[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kortsluiting : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:28

kortsluiting

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

kortsluiting

Berichtdoor Liefhebber » 08 jan 2009, 02:39

ik wil niemand bang maken,maar geen leuke ervaring het begon met het meeknipperen van mijn achteruitrijlicht met het knipperlicht oke waarschijnelijk aarde probleempje lampje er uit gedraait voorlopig opgelost even geen tijd komt wel.vervolgens dag later komt er iemand naar mij toe s avonds bij het stoplicht meneer uw achterlichten doen het niet gelukkig dicht bij huis snel terug.volgende dag afspraak gemaakt om het na te laten kijken kon pas na een aantal dagen oke dan maar alleen overdag stukkie rijden dacht zal wel massa zijn ergens niet zo erg toch.toen zat er opeens wel een heel vreemde storing in leek wel een kerstboom alles begon mee te knipperen met afslaan einde oefening auto weg gezet.zaterdag ochtend wagen weg gebracht,wat bleek sluiting in de stekker van mijn trekhaak bleek de boosdoener.bedrading naar achterlichten doorgesmolten.eigenlijk had dit voorkomen moeten worden door de hoofdzekering in dashboard was niet gesprongen wel gesmolten dus er had brand kunnen ontstaan.even slikken bedrading vervangen alles doorgemeten is nu weer goed.kabels naar trekhaak doorgeknipt komt later wel.( verlichting gaat nu constant aan verplicht in noorwegen )is weer orgineel hoort bij deze auto. gr hans
Liefhebber

Re:kortsluiting

Berichtdoor Citrobenz » 08 jan 2009, 12:15

Hallo Hans,

Ja mooi vervelend maar het komt vaker voor.
De stekkerdoos van de trekhaak zorgt vaker voor vervelende storingen.
Als je een stekkerdoos monteert kun je dit voorkomen door de achterkant (waar de draden aangesloten zijn) in te smeren met vet.
Het is meestal een geval van water, en nu pekel, achter in je stekkerdoos.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:kortsluiting

Berichtdoor Liefhebber » 09 jan 2009, 19:07

bedankt voor de tip.maar kan wel even zonder trekhaak ga ook niet met me knieen in de sneeuw.verlang echt naar het voorjaar.citrobenz aparte naam heb weleens in schagen een eend gezien met een Mercedes neus iets voor jou. gr hans
Liefhebber

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto