[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Motor slaat niet meer aan!? : Techniek - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:30

Motor slaat niet meer aan!?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Motor slaat niet meer aan!?

Berichtdoor Dionneke1963 » 16 feb 2008, 18:21

Dionneke1963

Berichtdoor Karaca10 » 18 apr 2008, 21:17

Om geen nieuw topic aan te maken wil ik ook even reageren met een soortgelijk probleem

Ik heb een W126 met M110 motor dus gelijk als in de 280E/TE enz..
ik heb hem rijdend en lopend geparkeerd, en bij de volgende start wilde hij niet aanslaan, draaid wel lekker rond, wel een vonk.
De pomp heb ik ook getest door onder het relais door te verbinden dus die doet het.
Het enigste wat ik kan bedenken is dat ik een andere instrumentencluster heb getest en met de toerenteller stekker sluiting heb gemaakt omdat ik deze uitelkaar had gehaald, kan er iets doorbranden door de sluiting van die stekker(TD-signaal) ?

alvast bedank, Karaca
Karaca10

Berichtdoor JantjeV8 » 18 apr 2008, 21:26

Je zegt dat hij vonkt, dus we nemen even aan dat ie ook goed vonkt op alle 6 zijn pitten.
We nemen voor het gemak even aan dat je startmotor de zaak gewoon flink rondslingert.
Je benzinepomp geeft peut.
Wat we niet weten of je injectors ook de benzine aangevoerd krijgen en de cilinders inspuit. Controleer dat eens.
Dat kun je testen door een injector los te maken, of de leiding die er op zit, of door de toestand van de bougie eens te bekijken, die zou in jouw geval kletsnat moeten zijn.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor HuGoBoSs » 18 apr 2008, 22:36

Kastje waar dion het over heeft is bij de 2de generatie sec moddelen (W126) ook super gevoelig
Dat ding zit tegen je spatbord geschroefd daaronder zit warmte werend pasta
maar na verloop van tijd zit er geen pasta meer tussen en de onsteekings kastje word super heet en brand door
de eerste generatie zoals die van Dion is aliminium en die worden gelukkig niet zo heet dus gaan langer mee en zijn ook een stuk goedkoper
we hebben de zelfde probleem gehad met een 560 sec bij de dealr koste de onstekingsmodule 2000 euro ja echt 2000 euro
het was een paar maanden terug heb toen ook een heleboel informatie gehad over dat ding
hij gaat ook kapot als je een slechte bobine hebt !!
Kastje van de W123 benzine modelen is het zelfde als die van de W126 280SE 380SE 380sec 500SEC
Pas na 1986/1987 is Mercedes over gegaan op de slechtere modules die zwartje kastjes die super duur zijn !!
HuGoBoSs

Berichtdoor henklith » 18 apr 2008, 23:19

Hoi Als de temperatuur het werkelijke probleem is, en wie ben ik omdat te ontkennen, dan moet dat kastje gewoon gekoeld worden.
Hij moet dan in een luchtsrtoming komen, desnoods met een 12V ventilator, desnoods twee!
Heb je ook foto's van dat kastje, en de omgeving waar dat kastje zit?
groet, henk.
henklith

Berichtdoor HuGoBoSs » 18 apr 2008, 23:43

Hoi
hij word echt super heet
hij zit achter de koplamp bestuurders zijde
zie foto dit is het nieuwere model de slechte dus en de duure

HuGoBoSs

Berichtdoor henklith » 19 apr 2008, 00:06

Hoi Hugo, goeie foto!, het is trouwens geen warmte werende pasta, maar ik denk dat het warmte geleidende pasta is, deze pasta moet het contact tussen module en omgeving (in dit geval het spatbord) verbeteren!
Ik denk dat het het proberenwaard is om de module niet direct op het spatbrd te plaatsen maar op een koelplaat.
Tussen module en koelplaat moet dan warmte geleidende pasta aangebracht worden.
Ik zou echt terplekke de situatie moeten zien om daar nog specifiekere adviezen over te geven, met name de ruimte die er is om een en ander te realiseren.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Trouwkoets » 19 apr 2008, 01:43

Heren, wat doet dat kastje?
Trouwkoets

Berichtdoor JantjeV8 » 19 apr 2008, 09:57

Trouwkoets,
Zie bladzijde 1, de uitleg van jan280CE, hij heeft het schematje er ook nog bijgezet.

Bij de W126 is dat dat kastje op deze laatste foto geworden. De W123 rijders kennen het als een aluminium doosje of een zwart kunststof doosje. Als ik me niet vergis loopt er een groende dikke kabel naar toe.

Maar hoe dan ook, voor 2000euro ging ik sloperijen zoeken, al is het in het buitenland.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2008/04/19 09:58
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 19 apr 2008, 13:29

Volgens mij is het oa. de electronische onsteking.
Misschien nog meer, ik denk zelfs nog meer.

Ik hoop dat ik copieen kan krijgen van de fgrote info berg die naar Rob Holewijn gaat, het gaat mij enkel om de elecra delen, van de andere zaken heb ik geen verstand, (oh,, dat was al bekend?)
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Dionneke1963 » 19 apr 2008, 23:59

In mijn geval is mijn kastje is een vonkversterker. Mijn kastje kan er uit, maar dan moet ik een andere bobine plaatsen en zou ik contactpuntjes hebben, dan zou ik die ook moeten veranderen. Volgens de Mercedesgarage en een "mannetje" is het echt een vonkversterker die met wat aanpassingen er dus uit kan. Gewoon de plus meteen op de bobine.

En in mijn geval had ik dus geen vonk, daarom had de mercedesgarage eerst mijn bobine vervangen, maar ik had toen nog geen vonk.

In mijn geval komt het kastje uit een oude 8-pitter en ik kon hem van dat mannetje voor 50 euro kopen. Nieuw was hij over de 300 euro (dacht ik)

Dit was mijn kort samengevatte verhaal en misschien dat het weer wat uitkomst bied??
Dionneke1963

Berichtdoor henklith » 20 apr 2008, 00:08

Een electronische ontsteking, klinkt een beetje ingewikkeld, een vonkversterker klinkt begijpelijker, dus die houden we er in Dion :o))
groet, Henk
henklith

Berichtdoor Dionneke1963 » 20 apr 2008, 00:35

@Henk:

Ik heb namelijk een verdelerkap met een vervroeger, dus het lijkt er niet op dat ik electronische ontsteking heb, maar een echte ouderwetse. En ik schrijf maar wat ze mij verteld hebben over dat kastje, wat ook logisch klinkt als je de schematische tekening bekijkt van de ontsteking.
Ik heb trouwens die kastjes van nieuwere modellen wel eens op marktplaats gezien met gigantische vraagprijzen en als je dan een electronische ontsteking hebt heb je dat kastje misschien wel hard nodig? Voordeel van nieuwere auto's is dat alles keurig geregeld wordt. Nadeel is als het kapot gaat, dan ben je de ....... (Zie plaatje??)
Dionneke1963

Berichtdoor Karaca10 » 20 apr 2008, 01:22

ik heb wel een vonk, dus kastje is goed? zou het misschien dat groene kabeltje zijn die naar mn verdeler loopt....
Karaca10

Berichtdoor Dionneke1963 » 20 apr 2008, 07:51

@Karaca10:
Ik heb er niet veel verstand van, maar met mijn beredenering krijgt het kastje door de groene kabel een signaal van de rotor (Zie tekening), dus wanneer hij de vonk moet versterken. Trek de groene kabel los en kijk of er verschil is? Maar of dit ook inhoud dat het kastje nog goed is weet ik echt niet.
Probeer anders eens een kastje te lenen van een auto die het wel normaal doet, voordat je er eentje koopt? De mijne komt uit een 8-cilinder en ik heb zelf een 4 cilinder, echter was het wel hetzelfde Boschkastje met hetzelfde nummer. Daarom denk ik ook dat de groene kabel dient voor dat signaal van de rotorstand/ontstekingspunt.

Henk nog een oplossing, idee of bevestiging? Jij houdt toch van spanning?

Dionneke1963

Berichtdoor henklith » 20 apr 2008, 21:37

Probleem is nu dat er verschillende problemen van verschillende mensen met verschillende auto's en ook nog eens met veerschillende bouwjaren in een item zitten, dat werkt niet!
Caraca ik denk dat het handig is als je een nieuwe toppic aanmaakt, met nog even alle info op een rij, liefst ook wat foto's er bij, het groene kabeltje zegt mij ook even niks, behalve dat hij naar de verdeler loopt!?
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Karaca10 » 30 apr 2008, 02:32

OK,
Ik heb inmiddels de M110 gestart door een scheut benzine toe te voegen in het luchtfilterhuis, met wat moeite sloeg hij aan en wilde enkel op hogere toeren blijven draaien. Ik denk aan vervuilde brandstoffilter door regelmatig leegrijden van de tank(mijn eigen schuld natuurlijk)
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad hiervoor met het starten.
->Henklith: Caraca ik denk dat het handig is als je een nieuwe toppic aanmaakt

-Ik wil eigenlijk geen apart topic aanmaken voor iets kleins, maar als je echt wil doe ik het voortaan braaf
mvg, Karaca
Karaca10

Vorige

Keer terug naar Techniek