[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300SD in een andere kleur spuiten : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 20:40

300SD in een andere kleur spuiten

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

300SD in een andere kleur spuiten

Berichtdoor Karaca10 » 23 apr 2008, 20:12

Hallo,
Ik ga mijn 300SD W126 laten spuiten in een donkere kleur, hij/zij is nu ivoorwit 623 en wordt 199 Blauw-zwart metallic
nu moeten dus alle zichtbare delen gespoten worden onder de motorkap deurstijlen deuren enz enz
eerst komt er een epoxylaag over zodat alles geisoleerd word en roestwerende effect heeft, dit word keihard volgens de spuiter.
Ik heb een prijsopgaaf van een dealerspuiter van Renault in Belgiƫ deze wil de auto spuiten voor max 2250 euro en minimaal 2000 euro dit lijkt me een goede prijs, hij garandeerd een strakke aflevering van de auto.
wat denken jullie?

Karaca10
 


Re:300SD in een andere kleur spuiten

Berichtdoor w123boy » 23 apr 2008, 20:41

hallo

mijn Benz is 6 jaar geleden strak gemaakt gelast enz

kostte toen 3000 gulden

kijk voor fotos op
http://raymond-terhorst.magix.net/

afbouw opbouw uiteraard zelf gedaan (dat is t mooiste werk)

dus ik vind de prijs aan de hoge kant

ps gave bak "jammer geen W123"

grt w123boy

w123boy
 


Re:300SD in een andere kleur spuiten

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 23 apr 2008, 21:11

hoi karaca10,

Ik weet het niet zeker of het handig is om je auto eerst met epoxylaag in te laten spuiten. Zoals je al verteld wordt het keihard. Maar een auto is altijd in beweging (constructies, blik enz) en dan heb je de winter en de zomer nog, waardoor de lak moet kunnen krimpen en uitzetten. Als je volgens mij de boel met deze keiharde lag gaat voorspuiten, heb je kans dat het gaat breken (omdat het niet wil rekken en krimpen dus barst het) en onstaan er kleine scheurtjes, waaronder weer vocht kan komen. Tsja dan kun je de rest wel raden! Je ziet het soms ook bij spuiters die te veel harder door de lak heen gemengd hebben (tsja lekker snel droog), later zie je dan allemaal haarscheurtjes in de lak onstaan!!

Dus ik weet niet wat andere er van zullen zeggen, maar ik zou eerst goed informeren of dit voor een auto wel geschikt is om te gaan doen.

Groetjes Jeroen
JerommekeOhjajoh
 


Re:300SD in een andere kleur spuiten

Berichtdoor Karaca10 » 24 apr 2008, 14:21

Epoxylaag aanbrengen komt van de expert die er jarenlang ervaring mee heeft, ik heb er evengoed ook nooit van gehoord maar het zal zeker wel een voordeel hebben, ik zal het eens navragen.
wat betreft de prijs is het niet niks, ik moet er een maand voor werken maar dan is het ook mooi.

w123boy:mijn Benz is 6 jaar geleden strak gemaakt gelast enz kostte toen 3000 gulden

klopt maar nu is het een stuk duurder geworden, is er nog zo'n goedkope spuiter aanwezig?
Karaca10
 


Re:300SD in een andere kleur spuiten

Berichtdoor Citrobenz » 24 apr 2008, 18:37

Hallo karaca,

Tussen een spuiter en een spuiter zit ook veel verschil.
Ga niet alleen op de laagste prijs af, je kunt beter wat meer betalen en een mooie auto hebben dan goedkoop en een boel ergernis.
Kijk eens rond bij zo'n spuiter wat voor werk hij levert, vooral als de auto's buiten staan kun je het goed bekijken.

succes er mee
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:300SD in een andere kleur spuiten

Berichtdoor w123boy » 24 apr 2008, 20:35

hallo

tussen spuiter en spuiter zit idd verschil
waar mn Benz is bewerkt is een erkent schadeherstel bedrijf
verstandig is sowieso vooraf een prijs af te spreken

ik was tevreden over t resultaat

ik heb toen wel verschillende bedrijven een prijsopgave laten doen !!

ik ben alleen een beetje dom geweest om
imitatie schermen te kopen (verkeerde zuinigheid)
na 6 jaar krijg ik blaasjes aan de wielkastranden

grt w123boy

w123boy
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten

cron