[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Zwetende benzineleiding : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:51

Zwetende benzineleiding

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Zwetende benzineleiding

Berichtdoor Greccehus1 » 15 dec 2008, 22:03

Dag mede 123ers,

enige tijd terug heb ik gebruik gemaakt van Xado om mijn benzineleidingen te reinigen. Ik heb de laatste tijd even wat minder met mijn Benz gereden en afgelopen weekend viel me op dat er een benzinelucht hing. Vanavond zag ik een donkere plek tussen mijn achterwielen op de vloer liggen, en toen ik de leiding van de pomp voelde was die vochtig. Ik weet niet of dit met de Xado in verband gebracht moet worden, maar misschien heeft het te lang in kunnen werken met het stilstaan? Of is dit zweten van de leiding normaal? Wellicht is het verstandiger de leiding te vervangen?

Alvast bedankt voor enige informatie/ tips.

Greccehus1
Greccehus1

Re:Zwetende benzineleiding

Berichtdoor Lode » 15 dec 2008, 22:10

Zo'n zwetende leiding moet je echt vervangen. De benzinelucht is sowieso niet prettig maar dat zweten is wel een teken dat de leiding lek is. Gewoon door de jaren heen versleten. Vervangen is een klusje van niks maar zorg wel dat je tank leeg is (of dat er een grote opvangbak onderstaat). En zorg voor nieuwe slangenklemmetjes om de boel vast te zetten.
succes,
Lode
Lode

Berichtdoor Greccehus1 » 15 dec 2008, 22:13

Ja, dat is vervelend, Lode: ik had hem net volgetankt!
Greccehus1

Berichtdoor Greccehus1 » 16 dec 2008, 17:21

Daar ben ik weer. Ik heb net met Mercedes gebeld en die geven ter vervanging van het lekke leidinkje (dat hele korte leidinkje dat links uit de pomp komt -van achteren gezien- naar een ander element, volgens Haynes een 'damper') een leiding met banjo-koppeling op, terwijl die bij mij met slangklemmen vast zit. Terwijl ik dit schrijf schiet me te binnen dat ze het verkeerde leidinkje voor ogen hebben, want de beste man noemde de leiding tussen pomp en filter, en volgens mijn tekening heeft die wel dergelijke sluitingen. Als iemand een adresje weet waar ik de leiding kan krijgen, hoor ik dat graag, anders probeer ik de dealer nog eens.

Alweer bedankt.
Greccehus1

Berichtdoor Jeroen » 16 dec 2008, 20:34

Je moet even goed kijken welk stukje nou precies lekt.
Bij mij was dat oa de leiding die aan de tank zat. En wel op de koppeling/slang.

Ik haal meestal al mijn onderdelen bij Kostwinder&Verhoeven in Nieuwerkerk a/d IJssel. (0180318333). hebben veel op voorraad of anders binnen twee dagen in huis.

Succes,
Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor mb170 » 16 dec 2008, 20:44

hoi wij van autobedrijf hcs hebben de onderdelenliggen en kunnen het eventueel ook monteren we zittenin bemmel tussen arnhem en nijmegen 0481 454317
mb170

Berichtdoor John1965 » 16 dec 2008, 21:20

Wij hadden met een volle tank ook een benzinelucht in de auto en dus heb ik afgelopen winter alle brandstofleidingen op een aan de brandstoftank in onze kombi vervangen. Met de APK van afgelopen jaar en het jaar daarvoor zijn ze uiteindelijk allemaal in de motorruimte vervangen. M.a.w. alles is nieuw. Wat opviel aan het oude spul is dat de omvonden buitenmantel nog wel redelijk eruit ziet maar dat het rubber erin helemaal vergaan is. Het is gewoon de leeftijd. Haal gewoon een lengte van de juiste diameter, demonteer de oude, snij de nieuwe op lengte en weer monteren.

Bij een vierdeurs kan dat allemaal van onderaf als ik me niet vergis. Bij onze kombi moest de hele tank er onderuit....

Succes ermee

John
John1965

Berichtdoor Bogent » 17 dec 2008, 10:08

Ook ik heb dat stukje slang tussen de pomp en dat andere busje moeten vervangen omdat het verteerd was. Ben naar de dealer gegaan voor de slang en die werd alleen per meter verkocht (30 euro slik) dus heb ik nu nog 95cm op de plank liggen. Wanneer je het loshaalt loopt wel je tank leeg dus zorg voor een opvang mogelijkheid voor de benzine want het loopt harder dan je denkt ik had ongeveer 10 liter opgevangen eer ik klaar was en dat terwijl ik de tank zover had leeg gereden dat de motor afsloeg. Mocht iemand nog een stukje slang nodig hebben het is hier uit voorraad leverbaar. ;) (lol)
Bogent

Berichtdoor Greccehus1 » 17 dec 2008, 20:23

Het lijkt erop dat ik het euvel alweer even bedwongen heb; een van de slangklemmen was zo verrot dat hij geknapt was. Nadat ik er een nieuwe op had gezet lijkt het lekken te zijn verholpen. Het is nu wel een onderdeel dat hoog op de lijst staat (daar staat eigenlijk nog niet veel op) van aan te pakken werkjes. Daar staat nu de rechterwielkas bovenaan (Mogelijk kom ik daarvoor in januari even langs, Harry). Mocht je een stukje slang mijn kant uit willen sturen dan houd ik me aanbevolen Bogent.
Greccehus1

Berichtdoor siko13 » 10 apr 2009, 19:36

vraagje ik ruik bij mij ook een benzinelucht als ie stilstaat als ik alle leidingen wil vervangen wat moet ik dan precies allemaal hebben (lengtes en diameters)heeft iemand hier een schematje van of misschien wat foto´s (ben een leek)dus vandaar enne kwanta kosta ongeveer?
en waar kan ik dit het beste halen??
siko13

Berichtdoor MB280E » 10 apr 2009, 22:00

De leiding tussen pomp en verdamper heeft een binnendiameter van 14mm. (lengte 5-6cm)
Ik heb ze bij de mijne een week of 2 terug vervangen. is een rotklus.
En hier ook was een slangklem verdwenen.
De leiding tussen "verdamper" en tank zit aan de ene zijde geschroeft in de tankfilter en de andere zijde zit ze vast met een slangeklem.
Kost bij de dealer ongeveer €11 exlusief BTW (1234700875 voor 280E)
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek