[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Niet ontkoppelen van motor 240D : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:33

Niet ontkoppelen van motor 240D

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Niet ontkoppelen van motor 240D

Berichtdoor Barrytdt » 15 apr 2008, 19:15

Beste W123 liefhebbers,
Ik heb een probleem met een MB100D, maar omdat er een 240D blok en techniek inzit, stel ik hem hier. Onlangs wilde ik tijdens het rijden terugschakelen maar hij bleef hangen in z'n vrij en ik kreeg hem niet meer in z'n versnelling. Later bleek dat de koppelingcilinder bij het koppelingspedaal lek was en er olie onder lag. Na deze vervangen te hebben voor een nieuwe, en het systeem bij de versnellingsbak ontlucht te hebben, ontkoppelt deze nog steeds niet. Ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie. Het lijkt me sterk dat tegelijkertijd iets mis is met de bediening en de koppeling zelf. Of zijn er andere meningen? Als niets werkt zal ik alsnog de koppeling eronder vandaan moeten halen, maar ik hoop dat dat niet nodig is.
Ik ben benieuwd, met vriendelijke groet,
Barry
Barrytdt

Re:Niet ontkoppelen van motor 240D

Berichtdoor Wiebren240D » 15 apr 2008, 19:33

Hallo Barry

als de bovenste koppeling cylinder lek is en die vervang je is leuk maar ik denk dat je onderste op de versnellings bak ook lek is.
mij is altijd geleerd als de bovenste lek is vervang dan de onderste ook.
nergens niet om maar dat is gewoon zo.
en bij de Brezan hebben ze van die mooie ontluchting setjes noemen meen ik easybleed daar kun je in je eentje mee ontluchten.
want er moet wel druk in je systeem komen zonder druk werkt het echt niet hoor.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Barrytdt » 15 apr 2008, 19:56

Bedankt Wiebren voor je snelle reactie,
Ik zal ook de werkende cilinder gaan vervangen, en je hoort nog of het lukt. Groet Barry
Barrytdt

Berichtdoor JaapW114 » 15 apr 2008, 20:17

Hee Barry,

Mocht je nog hulp nodig hebben, 2 mei is Wiebren in Waarland.

Groet,

Jaap (Schiphol, met die mooie blauwe!!)
JaapW114

Berichtdoor Barrytdt » 15 apr 2008, 20:41

Bedankt Jaap,
Wie weet, ik probeer het eerst zelf nog even van het weekeinde.
Grappig, ik had al het vermoeden dat je dit zou lezen.
Barry
Barrytdt

Berichtdoor JaapW114 » 15 apr 2008, 20:47

Barry,

Ik lees eigenlijk alles. In ieder geval succes.
Mocht je nog een keer iets willen doen aan je wagenpark, ik heb een schuur met een smeerput erin en ben daar bijna ieder weekeind.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Barrytdt » 15 apr 2008, 22:58

Bedankt voor het aanbod, dat is altijd leuk om te weten.
Barry
Barrytdt

Berichtdoor Wiebren240D » 15 apr 2008, 23:27

Hallo Barry

ik ben aanstaande zondag in Beekbergen.

als ik mijn bezoekje daar heb gehad en er is nog tijd over wil ik als het tenminste in de buurt is wel even langs komen

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 15 apr 2008, 23:46

Barry, het kan ook een ontluchtingsprobleem zijn. Het beste is om remvloeistof via de ontluchtingsnippel bij de bak toe te voegen, en zo de luchtbellen uit de gever te persen richting vaatje. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een Easybleed. Gebruik de zoekfunctie hier als je er nog nooit van gehoord hebt.
Trouwkoets

Berichtdoor Barrytdt » 17 apr 2008, 22:27

Wiebren,
Bedankt voor het aanbod maar morgen vrijdag, is de desbetreffende cilinder binnen, en ik ga hem zaterdagochtend met een bevriende monteur monteren en ontluchten. Een Easybleed heb ik ook besteld, dus ik ga er van uit dat het helemaal goed gaat komen. Trouwkoets ook bedankt voor de tip, het lijkt wel logischer om zo de lucht te laten ontsnappen om het bovenlangs te laten leiden.
Barry
Barrytdt

Keer terug naar Techniek