Beste forummers,
Na veel struiner naar tips en trucs ben ik mijn zoektocht naar een goede, maar niet al te prijzige, W123 diesel gestart. Voorkeur is de 240D (denk ik een goede balans tussen snelheid en economy), maar als ik een mooie 200D tegen het lijf loop, ook goed.
Inmiddels zijn de eerste proefritten gemaakt, en die ervaringen wil ik toch even delen. En uiteraard zijn er nog wat vragen...
Auto 1 die ik reeds was een rode 240D bij Frans Manders. Hier op het forum kan ik weinig over de handelaar vinden, maar het lijkt me een eerlijke handelaar. Hij heeft een 240D (zie foto), die nu een jaar in Nederland is. Een harde auto (ook onder matjes gekeken, kriksteunen etc) waar helaas geen boekjes bijzitten. Omdat de lak slecht is spuit Manders de zijpanenelen nog voor verkoop. Prijs: 5250 euro. En dat is me dus eigenlijk net te duur.
Auto 2 (een rode 200D) staat bij Jan Derks, een handelaar in Apeldoorn. Duitse auto met Fahrzeugbrief en boekjes erbij. Das wel mooi. Voor 4000 euro staat ie op Nederlands kenteken, op de kilometerteller staat een mooie 174000 km. Bovendien heeft de auto een schuifdak, wat ik wel heel lekker vindt. Dat wordt 'm dus, denk je dan vooraf. Maar...DANK U FORUM...ik tilde even wat matjes op. Rechtsachter bingo, een enorme bak water waar de voetjes van de rechterachterpassagier staan. Roest al over. Geen idee waar het water vandaan komt. Maar ik vrees het schuifdak...
En dan nu de vragen...
1. Weet iemand nog goede adressen (of natuurlijk een goede 200/240/300D) om een W123 diesel te kopen rond 4500 euro.
2. Is de roest bij de voetbak rechtsachter heel erg (misschien kan er nog wat van de prijs af, even lassen, en ik rijd wel mooi 200D!)?
Alvast dank, nuttig forum dit!
ps. ik heb dus 240 en 200 diesel gereden, 240 is net even feller. Maar de snelheid van een 200 valt me echt nog niet tegen..
ps2. ik houd jullie op de hoogte<br><br>Post edited by: pmo, at: 2008/04/06 21:15