MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:44

Jullie eerste indruk graag!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Jullie eerste indruk graag!

Berichtdoor jan280CE » 17 apr 2008, 09:13

De fastback was een redelijk populaire carrosserievorm in die tijd en meerdere fabrikanten/merken hadden een dergelijk model in hun programma.
Denk maar eens aan bijv. de Ford Capri2, de BMW Touring, div peugeutmodellen, varianten van de kadettB en uiteraarde de Manta2 CC.

Groet,

jan

jan280CE

Berichtdoor Dionneke1963 » 17 apr 2008, 22:09

Ik ken het woord fastback alleen van Volkswagen en dacht dat andere merken het een hatchback noemde? Ik ben best wel een fan van de Manta-A en B, maar die hatchback heb ik nooit zo mooi gevonden. Toch liever de coupe................heb ik daar iets mee?

Dionneke1963

Berichtdoor jan280CE » 18 apr 2008, 08:01

Met de naam fastback wordt een carrosserievariant aangeduid zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Fastback
De verschillende fabrikanten hadden daarnaast een eigen typeaanduiding.
Zo herrinner ik mij van bijv volkswagen niet de naam fastback, maar ken ik het model als 1600TL, Opel noemde het een Combinatie Coupe, BMW als touring en ga zo maar door. Dat Mercedes ook wel eens met de gedachte aan zo'n carrosserievariant heeft gestoeid kan ik mij wel voorstellen.

Groet,

Jan <br><br>Post edited by: jan280CE, at: 2008/04/18 08:01

jan280CE

Berichtdoor Dionneke1963 » 20 apr 2008, 22:19

Hey geinteresseerde,

Ik heb de wagen vandaag gezien en er in gereden.
Technisch is hij goed, rijdt als een speer, schakelt zeer netjes, ligt goed, remt goed, klinkt goed, dus technisch wel in orde.
Uiterlijk wat aandachtpunten en niet zo netjes in de lak. Over het geheel is de lak wat dof/verweerd, 1 kriksteun vertrouwde ik niet, ook leek mij aan de onderkant al wat smeer of laswerk te zitten onder de zwarte verf, op zijn minst 1 gespoten spatbord (En dan niet degene waar Henk dat kleurverschil zag te zien), bestuurdersstoel kapot, andere vastgelast omdat de beveiliging niet meer werkte en hij anders niet door de keuring kwam en beide deuren moeten in de nabije toekomst vervangen worden. Over het geheel ook nog wat plekjes.

Ik denk dat het technisch gewoon een zeer goede wagen is, maar de koets verdient echt aandacht en dat zoek ik toch niet echt. Zou het in mijn geval een derde auto zijn en had ik de ruimte en de tijd, dan zou ik hem best willen.
Indruk van de eigenaar was ook goed. Oudere man die ook nog een T had, hij had er verstand van en was gewoon heel eerlijk en was er eigenlijk zelf ook nog niet van overtuigd of hij het moest doen. Hij vond mijn wagen ook zeer goed, maar hij wist dat hij ook een goede had en dat hij hem misschien toch de restauratie in ging doen. Ik heb hem eerlijk gezegd dat het zeker geen slecht idee was.

Ik denk er nog over, maar ik weet ook wat ik nu heb.<br><br>Post edited by: Dionneke1963, at: 2008/04/20 22:19
Dionneke1963

Berichtdoor Roel280€ » 20 apr 2008, 22:24

Dan denk ik dat je er al uit bent. Inderdaad weet je wat je nu hebt en je waarde zal niet verminderen, er komt wel weer een andere Coupé. Of een Calibra (inderdaad, wáár vind je nog een mooie....?)
Roel280€

Berichtdoor Dionneke1963 » 21 apr 2008, 22:28

Yep, ik denk er wel uit te zijn. Een mooie Calibra, misschien, maar de meeste mooie zijn nog de V6's. Waarschijnlijk een duurder model waar wat beter mee omgesprongen is? We zien wel en het was vandaag weer heerlijk motorweer, dus haast is er niet. Rustig wat rondkijken en als je stopt met zoeken kom je het meestal wel tegen.

En iedereen nog bedankt voor de informatie, advies en reacties. En als jullie een ruil weten mogen jullie natuurlijk ook reageren.
Dionneke1963

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto