin je vast hier haha)
Ik lees graag jullie reacties!<br><br>Post edited by: cruizz, at: 2008/04/06 11:48