[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
sleutelruimte pijnacker : Algemene vragen over jouw auto - 24

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 nov 2024, 08:44

sleutelruimte pijnacker

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:sleutelruimte pijnacker

Berichtdoor Bogent » 23 apr 2008, 08:39

ook ik ben er a.s. zaterdag om kleppen te stellen en uiteraard voor de koffie
tot zaterdag
Bogent

Berichtdoor GerW123 » 23 apr 2008, 09:47

Hoi lotgenoten met ger(W123) ik heb zelf ook nog een W123 240D verlengde bj 1978 ik rij er op dit momend niet meer in er moest voor de a.k.p het een en andere aan gedaan worden en aan gezien ik ( toen) pas een schouderoperatie achter de rug had ben ik er niet aan begonnen en ik heb het 240D blok aan iemand verkocht die er een met spoed moest hebben ik heb de verlengde nu stop gezet ik ga als ik er er eeen redelijke prijs voor krijg verkopen (denk ik) ik kan namelijk een
W126( 6 deur) verlengde op de kop tikken met wat werk en er moet een andere motor in is bijna belastingvrij en is op gas
ik heb in de 240 verlengde er zelf 2 jaar mee rond gerede en heb voor een groot deel op ppo gereden ben met hem ook op fam. bezoek geweest in polen
( ik werd bijna iedere dag gevraagt of ze even in de wagen mochten kijken)
maar goed zo als ik al vertelde ben ik er over aan het denken om de W126 verlende te kopen dus als er iemand is die een W123 verlende wil hebben mail of bel 0613715302 bellen kan van 10 tot 23.00 uur
er zit zo als ik vertelde wat werk aan
( las werk hier en daar een ander kleurtje kan ook geen kwaad) als ik er geen redelijke prijs voor krijg maak ik hem zelf weer toonbaar
vrg
ger(W123)
GerW123

Berichtdoor 250petrolgrun » 23 apr 2008, 10:00

Mooi weer, dan ga ik naar mijn eiland.

Slechtweer dan ben ik in Pijnacker. En dan op de terugweg even langs Pijnacker als het niet te laat word.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor resultit » 23 apr 2008, 21:26

Ik wil zaterdag ook naar pijnacker komen voor de gezelligheid
maar ook om de contact punten af te stellen met een contacthoekmeter
heeft er iemand een meter en is er ook co meet apparaat?
stroboscooplamp heb ik zelf
Ik krijg de LPG verdamper niet fijn afgesteld dus deze wil ik
schoonmaken en opnieuw afstellen.

Tot Zaterdag, Peter
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor RenK » 25 apr 2008, 22:16

Lees dat Pijnacker morgen doorgaat ?

Kom ik ook langs.
Hoop dat Wiebren ook even tijd heeft voor mijn 200 benzine.
loopt onregelmatig denk aan bougies op ontsteking maar kan ook kleppen zijn.

Wie heeft het adres ?? kan er geen vinden.

tot Morgen
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2008/04/25 22:23
RenK

Berichtdoor 250petrolgrun » 25 apr 2008, 22:25

Renk het adres is Keulseweg 48 Pijnacker.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor RenK » 25 apr 2008, 22:38

Hallo Arno,

Bladderde net terug en vond de link van sleutelruimte pijnacker.
Gelukkig stond daar het adres ook op.

Maar elk geval mijn grote dank, weet ik dat het het juiste is ook .

200 loopt met een "tik" na elke slag. Ben bang voor een rotte klep.
Kan het zelf niet meten maar hoop dat er een kenner is die dit probleem kent.
Loopt ook een beetje onregelmatig dus kan ook nog ontsteking of bougies zijn.
dat laatste hoop ik natuurlijk.

Vr.groetend
gebr. Ries en Kees (R en K)
RenK

Berichtdoor Bogent » 26 apr 2008, 17:47

Zo vandaag gezellig naar pijnacker geweest waar Wiebren mijn kleppen heeft gesteld hetgeen hog en hoog nodig was. De uitlaatkleppen stonden veel te strak .....ppffffff.... mazzel gehad hij loopt nog netjes en dat met LPG. Het was een gezellige drukte, hieronder nog een paar foto's van het gebeuren.

Compressie meten<br><br>Post edited by: bogent, at: 2008/04/26 17:56
Bogent

Berichtdoor Leon » 26 apr 2008, 18:00

Ook weer thuis. Lekker motorweer..

En, wat bestaan er toch een aardige mensen op de wereld... Iedereen wil helpen, én ik krijg zomaar een ontsteking te leen....

leon is vrolijk en vol goede moed...
Leon

Berichtdoor Govert » 26 apr 2008, 19:40

Vandaag een zeer drukke dag in Pijnacker. Ik heb geen foto's gemaakt, omdat ik maar aan het sleutelen was.

Minder goede resultaten van mijn 200D, compressie was 27,5 - 23 - 14 - 25, dus met name cylinder drie doet niet goed mee.

Om de hoek bij Arie staat ook nog een Mercedes, misschien mijn 200D-tje maar inruilen:

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 26 apr 2008, 21:19

Hallo Allemaal

voor de laatste keer was het een geslaagde dag vond ik.
en iedereen is weer tevreden vertrokken denk ik.

en bob toch maar een keer vaker de kleppen na kijken want een verbrande klep kost echt geld hoor.
en dat geld niet alleen voor Bob maar ook voor iedereen die in een ouwe Mercedes rijd

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor Francisca » 26 apr 2008, 21:40

hallo

Het was echt weer heel gezellig vandaag,erg veel gelachen hahahha.
En het was echt heerlijk weer. we hebben het getroffen met zijn allen voor de laatste keer in het gezellige pijnacker.

Groetjes francisca ut snits
Francisca

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 27 apr 2008, 12:00

Govert70227 wrote:
[quote]Vandaag een zeer drukke dag in Pijnacker. Ik heb geen foto's gemaakt, omdat ik maar aan het sleutelen was.

Minder goede resultaten van mijn 200D, compressie was 27,5 - 23 - 14 - 25, dus met name cylinder drie doet niet goed mee.

Om de hoek bij Arie staat ook nog een Mercedes, misschien mijn 200D-tje maar inruilen: quote]

Ach verdikke govert, dat is inderdaad geen leuk nieuws op een dag dat iedereen blij naar huis gegaan is!! Blijft bijzonder een motorblok, want hoe kan dat nu dat cilinder 3 zo enorm afwijkt met de rest of is dat bekend bij diezel motoren?!

Nou ja omdat jij het altijd met iedereen zo goed voor hebt, wil ik je me oprecht zeggen dat ik je "stekte" wil toewensen!! Dit zijn berichten waarvan je best wel even "down" kan worden, lijkt mij!

Groeten Jeroen
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor Martijn_200D » 27 apr 2008, 12:11

Voor het eerst naar Pijacker getogen gisteren.
Govert zou me even helpen met het vacuumsysteem te testen, en dat is uiteraard gebeurt.
De automaat krijgt geen vacuum vanwege het zeer bekende klepje (hier onder op een reeds eerder gemaakte foto), de leiding die erin gaat heeft een waarde van 25, maar de leiding die eruit gaat naar de automaat heeft een waarde van 0 !!
Dat wordt dus even wat vervangen, nu alleen op zoek naar een vervanging.

Ook nog even 2 retourleidingen bij de verstuivers vervangen, de lekkage van diesel is daar nu over.

Helaas geen foto's kunnen maken .... waardeloze batterijen, net uit de lader en gewoon LEEG :-(

Verder natuurlijk bij de vele leden even wat rondgelopen en weer meer kennis opgedaan.
Gezellige drukke boel met mooi weer ..... wat wil je nog meer.

Zonnige groet,
Martijn <br><br>Post edited by: Martijn_300D, at: 2008/04/27 12:14

Martijn_200D

Berichtdoor RenK » 27 apr 2008, 20:11

Benz-genoten,

Ook wij hebben genoten van de mooie en vooral gezellige dag.
Voor het eerst daar geweest en zeker geen spijt van gehad.
Natuurlijk het (bijna) verplichte nummer.... kleppen stellen.
Wie is wie, was even moeilijk maar gelukkig als je het forum
door bladdert vind je foto's met namen :-)
Zo ook dus een foto serie met Wiebren.
De kleppenman was dus bekend :-)
Tjong wat kan hij dat vlot.... effe kleppen stellen en klaar.
Een hoop geleerd en een hoop gezien.
Hopenlijk volgt toch weer snel zo'n dag, en dan natuurlijk
hopen dat ik elders geen verplichtingen heb.
De w123club is een echte vriendenclub is ons gebleken.
Vrienden met een gezamenlijke hobby de W123.

Volgende keer gaan we zeker weer kijken of er een gaatje in de agenda zit.

Gebr. Ries en Kees (Renk)
RenK

Berichtdoor henklith » 27 apr 2008, 21:11

Hallo,, Begrijp ik dat Wiebren "overstag" is, en ook kleppen steld van de Benzine motoren?
Straks wordt ie nog verliefd zo'n bezine snuiver Wieb??
Groet, Henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/04/27 21:13
henklith

Berichtdoor Benz300 » 27 apr 2008, 22:43

ik heb het ook weer prima naar m'n zin gehad.erg leuk hoe je sommige mensen al een beetje begint te leren kennen,
en natuurlijk die geweldige gezamelijke interesse : de W123 !
inderdaad ook veel gelachen,iemand uit sneek weet wel wat ik bedoel !
en natuurlijk heerlijk in de zon staan sleutelen en kletsen.

groetjes
john
Benz300

Berichtdoor Roel280€ » 27 apr 2008, 22:52

Roel280€

Berichtdoor Govert » 27 apr 2008, 23:06

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Martinovich » 28 apr 2008, 21:03

He Allemaal,

Ik heb genoten zaterdag, heerlijk weer en leuke mensen.

Mooie auto's, en weer een en andere wijzer geworden.

Ben er ook achter dat het lampje dat aangeeft dat je op reserve rijdt niet meer werkt.

Echt letterlijk enkele meteres voor de inrit van het tankstation op de snelweg viel de motor uit.

Ik kon met de koppeling in getrapt precies bij de pomp komen. Dat was wel even mazzel.

Ik hoop dat er binnenkort eens een dag in de buurt is,

misschien kan ik eens vragen op mijn werk of we de werkplaats een dag mogen gebruiken.

Nou groetjes Martijn
Martinovich

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto