[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vacuum modulator : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:48

Vacuum modulator

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vacuum modulator

Berichtdoor mercivo » 08 apr 2008, 21:50

Lotgenoten,

Ik heb al een tijdje wat problemen met de automatische versnellingsbak en een maatje van mij had van een W124 nog een vacuum modulator liggen. Deze erop gezet en dit gaf een heel ander gevoel van schakelen. Vrij abrupt, maar kan een kwestie van afstellen zijn.
Weet iemand of dit wel kan: een vacuum modulator van een W124 op een W123 300TD?????
Het onderdeelnummer van de W124 modulator is A 140 300 09 33.
Heeft er iemand sowieso nog aanvullende opmerkingen of suggesties????

Alvast bedankt, Ivo.
mercivo

Re:Vacuum modulator

Berichtdoor Vinnievw » 08 apr 2008, 21:56

Is 140 niet van de W140, maw de S-klasse?
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Govert » 08 apr 2008, 22:44

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/12 20:34
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor mercivo » 09 apr 2008, 08:03

@vinnievw
Genoemde modulator (heb het hem nog even nagevraagd) echt voor zijn W124 diesel geweest zijn, ware het niet dat hij deze heeft verkocht en deze over hield.

@govert
Eerlijk gezegd weet ik niet welk type bak eronder zit. Mijn oude dame geboren op 6 september 1979, ik weet niet of dit iets meer zegt. Is het nummer van de bak af te lezen?

Heb de dealer in Groningen gebeld. Deze zegt dat het NIET uitwisselbaar is, odank het feit dat het wel past. Nieuwe voor de W123 komt neer op € 72 ex. BTW.
Heeft iemand een bruikbaar exemplaar liggen??

Iedereen alvast bedankt voor het reageren.

Groeten, Ivo.
mercivo

Berichtdoor JantjeV8 » 09 apr 2008, 17:41

Is de oude niet te repareren???
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor mercivo » 10 apr 2008, 07:56

Hoi Jantje,

Wist niet dat dit mogelijk was. Heb hem ook nog niet uit elkaar gehad. Heb jij dit al wel eens gedaan of zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Zou ook niet weten wat er kapot zou zijn, binnenin. Aan de andere kant is een goede vacuum modulator en afstelling hiervan en van de automatische versnellingsbak belangrijk voor de levensduur van de bak. Dan toch maar nieuw??

Wat een problemen in het leven (ha,ha).

Groeten, Ivo.
mercivo

Berichtdoor Govert » 10 apr 2008, 08:08

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/12 20:37
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor jan280CE » 10 apr 2008, 08:19

Hallo Ivo,

Ik zou met het zo maar aandraaien van delen toch maar iets voorzichtiger zijn.
Een paar dagen teug las ik op een Duits forum een bericht van iemand die dit deel door een Mercedes garage had laten vervangen.
Omdat het alleen vervangen werd, en niet volgens de fabrieksiinstellinegn werd afgesteld zit hij nu met een kapotte bak. Zie http://forumw123de.h1168362.serverkompe ... sg-1168487

Enige voorzichtigheid is dus geboden en vooral enige kennis van hoe zaken standaard afgesteld moeten zijn.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor mercivo » 24 apr 2008, 08:17

Inmiddels is de vacuummodulator vervangen door een nieuwe. Wel € 82 verder, maar het geld zeker waard. Wat een verschil! De schakelmomenten zijn een stuk korter en ik kan het schakelen nu ook regelen met de stand van het gas (diesel) pedaal. Een bocht door en gas geven houdt nu in dat hij terugschakelt, iets wat voorheen niet gebeurde. Het maakt nu nog wel uit of de motor warm of koud is, maar er moet nog wat aan afgesteld worden. Ben benieuwd of het dan nog beter wordt, want dit is al top

Aan een ieder die heeft gereageerd, bedankt.

Groeten, Ivo.
mercivo

Keer terug naar Techniek