Hoi Caspar, bedankt voor je uitleg!
Het Duitse verhaal is ook goed te volgen.
Conclusie, het is helemaal geen electrische Fan
))
Het is gewoon een Fan, die door de motorpoulie mee genomen wordt nadat de thermoschakelaar 100C heeft bereikt.
Vreemd, dat voor die tempratuur van schakelen dan zo hoog is gekozen, waarom niet gewoon bij 90C, mijn diesel bereikt die temperatuur denk ik zelden, en 100C al helemaal nooit toch?
Naar mijn idee kan je die Fan beter een keer wat te vroeg laten opkomen dan helemaal als de motor al bloed heet is.
Ik vraag me af of er niet een thermostaat te vinden is die wat vroeger schakelt.
Persoonlijk zou ik (vanwege mijn slechte gehoor bijvoorbeeld) iets van een controle lampje in de cabine willen hebben die aan gaat als de Fan geschakeld wordt, is een kwestie van een draadje doorvoeren en een ledje er aan hangen.
diezelfde draad kan je ook nog gebruiken om de fan "manueel" in te schakelen, wat wil je nog meer:o))
Groet, Henk