[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
contactslot : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 19:50

contactslot

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

contactslot

Berichtdoor Hans230E » 16 apr 2008, 23:10

Het contactslot blijft bij het starten wat lang in de start positie hangen.
Moet een klein beetje helpen de sleutel een stukje terug te doen, als de motor loopt, anders blijft de startmotor door gieren.
Zou je in het contactslot wat WD40 kunnen spuiten??
Gr.Hans
Hans230E
 


Re:contactslot

Berichtdoor JeroenW » 16 apr 2008, 23:14

Beste Hans;

Dat lijkt me een strak plan, het zal zeker het juiste effect geven. Meestal staat het slot gewoon droog dus een beetje vettigheid kan dan geen kwaad.

Succes en groeten Jeroen
JeroenW
 


Re:contactslot

Berichtdoor Govert » 16 apr 2008, 23:18

Ik zou de slotcylinder er even uithalen en op werkzaamheid controleren. Als de slotcylinder versleten is kan je die beter vervangen, het kan ook dat je sleutel versleten is.

Met vettigheid in je slot moet je oppassen, het kan aankoeken. Speciale slotenolie is aanbevelingswaardig.

Ligt het niet aan je slotcylinder of sleutel, dan is het onderste gedeelte van het slot.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:contactslot

Berichtdoor JeroenW » 16 apr 2008, 23:26

Beste collega leden;

Sleutelen kan altijd nog, mijn ervaring is dat WD40 het aangekoekte vet juist oplost en dan zijn smerende werking hervat. Met meteen uitelkaar halen kan er ook vanalles uit elkaar vallen het blijft toch ouwe zooi, maar goed wie ben ik.

groeten Jeroen
JeroenW
 


Re:contactslot

Berichtdoor Govert » 16 apr 2008, 23:36

Een slotcylinder valt niet uit elkaar als je hem er uit haalt. Benodigde gereedschap: een stevige paperclip. Bovendien kan je er dan van twee kanten bij.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:contactslot

Berichtdoor henklith » 16 apr 2008, 23:54

Kan die kruipolie dan niet tussen de contacten komen?
lijkt mij weer niet bevorderlijk voor de goede geleiding!
Ik zou in elk geval spaarzaam zijn met olie spuiten in het slot.
groet, henk.
henklith
 


Re:contactslot

Berichtdoor JantjeV8 » 17 apr 2008, 08:03

Govert heeft het over de CILINDER, niet het contactmechanisme.

Door de sleutel in de cilinder te steken en deze te draaien neemt de cilinder in de onderste helft van het hele slotgeval een heveltje mee om contact te maken.

Als je geen olie wilt gebruiken: Of met perslucht droogblazen en eventueel vuil er dus uitblazen. Voor de smering kun je grafietpoeder gebruiken, pak een potloodpunt, maal die fijn en doe het in je cilinder.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:contactslot

Berichtdoor henklith » 17 apr 2008, 10:26

Klopt Jan, dat begrijp ik ook wel :o))
Maar kruipolie kruipt, ook waar het (beter) niet gaan kan!
Groet, Henk
henklith
 


Re:contactslot

Berichtdoor Hans230E » 17 apr 2008, 12:48

Contact slot met lucht schoongespoten en een beetje wd40 er in gespoten.
De sleutel draait beter, maaaaar de start motor giert nog steeds een beetje door terwijl de motor al loopt.

Misschien toch iets met de startmotor???
Gr.
Hans
Hans230E
 


Re:contactslot

Berichtdoor henklith » 17 apr 2008, 14:15

Meet het en je weet het.
Zet eventueel een proeflampje op de dunnere (grijze?) draad die naar het startrelay op de startmotor gaat, en meet tijdens de start procedure
of de start motor blijft draaien van wege nog wat langer spanning op genoemde draad, of dat het komt doordat de startmotor door een mechanisch defect nog wat langer blijft hangen.
Groet, henk
henklith
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten