[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Jullie eerste indruk graag! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:44

Jullie eerste indruk graag!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Jullie eerste indruk graag!

Berichtdoor Dionneke1963 » 07 apr 2008, 20:03

Ik kan mijn 230E ruilen tegen deze 280CE. Ik heb verder nog niet meer informatie, maar ga dat nog navragen.
http://link.marktplaats.nl/155909555

Toch had ik graag een eerste indruk van jullie.

Bij voorbaat dank, mvg Dion
Dionneke1963

Re:Jullie eerste indruk graag!

Berichtdoor Paul Snip » 07 apr 2008, 20:23

't is een van de eerste serie. Die zijn roestgevoeliger zeggen ze. De keienvanger onder de voorbumper is met body-schutz zwart gemaakt, dus daar heeft de nodige roest-ellende gezeten. Verder lijkt het zo op de foto's een mooie auto.

Ik weet niet in welke staat jouw auto is, dus een oordeel over de ruil kan ik niet geven.

Gewoon ff rijden met dat ding. Dan voel je wel of het goed zit. En verder de bodem en wielkasten goed op roest inspecteren.

Wel lekker zo'n coupe met een dikke zespitter.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor jan280CE » 07 apr 2008, 20:31

Hallo Dion,

Ziet er op de foto niet beroerd uit.
Het is waarschijnlijk nog de 177 pk versie als ik het luchtfilter en de slang zo zie.
Vermoedelijk heeft hij ook een fabrieksalarm met het slotje/schakelaar naast het kofferbakslot.
Is in elk geval een collectors item, omdat ze van deze uitvoering 280CE en zo'n vroeg bouwjaar niet makkelijk meer te vinden zijn.
Onder kenners/liefhebbers zijn prijzen voor zoiets boven de 10.000 redelijk normaal te noemen.

Groet,

Jan <br><br>Post edited by: jan280CE, at: 2008/04/07 20:40

jan280CE

Berichtdoor alex240diesel » 07 apr 2008, 20:59

Hij oogt mij zo zeer schoon, als ik jouw was zou ik gewoon gaan kijken, je zoekt er toch al een tijdje naar toch? dan is het naar mijn idee niet verkeerd om te bezichtigen. In werkelijkheid kan hij tegenvallen is mijn ervaring, en met mij die van velen ;)

veel suc6 in elkgeval.
alex240diesel

Berichtdoor Douwe Jan » 07 apr 2008, 21:35

De reden dat deze persoon wil ruilen, zal em in het verbruik zitten ??
Het lijkt mij meer een (heerlijke) auto voor zondagsritjes qua kosten.
Hopelijk is dit onjuist, succes, DJ
Douwe Jan

Berichtdoor Roel280€ » 07 apr 2008, 23:12

Ik zie wel wat subtiel kleurverschil zo links en rechts. Verder ook weer geen slechte indruk, maar waarom wil hij ruilen? Jij gaat straks ook 1 op 7 rijden, net als ik.... Haha.
Roel280€

Berichtdoor Rob Holewijn » 07 apr 2008, 23:32

Als er twee ruilen gaat er meestal één huilen.
Rob Holewijn

Berichtdoor henklith » 07 apr 2008, 23:59

Mijn snor begint te trillen :o)) en dat is meestal geen goed teken Dion!
Die hele voorkant vertrouw ik niet.
Hou die mooie oranje nog maar even voor de deur, komt wel goed!
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Ronald300D » 08 apr 2008, 00:53

@Dion: Ga gewoon ff rijden en volg vooral eerst je verstand en dan je gevoel:)
Suc6
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Fazioli » 08 apr 2008, 01:04

Vind jouw wagen veel mooier.. ene, had jij geen automaat?
Persoonlijk roerbak ik liever in de keuken, maar ja smaken verschillen
Fazioli

Berichtdoor resultit » 08 apr 2008, 01:20

Vanaf foto moeilijk te zien lijkt of de voorkant wat harder glimt
best wel een aardige auto maar dat mag ook wel voor dat geld.

De huidige eigenaar heeft de auto 2 jaar gehad
dus waarschijnlijk geen handelaar
Is ingevoerd in 2002 en er zit nog 2 jaar apk op
Datum eerste toelating 22-12-1977
Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-03-2006
Datum eerste afgifte Nederland 24-12-2002

Ik ben benieuwd wat het wordt en neem vooral iemand mee om te kijken.

Grt Peter
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977

Berichtdoor JantjeV8 » 08 apr 2008, 07:13

Op je gevoel afgaan Dionneke, maar dat doe jij altijd al wel volgens mij.
Volgens mij is jouw 230 in erg goeie staat, dus je weet hoe een W123 aan moet voelen.

Voor wat betreft de automaat:
Lekker comfortabel, dat wel, maar een koppelingsplaat is makkelijker vervangen dan een automaat gerepareerd. En het moet gezegd, als de koppeling van een W123 technisch in orde is koppelt hij lichter dan vele moderne auto's!!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Nico Vliet » 08 apr 2008, 11:17

Dion,

Ga eens bij jezelf ten rade waarom je eigenlijk overweegt te ruilen. Omdat je auto al lang te koop staat en er dan eens iets gebeurt? Ben bepaald niet anti een W123 met M110 motor maar krijg een beetje de indruk dat dit nu niet is wat je daadwerkelijk wilt.
Nico Vliet

Berichtdoor Martinovich » 08 apr 2008, 23:52

Ehhmm heren, ik zie een heeele mooie coupe, ik krijg hier echt een heel warm gevoel bij.

Ik zou zeker gaan kijken, en de ruil overwegen.

Als het financiele plaatje ook klopt natuurlijk.

Die m110 loopt iid 1 op 7 maar goed, das niet erg als je weinig rijdt. Je zou nauurlijk (als je een goede deal kunt doen)
een gastank kunnen overwegen.

Als je altijd al een coupe hebt willen hebben, ga er voor !!!

En die automaat, ik heb er ook naar gekeken, maar kwam mijn huidige auto tegen met handbak.

Heb lang getwijfeld, maar nooit geen spijt gehad van mijn keuze.

Echt zooooooooooooo fijn hoe die motor klnkt als je hem ff iets meer doortrekt, en ook met terug schakelen
heb je veel meer "controle over de auto"

Remmen op de motor, scheelt hoop brandstof, en ik vind met wat sneller optrekken zo'n kickdown toch altijd een beedje
pijn doen. Net als of je de auto echt op zijn donder geeft. Een handbak daarintegen kun je rustig in z;n 3 zetten bij 100km/h
en dat voelt echt niet slecht voor de motor. En het geluid als je gas los laat bij hogere toeren.

Vooral in een tunnel of onder een viaduct door, dakje open en dan gaat de radio echt wel ff uit hoor.

Ik zou er gewoon voor gaan als het goed aanvoelt. Zo;n auto koop je toch voor je plezier, succes.

En hou ons op de hoogte.

Gr. Martijn
Martinovich

Berichtdoor Dionneke1963 » 09 apr 2008, 22:58

DANK U, dit is zijn reactie en ik denk nog even, want tenslotte weet ik wat ik heb. Op de foto's zie ik wel wat roest onder de koplampen en achter op de kofferdeksel bij het typeplaatje.
Laatste onderhoudsbeurt is geweest 16 maart en tevens APK tot maart 2010 (tegenwoordig twee jaar)

Ik ben de derde eigenaar, de auto is in sept. 2002 ingevoerd uit duitsland (papieren aanwezig)

Zelf de auto gekocht twee jaar geleden in Den Bosch

Wij hebben de auto inderdaad twee jaar, maar enkel mijn vrouw gebruikt hem als bootschappen auto en rijd 2500 km per jaar.

(huidige km stand 175.211 km)

Aangezien zij nu ook vrijwilligers werk gaat doen met gehandicapte kinderen is het voor haar fijn om een sedan te rijden

Minpunten:

Relais schakelaar defect van de stoelen.Beveiliging, als de wagen rijd kunnen de stoelen niet naar voren klappen.Ondekt tijden APK

Dashboard vertoond wat scheurtjes (warmte zon) deze kan vervangen worden

Zitting bestuurder stoel aan instapkant beschadigd ( Mercedes kwaal)

Heeft op termijn wat ondehoud nodig aan de carrosserie (paar plekjes)

Pluspunten:

Banden alle vier nog 5.5 mm profiel.

Elektrisch schuifdak en uiteraard lekvrij

Orginele Becker radio cassete speler met Verkeersinformatie systeem (zeer zeldzaam)

Alle ramen elektrisch bediend

Trekhaak aanwezig en armleuning voorstoel

Auto voorzien van cruisecontrol (tempomat)

Handgeschakeld 4 versnellingen, een bijkomend voordeel bij deze motor is dat bij het hoge koppel kun je al bij een snelheid van 60 km/u in de vierde versnelling rijden tot 200 km/u toe

Zuiniger dan een automaat bij 120 km/u ongeveer 1:10

Verder is de auto technisch gezien 100% de motor is een 6 cilinder type 110 met een vermogen van 185 PK. (supper snel en heerlijk soepel rijden)

De motor loopt als een zonnetje (alleen het geluid al) en verbruikt totaal GEEN olie. (Door Mercedes een van de beste motoren ooit gebouwd)

Hopelijk hierbij voldoende gegevens.

Klinkt wel eerlijk, alleen het verbruik is wel wat laag, lijkt mij?
Dionneke1963

Berichtdoor henklith » 10 apr 2008, 00:33

Dion, ik kan alleen mijn commentaar van 7 april 1 minut voor 12, maar herhalen.
Te veel onzekere zaken! (voorkant!!!)
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Dionneke1963 » 10 apr 2008, 11:34

Hoi Henk,

Ik heb op mijn computers foto's liggen van 4000X3000, dus flinke jongens. Ik heb de auto echt afgespeurd, maar ik zie niet veel en ik ben toch wel precies. Misschien dat je ondestaande foto bedoeld, maar daar lijkt het een ander voorscherm.

Dionneke1963

Berichtdoor Dionneke1963 » 10 apr 2008, 11:35

Zie je een foto van achter dan valt het niet op, maar beter een goed scherm dan een verrot scherm.

Dionneke1963

Berichtdoor Mercedes W123D » 10 apr 2008, 14:54

Mijn ervaring is dat heel veel te koop staande auto's op de foto er heel mooi en gaaf uitzien, maar als je ze dan gaat bekijken vallen ze heel erg tegen. Dus gewoon gaan kijken dan zie pas of het wat is.
Mercedes W123D

Berichtdoor Harmen » 10 apr 2008, 15:02

je haalt de woorden uit mijn toetsenbord... ik heb ion mijn zoektocht ook menig 'mooie' auto gezien op foto's en bij aankopmst kon ik eigenlijk gelijk rechtsomkeerd maken.... soms had ik dusdanig zin in een bakkie leut, dat ik nog even bleef of was ik benieuwd naar het verhaal... maar int echie zie je inderdaad vele malen meer en beter!!!
Harmen

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto