door Jaap 230E » 03 jan 2009, 15:45
Beste Hans,
Ik heb zelf vorig jaar een nieuwe Brink voor mijn sedan gekocht voor
174,00 euro inclusief Btw bij een automatrialenzaak heb dit voor de RDW keuring gedaan, want ik meen dat het officieel vermeld dient te zijn, wat ik nog wel weet bij de montage dat ik toen een haakse boormachine tot mijn beschikking had wat bijzonder prettig werken was.
Ik heb na de keuring Taxi veren bij Marcel Kappen met nieuwe schokbrekers gekocht en ben toen naar Hollandscheveld gegaan bij Rob en Martin Holewijn daar deze over de goede veerspanner beschikten en een brug,Rob en Martin hebben toen voor 98% het werk verricht m.b.t.
het demonteren en weer monteren van de veren, daarvoor moet je n.m.l wel over de nodige kracht bezitten met het spannen van m.n. de nieuwe veren(Heren Holewijn opnieuw hiervoor mijn dank!).
Dat ik niet voor hulpveren heb gekozen had voor mij persoonlijk diverse redenen:
A: Zekerheid dat je voorlopig niet gauw een veer kan breken, daar ze nog een heel leven voor zich hebben, en ik denk dat die taxiveren
duurzamer zijn.
B: Daar ik een tijdje met een LPG Tank van 65 liter + eentje van 100
liter reed bleken de taxi veren hier beter tegen bestand.
(voor de vakantie er maar eentje uit gehaald i.v.m. ruimte gebrek
bagage, heb nu alleen nog de 65 liter tank er in doch deze ga ik
in het voorjaar vervangen voor een (neto) 85 liter tank.
C: Optisch gezien vind ik het niet de schoonheidsprijs verdienen,
en vind ik het niet erg Mercedeskst aan doen maar ja ook dat is
peroonlijk.
Verder meen ik mij te herinneren dat hulp of taxiveren prijstechnisch weinig uit maakt, heb toen ook maar de schokbrekers meteen vervangen,waren tenslotte ook op termijn aan vervanging toe, heb toen naar goed geinformeerd te zijn(3 onafhankelijke partijen) Kayaba Type 554004
tenslotte ging ik voor koni of monroe en kende ik dat Japanse merk niet, doch gezien de goede referentie s toch voor dit merk gekozen,
en ik heb er zeker geen spijt van de auto stuurd fantastisch, en is zeker mijn inziens niet veel stuger geworden, ga er daarom dit jaar met een Rapido-Export vouwwagen 750 kg(vaste wanden 80 er jaren 10 m2 vloer opp) achter gekoppeld naar Italie op vakantie met zijn vieren inclusief een volle achter bak.
O ja Hans ik meen dat ik voor de schokbrekers en veren iets van 230, incl btw kwijt was, en ik meen dat hij het voor 10 euro ook opstuurd.
Nou ik hoop dat je met mijn ervaring,tot een voor jou goede keus komt
en is de 230E nog steeds die blauwe metalic waar je toen vorig jaar
foto s van had gestuurd, want dat is echt een zeer gaaf exemplaar!
Mvg,
Jaap