[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
morgen nieuwe bougiekabels... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:04

morgen nieuwe bougiekabels...

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 07 apr 2008, 23:22

vandaag besteld bij de bosch dealer, 5 nieuwe kabels, 4 voor de bougies en eentje voor de bobine, morgen zijn ze binnen, het zal me benieuwen hoe de wagen dan loopt. allicht beter omdat er in ieder geval 1 kabel is die doorslaat op het moment. ja en dan nog de to do list... v-snaar vervangen, ik zag laatst dat er een touw uit bungelt, dus meteen morgen ook even achteraan...

en dan nog wat... mocht de wagen nu niet beter lopen.... ik begin het rubber van de carburateur naar zeg maar het spruitstuk te verdenken van scheuren helemaal heel issie niet meer maar of ie lekt weet ik niet. Weet iemand misschien of dit tijdelijk af te kitten is en zo ja met welke kit? het lijkt me namelijk erg heet te worden daar.

dit overigens niet om op te lappen, maar puur om te testen of dit aan een betere loop van de motor bijdraagt. zo ja dan meteen vervangen dat ding, zo nee dan kan ik de kosten nog eventjes uitstellen, en eventueel een nieuwe verdelerkap en rotor overwegen.

groeten

Adriaan
AdriaanVogelzang
 


Re:morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor henklith » 08 apr 2008, 00:11

Hoi Adriaan praat je over een 200, 230, rij je op gas? wat voor kleur?
En wat mankeert er aan de loop, en wanneer treed dat slechte lopen op, tijdens warmdraaien, of stationair? of bij hoge toeren,,, wij zijn geen helderziendenden hoor :o))
Groet, Henk.
henklith
 


Re:morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor Bob » 08 apr 2008, 12:34

Adriaan, als je twijfeld aan de afdichting onder je caberatuur (maw hij trekt daar valse lucht) dan kun je dat simpel testen mbv bv een bus aansteker benzine.
Door met een tuitje even gericht te spuiten op de afdichting. Als alles goed afdicht mag het niets uitmaken. Ingeval dat hij valse lucht aantrekt zal hij dan ook extra brandstof (gas) meezuigen wat je gelijk merkt aan een verhoging van het toerental. Natuurlijk wel selectief spuiten en niet zoveel dat hij het ook kan aantrekken via de normale inlaat. Er betaan ook van dat soort gas busjes voor bv een hobbybrander ect.

Succes
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor Bob » 08 apr 2008, 12:34

Adriaan, als je twijfeld aan de afdichting onder je caberatuur (maw hij trekt daar valse lucht) dan kun je dat simpel testen mbv bv een bus aansteker benzine.
Door met een tuitje even gericht te spuiten op de afdichting. Als alles goed afdicht mag het niets uitmaken. Ingeval dat hij valse lucht aantrekt zal hij dan ook extra brandstof (gas) meezuigen wat je gelijk merkt aan een verhoging van het toerental. Natuurlijk wel selectief spuiten en niet zoveel dat hij het ook kan aantrekken via de normale inlaat. Er betaan ook van dat soort gas busjes voor bv een hobbybrander ect.

Succes
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor Bob » 08 apr 2008, 12:35

Adriaan, als je twijfeld aan de afdichting onder je caberatuur (maw hij trekt daar valse lucht) dan kun je dat simpel testen mbv bv een bus aansteker benzine.
Door met een tuitje even gericht te spuiten op de afdichting. Als alles goed afdicht mag het niets uitmaken. Ingeval dat hij valse lucht aantrekt zal hij dan ook extra brandstof (gas) meezuigen wat je gelijk merkt aan een verhoging van het toerental. Natuurlijk wel selectief spuiten en niet zoveel dat hij het ook kan aantrekken via de normale inlaat. Er betaan ook van dat soort gas busjes voor bv een hobbybrander ect.

Succes
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor henklith » 08 apr 2008, 14:59

!!! VOORZICHTIG !!!
Ik heb eens iemand invalide zien worden die dat deed!!!!
Auto stond op de brug 20cm hoog, was een automaat, de auto stond dus niet in P, en ook niet op de handrem!
Hij spuit ook wat test WD40 oid, en de motor reageerde daar op onmiddelijk.
auto reed van de brug, en de moteur hebben we er omderuit moeten halen.
Persoonlijk drama voor een heel ervaren monteur, die even niet oplette.
Bedrijf ook in grote moeilijkheden, nou je snapt wel, vandaar dat er even op reageer.
Groet, Henk.<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/04/08 14:59
henklith
 


Re:morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 08 apr 2008, 23:09

wat is er precies aan de hand? okee het volgende doet zich voor, de wagen loopt slecht stationair, bij koude motor niet veel problemen maar met na een klein eindje rijden sta ik te schudden voor het stoplicht. verder wagen trekt slecht op, met horten en stoten. ook op constante snelheid voel je hem af en toe schokken. het is een 200 op benzine, zit geen gas in en heeft nooit gas in gezeten.

wat kan het NIET zijn:

1 klepspeling, heb ik als eerste gecontroleerd, was nog prima en hoefde niet aangepast te worden.
2 de benzine, voor de zekerheid euro98 getankt na het kleppen stellen (je wilt alles stuk voor stuk uitsluiten). de tank was bijna geheel leeg dus ga er maar vanuit dat de benzine ook werkelijk octaangehalte 98 is.
3 het membraan IN de carburateur, ook gecontroleerd is heel
4 benzine filter is schoon.
5 bougies zelf, ook gecontroleerd, waren mooi schoon electrode afstand keurig overigens ze waren nog relatief nieuw
6 luchtfilter is van de zomer vervangen en ook zonder uberhaupt een luchtfilter gemonteerd te hebben loopt de motor nog steeds even beroerd.

wat het WEL kan zijn

1 de kabels, eentje slaat er sowieso door het getik is hoorbaar en zichtbaar
2 rotor en/of verdelerkap
3 die pakking van de carb. er zit een scheur in maar ik weer niet of die werkelijk door is. zat te denken om hem eens af te tape-en en kijken hoe het dan gaat.

tot zo ver mijn bevindingen, de kabels zijn besteld maar het gaat een dagje langer duren. heb om gedoe te voorkomen originele Bosch kabels i.p.v. Beru besteld bij de lokale Bosch dealer. Morgen zijn de kabels er als het goed is, dan monteren en verder zien.
AdriaanVogelzang
 


Re:morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor Leafhabber » 08 apr 2008, 23:11

Adriaan,
ik ben erachter gekomen dat mijn rubber lekte, door de carburateur naar het blok toe te duwen, dus de scheurtjes dicht te drukken. Dan liep ie meteen veel regelmatiger. Inmiddels voor een paar tientjes vervangen.

Succes, Alex<br><br>Post edited by: Leafhabber, at: 2008/04/08 23:11
Leafhabber
 


Re:morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor henklith » 08 apr 2008, 23:34

Zou ik dat blok gewoon vervangen, kijk ook eens bij het parallel forum over motor die ploft, van Rob holewijn!!!
Vraagje nog als de motor op temperatuur is, loopt ie dan wel goed??
groet, henk.
henklith
 


Re:morgen nieuwe bougiekabels...

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 10 apr 2008, 00:04

Vandaag de kabels vervangen inkluis de kabel naar de bobine, de motor loopt al een stuk mooier! nog niet echt warmgelopen dus of het echt dé oplossing is of slechts een deel kom ik morgen achter. eerst eens even een eindje over de snelweg tuffen om het inwendige even lekker schoon te branden. ik kan in ieder geval weer zonder horten en stoten optrekken!! die pakking ga ik eens proberen met wat ducktape er om heen, als ie dan mooier loopt ga ik hem direct vervangen, zo niet dan stel ik het nog eventjes uit. de pakking is sowieso aan het overlijden dus vervanging laat ik niet lang op zich wachten.

groeten


adriaan
AdriaanVogelzang
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten