[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Camperbouw Alex Gielis : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 jan 2025, 15:53

Camperbouw Alex Gielis

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Antwoord:Camperbouw Alex Gielis

Berichtdoor Paul Snip » 16 jul 2007, 01:33

Tuurlijk wel... Friese vlag op 't dak... de deuren dichtlassen en via de ramen naar binnen klimmen...

Net "The Dukes of Hazard".... hahaha
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor janbenz1 » 16 jul 2007, 21:16

Natuurlijk kik maar eens.
http://w123club.nl/media/kunena/attachm ... C01022.jpg

En mooi of niet dan.:P
janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 16 jul 2007, 21:22

janbenz1

Re:Camperbouw Alex Gielis

Berichtdoor alex240diesel » 16 sep 2007, 12:11

Gister, 15-09-2007, heb ik mijn besteller, L 508 D, op gehaald in Brunssum. In eerste instantie een paar kleinigheidjes ontdekt tijdens het rijden, Waarschijnlijk lichte platte zijde op de band, wanneer ik namelijk harder als 85 km/h ging rijden ging de bus stuiteren. Na een kleine 200 km gereden te hebben was dit eigenlijk alweer weg. Ik heb hem namelijk nog ff doorgetrokken tot 100 km/h zonder dat dit voor problemen zorgde. Ik zal vandaag wat foto's maken van de bus zoals hij nu is. Kan nooit kwaad. Daarna ga ik bepalen waarmee ik ga beginnen. Komende maand wil ik er nog een tijdje me rijden om te zien hoe alles zich houd, daarna ga ik beginnen met het inrichten.

Tot zover deze update.
alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 16 sep 2007, 18:08

Even een paar foto's die ik vandaag heb genomen.

Aan Paul wil ik het volgende melden. Ik heb besloten het Imperiaal er op te laten en deze wat aan te passen. Hij is mij te mooi en zit mij met teveel bouten vast in het dak. De trap om er op te komen moet ik nog maken maar dat gaat goedkomen.<br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2008/04/11 10:31
alex240diesel

Berichtdoor Paul Snip » 16 sep 2007, 18:14

Alex, je hebt groot gelijk!!! Had ik direct al gezegd toch. Snelheid haal je toch niet met zo'n ding, dus mooi laten zitten. Hoort ook wel een beetje bij de bus.

Maak je maar niet druk om mij. Ik koop voor een appel en een ei wel ergens een imperiaal van een transit ofzo. Deze zijn van ijzer en die kan ik dan zo aanpassen.

Het was alleen zo dat áls je 'm kwijt had gewild, has ik 'm wel willen overnemen.

Verder moet ik zeggen dat je een pracht bus hebt gekocht. Hou ons op de hoogte wat je ervan gaat maken!!!
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Paul Snip » 16 sep 2007, 18:17

Ik zie nou net dat je nog veel betimmering in de bus hebt zitten. Bewaar dit maar goed, daar kun je een hoop plezier van hebben. Dat kun je later namelijk mooi als mal gebruiken.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor alex240diesel » 16 sep 2007, 18:51

Paul,
Je kan naar deze kijken, ik weet alleen niet of dit iets voor je is, en hij is kostbaar. 350 Euris.

http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... lengt.html
alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 21 sep 2007, 20:40

Na een klein weekje werken heb ik al redelijk wat berijkt. Ben op het moment bezig met het uitbouwen van de wanden en het verwijderen van de isolatie. Helaas, de kliko is nu vol, dus opzoek naar een extra vuilstortplaatsje. Ik heb hieronder enkele foto's geplaatst van wat ik allemaal heb gedaan.

Zijwand weg.

Andere zijwand weg.

Plafond er nog in.

En toen was ie er uit.

En tot slot al een deel van de isolatie verwijderd.
Morgen ga ik weer verder, als ik bijtijds wakker ben en anders wordt het zondag.

Groetnis fan Alex Út Lexmond (Z-H)
alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 23 sep 2007, 20:27

Ik ga echt zorgen dat dit topic voor enige tijd boven in blijft hangen. Vandaag, mag eigenlijk niet in dit dorp, heb ik weer wat gewerkt. Heb alle gralswol verwijderd. Verder ben ik al bezig geweest met het verwijderen van de overtollige bedrading. De draadjes gaan niet weg maar ik moet niets van het 24Volts systeem achterin overhouden. Ik ben dus al weer lekker bezig geweest.

Ga van de week beginnen met wat slijpwerk. Er zijn door defensie namelijk een antal profielen aangebracht die voor mij nutteloos zijn. Deze ga ik weg slijpen, scheelt weer wat gewicht, niet veel, maar alle beetjes helpen! Wanneer ik dat gedaan heb ga ik het imperial ook onderhanden nemen. Ik hoop dat ik nog flink wat tijd kan vinden van de week. Heb wel een druk avondschema.
alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 13 okt 2007, 11:56

Zo, bij deze weer een update. Heb redelijk wat slijp-, spuit- en zaagwerk gedaan de afgelopen periode. Heb om te beginnen de stalle balken die in de wand waren gelast zo goed als allemaal verwijderd. Daarna heb ik wat roestplekken in het interieur aangepakt. Wat resulteerde in mooie witte vlekken op de wanden, maar dat zien we toch niet meer, behalve bij de ruit, maar dat wordt helemaal wit ;).

Na het interieur een beetje te hebben verbouwd heb ik mijn aandacht naar het imperiaal gericht. Ik heb inmiddels de traphouder er af. Dat waswel een rot klus, maar hij is weg. Nu nog enkele bakjes en steuntjes verwijderen en klaar is Alex, met het imperiaal.

Tot slot natuurlijk nog wat foto's.

Het Imperiaal zonder de traphouder, naar nogwel met het bakje.

Spuit werk ter voorkoming van roest. Dit was aan het roesten, heb ik verwijderd en wit overgespoten.

weg gewerkt balkje dat is afgewerkt om te voorkomen dat het kan roesten. Was een U-profiel 30x100x30x3 waar in eeb bevestiging zat voor medische apparaten.

Nog een voor aanzicht van de bus zonder de traphouder. Hier onder zie je de bus nog met de traphouder

alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 09 dec 2007, 20:42

Ik ga hem weer ff naar boven transporteren

Eerst even de plaatjes plaatsen en dan zo het verhaal.

Plaatje een laat een 3d zicht zien van de inrichting zoals ik die ga inbouwen.

Plaatje twee laat een bovenaanzicht zien.
<br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2007/12/09 19:44
alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 09 dec 2007, 20:48

En dan nu tekst en uitleg ;)

Ik heb de laatste tijd niet veel gedaan, alleen de elektronica uit gezocht en dat heb ik nu op orde.

Ik sta dan nu ook op het punt om de camper in te gaan bouwen, natuurlijk eerst een schetsmaken van hoe ik het wil en daarom maar een 3d tekening gemaakt, geeft het wel redelijk weer.
Op vallen aan mijn ontwerp in tegenstelling tot wat Henk en Paul heben gedaan, is dat bij mij de keuken achterin zit en dat mijn slaapplaats in de lengte is. Dit heeft te maken met lengte van het bed en hoe daar verder mee om te gaan.

Daar ik tegen de 2 meter loop, kan ik niet dwars achterin slapen, is maar 1.85 tussen de wanden. Ik moet dus in de lengte liggen, dit heeft ook gelijk zijn invloed op al het ander qua inrichting. Het was in eerste instantie mijn idee om keuken, toilet voorin te plaatsen, net zoals De andere dat gedaan hadden. Maar een toilet kon ik echt niet meer kwijt. dus die is komen te vervallen. ivm kijken en endergelijke tijdens eten heb ik de zit hoek voorin bedacht met een loopruimte naar achteren. Waar ik een kast heb voor de LPG fles en verder een L vormige kast met koelkast, fornuis en wasbak. Alles toch vrij kompact gehouden.

Verder komt er aan de bestuurders zijde een kast aan de zijwand en plaffond om de hoeken weg te werken. Wat niet op de tekening staat maar wat wel gemaakt word is een hemel boven de cabine waar ik de slaapzakken kan opbergen en waar ik wat audio spul in wil bouwen.

Enkele technische dingen dan nu. De elektronica in het leefgedeelte gaat 12 volt worden, 24volt is het voertuig eigen systeem. Hierdoor kan ik hier goedkopere artikelen gebruiken ipv van de 24 volts systemen. Moet echter nog bepalen hoe ik het beste 12 volt kan aftappen voor de accu en de koelkast.

Heeft iemand enig idee welke elektronica ik hier het beste voor kan gebruiken? De koelkast gebruikt op 12Volt ongeveer 130 Watt. dat is dus ruim 11 Ampere voor laden heb ik ongeveer 5 Ampere nodig dus ik moet een 16 Ampere voedingsbron hebben.

Bij voorbaat dank voor de tips.<br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2007/12/09 19:59
alex240diesel

Re:Antwoord:Camperbouw Alex Gielis

Berichtdoor alex240diesel » 10 apr 2008, 18:18

Zo, maar weer eens een update. Het is al lang gelde dat ik iets heb laten horen over mijn camper project maar toch. Deze week heb ik vrijgenomen om te klussen, het zou namelijk heel mooi weer zijn en dat is het.

Wat heb ik dan zoal gedaan. Om te beginnen ben ik een weekendje weg geweest wat mij weer veel enrgie had gekost ;)

Maandag heb ik daarom helemaal nix gedaan en dat was achteraf een beetje dom. Dinsdag en Woensdag heb ik het dak voorzien van isolatie. In mijn geval is de keuze uiteindelijk gevallen op glaswol. Zie onderstaande foto voor het resultaat

Vandaag, donderdag, heb ik genomen om eerst naar een nieuwe woning voor mij te kijken, maar daarna ben ik aan de gang gegaan met het plaatsen van triplex tegen het plaffond. In totaal moeten er 3 platen tegen het dak aan worden geschroefd en moet de moeilijkste van de drie nog worden gedaan, maar het resultaat tot nu ziet er als volgt uit

En al deze werkzaamheden worden goed gecontroleerd door de inspectie!!!

Die is nu al aan het bepalen of ze van de zomer wel of niet mee wil ;)

Tot zover deze update, er zullen er naar allewaarschijnlijkheid nog veel gaan volgen de komende maanden ;)
alex240diesel

Berichtdoor Rob Holewijn » 10 apr 2008, 22:25

Mooi project Alex ik heb het eens doorgeleze.
Maar waarom heb je eerst die isolatie van het dak en de rest er af gehaald en doe je er nu nieuwe in???
Rob Holewijn

Berichtdoor alex240diesel » 11 apr 2008, 10:21

Rob,

Ik begrijp de vraag en heb er ook een antwoord op.
Teneerste moest ik zijn hoe het blik achter de geplaatste isolatie was. Er was later een raam in gelast, en ook door defensie allemaal steunen in aan dak en wandspijlen gelast. Om het allemaal te kunnen beoordeln moest ik de isolatie wel weghalen. Verder heb ik diverse steunen voor ambulance apparateur verwijderd. Ik moest dus wel. Na verwijderen van de isolatie heb ik ook diverse roestplekken gevonden. Deze heb ik blankgeschuurd en op nieuw in de lak gezet. Deze plekken had ik met islolatie nooit gezien.

De nieuwe isolatie was dus niet zozeer een must maar een gevolg van eerder gedanen werkzaamheden en geplannde controlles. Nu de dakislotatie en beplating er bijna inzit. Hopenlijk vandaag de laatste loodjes voor het dak. Kan ik weer verder gaan met isoleren. In de wanden ga ik piepschuim gebruiken als isolatie materiaal. Dit is lichter t.o.v. glas en steen wol, maar isoleert nagenoeg net zo goed ;)
alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 11 apr 2008, 18:10

Vandaag weer een stukje gedaan aan het dak, hellaas ging deze niet geheel goed en zitten er wat scheurtjes in de triplexplaat. gelukkig wilde ik er al een laag veniel overheen plakken dus het komt uit het zicht en is daarom niet echt erg.

Verder heb ik de eerste lampjes en mijn ventilator aangesloten en gemonteerd. Deze kunnen nu gewoon aan en uit, moet nog wel ff kijken waar ik nu precies de schakelaars ga plaatsen, maar ik hen daar al wel een idee voor.

Qua dak bedekking moet ik nog 1 plaatje en dat is dan ook gelijk de moeilijkste van allemaal. Deze moet namelijk zo veel mogelijk van de hoeken afdichten zonder dat hij tegen de buitenwand/daklijn aan komt. dit wordt dus een uitdaging, maar dat zien we zondag wel weer. morgen ff een dagje ontspannen.

dan nu natuurlijk de foto's:

Een van de status zoals hij is.

En natuurlijk van het laatste stukje.
<br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2008/04/11 18:14
alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 22 apr 2008, 18:31

We zijn weer wat verder gekomen: Afgelopen weekend heb ik de isolatie aangebracht in de wanden. Hier voor heb ik gebruikt 3 pakken 5 cm dik Polistyreen.

De foto's mogen natuurlijk niet ontbreken.

En dan natuurlijk de afsnijdertjes

alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 03 aug 2008, 23:35

Ik heb hem even naar boven gehaald zodat ik volgende week niet zolang hoef te zoeken. ff een kleine update hier al.

De Camper is klaar ;) voor de reis morgen nog wel ff een 12v stopcontact halen om mijn mobiel te kunnen laden en deze zal ik onderweg wel eens plaatsen.

Foto's van de camper zal ik ook van de week maken, plus een beschrijving van de bouw. Heb de camper eigenlijk pas de afgelopen 2 weken goed deels afgebouwd nog wel in mijn vakantie ook ;)

Alles wat ik heb geplaatst is al getest net zoals het voertuig zelf. Hier zit wel iets vreemds in dat ik niet kan thuis brengen. en dat is een vreemde vibratie die alleen optreed bij 90 km/h en na een hobbel. Het lijkt op een defecte schokdemper, maar ik kan eigenlijk niets vinden. De dempers heb ik geprobeerd te testen maar de 5tons veren laten dat niet echt to op de voo rmij (autotjes) normale manier.
alex240diesel

Berichtdoor Harmen » 04 aug 2008, 13:08

na de vorige foto moet er dan wel heeeeeel wat gebeurt zijn!! ben echt nieuwsgierig en benieuwd hoe je dat hebt gedaan! dus wachten we op de FOTOOOO'S!!!
Harmen

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....