[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Jullie eerste indruk graag! : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:30

Jullie eerste indruk graag!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Jullie eerste indruk graag!

Berichtdoor henklith » 10 apr 2008, 15:32

ja met de twee laatste kommentaren ben ik het roerend eens.
Zie je iets op de foto, dan kan je er zeker van zijn dat het in het echt helemaal er uit knalt!
Toch zie ik op de foto die jij er bij hebt Dion, onder de koplamp plekkies, precies op de rand ik ben bang dat dat flink tegenvalt als je het in het echt ziet.
Maar ga kijken, daar staat geen koop verplichting op, dus "kijken is kopen" lijkt mij hier niet van toepassing.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor jan280CE » 10 apr 2008, 15:39

Ik vind het altijd weer knap dat mensen aan de hand van een foto conclusies kunnen trekken en al gelijk aan kunnen geven wat er allemaal mis is.
Ik kan dat niet, en helaas is mijn kristallen bol al jaren kapot, ik moet de auto in het echt zien, voelen en ruiken, daarom verder geen negatief of positief oordeel van mij behalve dat het geheel er op de foto niet slecht uitziet.

Dan de berichtgeving van de eigenaar.
Hij stelt dat de auto 185 pk heeft maar dat kan niet kloppen. Gezien het model van het luchtfilter en de kleinere oliekoeler is het 100% een 177 pk motor.
De 185 pk is pas ingevoerd op 04-1978 en daarom is de 177 pk versie nog zeldzamer als de 280C die tot 3-1980 gebouwd werd.

Ten aanzien van het verbruik wordt er wel een heel positieve voorstelling van zaken gegeven
Pak ik er de fabrieksopgave bij dan ziet het verhaal er iets anders uit
Brandstofverbruik volgens DIN 70030 van juli 1978 (deze waarde wordt vastgesteld volgens een voorgeschreven meetmethode en wel op een proefbank bij een rijprogramma, dat stadsritten simuleert op een droge weg en met 90 en 120 km per uur Het vastgestelde verbruik komt niet overeen met het werkelijke verbruik, daar dit afhankelijk is van de weg, verkeers- en klimatologische omstandigheden en de conditie van de betreffende weg)

Bij stadsritten 18.3 liter/100km 1: 5.464
Bij 90 km/uur 9.3 liter/100km 1: 10.752
Bij 120 km/uur 11.8 liter/100km 1: 8.475

Mijn conclusie is dan ook dat de eigenaar of totaal geen verstand heeft van zijn eigen auto, of hij geeft bewust een wat mooiere voorstelling van de feiten.
Allen zelf gaan kijken kan je een reëel beeld van de auto en de eigenaar verschaffen.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor Nico Vliet » 10 apr 2008, 17:56

Hoi Jan,

Wat je aangeeft is een meting van 1978. Neem aan dat dat met de 177 pk versie is. Gelooof dat de 185 pk versie toch wat minder dorstig is. Heb zelf nog steeds geen betrouwbare getallen omdat er tot nu toe voornamelijk korte ritten zijn gereden maar het lijkt er niet op dat mn 280E 1980 zo dorstig is als de meting van 1978.
Nico Vliet

Berichtdoor Roel280€ » 10 apr 2008, 18:00

Yep. Mijn M110 185pk haalt gemakkelijk 1 op 8, stadsritten incluis. Als Nico niet te veel TDI'tjes uitdaagt, dan moet hij dat ook wel halen... ;)

En verder inderdaad: Weten is meten, zien is geloven. Een foto is enkel een allereerste impressie, dan begint de zoektocht...Succes Dion! Wel een zeldzame bak!
Roel280€

Berichtdoor jan280CE » 10 apr 2008, 20:57

Hallo Nico,

De genoemde cijfers komen uit een folder van de 185pk versie.
Is ergens ook wel logisch want de DIN-norm is uit juli 1978 en de 177 PK is met ingang van april uit productie gegaan na amper een jaar geleverde te zijn in de 280CE.
De cijfers geven een indicatie en vergelijkingsmateriaal met andere auto’s die volgens diezelfde DIN-norm zijn getest.
Dat het een en ander afwijkt van de werkelijkheid is normaal.
Niet iedereen heeft dezelfde rijstijl, en als je al die paardjes aan het werk zet dan willen ze wel gevoerd worden.
Mijn auto rijdt op gas gemiddeld 1: 6, en als je daar de 80% regel op los laat (verbruik ong. 20% meer) kom ik op een gemiddelde van 1: 7.5. Anderen met een zijden voetje zullen wellicht nog wat zuiniger rijden, maar 1: 10 lijkt me erg optimistisch.

Groet,

jan
jan280CE

Berichtdoor Martinovich » 10 apr 2008, 22:32

Ik heb nu zo'n 1000 km gereden, en kom uit op een verbruik van 1:7,4 bij normaal rijden.

Moet ik wel zeggen dat ik af en toe het gas diep inDUW dus niet trap, maar dat zijn vaak maar korte momenten.

Over het algemeen rij ik rustig, en veel al korte ritten +/- 5 km.
Ook wel enkele ritten van 60 km.

Ik ben er niet erg geshocked over. Had verwacht dat ie 1:6 zou lopen dus...

Ik denk echt dat je moet gaan kijken, en lekker je hart volgen.

Succes, Martijn
Martinovich

Berichtdoor Dionneke1963 » 11 apr 2008, 07:58

DANK U, nogmaals.

Natuurlijk moet ik de auto gaan bekijken en een keertje rijden.
Ik heb de foto's nog goed bekeken en zie niet maar roest als wat je onder ziet, maar dat is dus op de foto's. Natuurlijk zou er meer kunnen zitten, onderhuids, misschien de mijne ook wel?
Het verbruik had ik al met een korreltje zout genomen en ruilt hij dan krijgt hij ook een wagen terug die 1:7,5 loopt. Mijn 230E automaat, zelfs door Mercedes afgesteld, loopt na zijn grote beurt niet zuiniger.

Momenteel ben ik ook nog met wat andere auto's bezig en ben gisteren nog naar een "oude liefde" gaan kijken. In nieuwstaat met 90.000Km, maar ik wist niet dat ze nieuw uit de fabriek kwamen met een losse hemel, uitgedroogde slappe banden en jammer genoeg had de waakhond gespeeld op de motorkap, dus met nieuwe krassen. Bij zo'n ontmoeting wordt de oude liefde gelukkig al snel een ex.
Daarom vraag ik in de emails altijd een duidelijke omschrijving, maar sommige proberen je toch te lokken. Ik weet niet met welke reden, want ik koop het zeker niet en vind dat weer jammer van mijn tijd en de kosten. En niet duidelijk in de email zegt mij al genoeg.

Mijn gevoel: Ik denk dat de man een redelijk duidelijk en eerlijk verhaal heeft en is in andere mailing vriendelijk en zeker niet opdringend. Hij heeft veel en duidelijke grote foto's gestuurd en durft hem te laten zien. Dat zegt meer dan: Kom maar kijken, wagen is goed, ik heb geen foto's.

Dionneke1963

Berichtdoor henklith » 11 apr 2008, 11:17

Nog eenmaal, auto niet kopen!
Henk
henklith

Berichtdoor Roel280€ » 11 apr 2008, 12:19

Hij gaat ook ruilen...:) :)
Roel280€

Berichtdoor wwwW123 » 11 apr 2008, 14:45

je hebt, door de jaren heen, toch al heel wat wagens gehad dion? dus je bent er ook heeeel wat wezen kijken, dan weet je ook, dat ondanks bergen foto's je echt pas definitief wat kunt zeggen bij kijken en rijden enz.
uiteraard zijn foto's van 'wat mindere plekken' wel handig. deze wagen heeft al wat herstel nodig, da's duidelijk, kijk om te beginnen maar naar de achterklep.
gezien het bedrag zou ik hem goed bekijken. bevalt het verders allemaal, dan zou ik een leuk bedrag bijvragen bij de inruil en anders verder kijken. bekleding was ook kapot bij instap. welke stof? pullman? het is een handbak; ik weet zeker dat een automaat geliefder is, dus verkooptechnisch voor deze man wat minder, coupe's zijn niet het meest gevraagde model, dus daarmee heb je ook een voordeel.
het is maar wat je wilt..
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Robert » 11 apr 2008, 17:52

Kijk ik ben het in grote lijnen met Henk eens , meestal lijkt het op de foto beter dan het is, en als er op de foto’s al roest te zien is ??? kan het alleen nog maar erger zijn!! ik zelf zou niet gouw gaan kijken. maar suc 6 met de keuze/zoek tocht.
Robert

Berichtdoor Nico Vliet » 14 apr 2008, 22:36

Ok Jan. Het lijkt er op dat we met de M110 1:7 a 1:8 rijden. Martijn zn waarden klinken dan ook heel reel
Nico Vliet

Berichtdoor Roel280€ » 14 apr 2008, 23:25

Al gaan kijken, Dion???
Roel280€

Berichtdoor jan280CE » 15 apr 2008, 08:36

Dion kan waarschijnlijk nog niet kiezen tussen de sedan en de coupe.
Jammer dat dit model (de fastback) nooit werkelijkheid is geworden, dan was de keus misschien makkelijker geweest.

Groet,

Jan <br><br>Post edited by: jan280CE, at: 2008/04/15 08:36

jan280CE

Berichtdoor jan280CE » 15 apr 2008, 08:39

Of deze geheel in de stijl van die tijd

jan280CE

Berichtdoor wwwW123 » 15 apr 2008, 10:15

lijkt wel een oude opel! :-))..da's dan wel weer de ideale combinatie voor dion :-).
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Dionneke1963 » 15 apr 2008, 20:20

Tjeetje, jullie kennen mij wel! Niet kunnen kiezen tussen een model en ook nog eens een lichte tik voor Opel.

Ik heb de goede man nog eens gemaild en hij akkoord? Tja, en dan ga ik twijfelen he? Hoezo wil hij hem zo snel omruilen voor een 4-deurs en hij schreef er maar zo'n 2500KM/jaar mee te rijden. Ik ga hem nog schrijven dat hij maar eens langs moet komen en dan bekijk ik het serieus.

Ik mocht mijn wagen ook ruilen tegen deze net geimporteerde en die wordt gekeurd en op ned. kenteken gezet; http://www.aldemi.nl/occasion.php?id=146

Maar ik doe het rustig aan en doe niet te gehaast. Lekker rustig en ze komen maar naar mij, anders kom ik weer zo smekend over en ik moet hem niet kwijt.
Dionneke1963

Berichtdoor Martinovich » 15 apr 2008, 21:41

Nou ja jammer.......??

Mij te Japans, alleen het woord Fastbrake. :)

Gr. Martijn
Martinovich

Berichtdoor Harmen » 16 apr 2008, 14:34

is jouw auto dan 2750 waard??? er zit nog enige onderhandelingsmarge in uiteraad... maar dat kan je evt. weer zo ongeveer laten zitten als ie gekeurd wordt + kenteken....
Harmen

Berichtdoor Dionneke1963 » 16 apr 2008, 22:06

Wat is mijn auto waard? Vraag je me wat, ik heb de laatste 4 wagens geruild, maar misschien dat iemand dat mij kan vertellen? Mijn vraagprijs is/was 4500 euro, maar als ik daar een hele mooie coupe voor terug krijg vind ik het best. Als die in dezelfde staat als de mijne verkeert, vind ik hem hetzelfde waard. Het is trouwens dezelfde als die van die particulier en die vraagt 5700. Ik vind vraagprijzen en waarde best wel moeilijk en als ik kan ruilen en ik vind dat ik niet achteruit ga, dan vind ik het best.
Geef me een mooie Calibra 2.0-16V van 3000 euro, maar dan een hele goede en nette onderhouden wagen zonder tupperware, verlaging en brulpijp ed, en ik ruil ook. Maar vind er maar eens eentje.

Ik heb de Matiz van mijn vriendin geruild met een motor, de motor en een oude Alfa 147 tegen een zilvere Alfa 156, Die 156 weer met een W115-220D en die weer met deze W123. In mijn blauwe 156 kachelt nog steeds mijn vriendin rond, want ik had haar Matizje geruild. Boven vermelde motor was mijn tweede motor en ik heb nu mijn vijfde. En dit in 3 jaar tijd.

@Martinovich: Geen fastbrake, maar fastback en dat komt van die gekke volkswagenmodelletjes. Je had een sedan, station en fastback.
Maar ik denk dat als zo'n W123-uitvoering echt voor je stond het toch wel een mooie wagen was.
Dionneke1963

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto