Het is nu 24 nov 2024, 00:48
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door hkl » 24 maart 2008, 00:30
Mooie slogan!! En helemaal waar!
Vraag wel even of men de CARDAN AF WIL DEKKEN tijdens het opspuiten
van de underbodycoating ! Doekje erover na afloop mag ook!
De mijne begon te trillen boven de 110 .Is niet fijn voor je lagers.
Na het schoonmaken was het weer verdwenen
Groeten Michiel
-
hkl
-
door janbenz1 » 24 maart 2008, 00:39
klopt, dit is een bekend euvel.
De aandrijfas is zeer gevoelig voor vuil, tectyl e.d.
Dus deze altijd schoon houden.
Heb je weer praktijk ervaring opgedaan.
Groetnis Jan.
-
janbenz1
-
door DMC » 24 maart 2008, 10:13
goeie tip !
de mijne word na de paintjob ook van onder behandeld...
even in de smiezen houden dus
groeten dave
Liever een lasbak dan een leasbak
-
DMC
- Gold Boarder
-
- Berichten: 430
- Geregistreerd: 19 aug 2007, 17:12
- Woonplaats: Weurt
- Roepnaam:
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1976
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Riczun1 » 08 apr 2008, 15:16
Iemand tips/adressen om de auto aan de onderkant te laten behandelen?
-
Riczun1
-
door Andre123T » 08 apr 2008, 23:08
GA vooral NOOIT naar Goslinga Dinitrol Anti-Roest Center in Leeuwarden.
Anderen op het forum hebben al melding gemaakt van slecht werk. Ook ik heb een zeeeeeeer slechte ervaring met deze prutsers. Het zou 4 dagen duren om mijn Fiat 500 onder handen te nemen maar na 4 weken en veel zeuren werd m'n auto afgeleverd. De onderkant was zeer goed gedaaan. Zelf versnellingsbak en motorblok waren van onderen af helemaal zwartgeblabberd tot aan de motorkap toe....
Na controle door mij bleken holle ruimten helemaal niet behandeld. Deuren waren niet aangeraakt en achterlichten waren er ook niet af geweest.
Dat hebben ze toen allemmaal na veel gezeur alsnog gedaan op mijn aanwijzing en aanwezigheid.
Ik was zo dom om op voorhand (zonder rekening) € 500,00 te betalen. Hiervoor zou ik een VIP-behandeling krijgen..... NOT....
-
Andre123T
-
door wwwW123 » 09 apr 2008, 09:57
underbodycoating heb je niet veel nodig volgens mij. dat zit er van de fabriek af goed op en alleen bij laswerk/herstelwerk moet je daar ter plekke wat vervangen. over de oude laag nw. bodycoating spuiten heeft weinig zin volgens mij.
de holle ruimten behandelen heeft wel zin.
-
wwwW123
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1582
- Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
- Woonplaats: Helmond
- Type wagen: 240TD
- Bouwjaar: 1980
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door The White Rider » 09 apr 2008, 11:48
Een extra laagje overspuiten heeft wel zin hoor. Je spuit eerst de herstelde plekken in ongeveer even dik als de originele laag. Na droging spuit je dan over de hele bodem + wielkasten een nieuw laagje zodat je niets meer ziet van je herstel/laswerk.
Ziet er veel netter uit dan zo'n lapje nieuwe bodyshutz hier en daar.
-
The White Rider
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten