MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 19:48

plaatdeel tussen motorkap en voorruit

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

plaatdeel tussen motorkap en voorruit

Berichtdoor Maus » 26 apr 2008, 18:06

Beste mensen,

Wie weet hoe je het smalle plaatwerkdeel wat in het midden, tussen de motorkap en de voorruit zit, kunt demonteren?
Ik wil namelijk de waterbakken eronder schoonmaken.
Heb de plastic ventilatieroosters en de onderliggende schroeven er al uit.
Ook de plastic klempropjes zijn eruit.
Ruitewissers en afdekkapjes eraf gehaald.
Maar nu zit de plaat nog vast om de ene ruitewisseras en onder het voorruitrubber.
Hoe nu verder?
Wie weet raad?

Alvast bedankt,

Jan
Maus
 


Re:plaatdeel tussen motorkap en voorruit

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 27 apr 2008, 11:49

Hoi Maus,

dit is al veel vaker gevraagd hahaha!

Als je de motorkap op hebt dan zie je een stuk of wat ronde plaatjes zitten op het omgebogen stuk van die plaat! In het midden zit een klein gaatje en daarin zit een pinnetje. Zet eerst je ventilator in stand 0 = uit!!!!

Dan pak je een dun spiesje of klein spijkertje en deze set je op dat pinnetje in het midden. Dan voorzichtig met een klein hamer tikjes geven, net zover dat ze er helemaal aan de achterkant uit vallen!

Als je dit bij allemaal gedaan hebt kun je de plaat er zo af nemen. Dan moet je de naar binnen gevallen pennetjes gaan opzoeken in de ruimte er onder (inlaat van de vernitalor). Even goed opletten dat je ze allemaal gevonden hebt.

Als je de plaat weer wilt plaatsen, dan druk je de pinnetjes er gewoon weer in en klaar is Maus!!

Succes en groet
JerommekeOhjajoh
 


Re:plaatdeel tussen motorkap en voorruit

Berichtdoor Maus » 28 apr 2008, 22:00

Hallo Jerommeke,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de pennetjes en schroeven er al uitgehaald.
Ook de grote moer rond de ruitewisseras heb ik gedemonteerd.
De plaat ligt nu aan de motorkapzijde los, maar zit nog "vastgeplakt" rond de ruitewisseras.
Zie foto.

Hoort dit zo?
Moet ik dit gewoon los proberen te trekken of is hier een truc voor?

Alvast bedankt,

Jan<br><br>Post edited by: Maus, at: 2008/04/28 22:03

Maus
 


Re:plaatdeel tussen motorkap en voorruit

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 28 apr 2008, 22:13

Hoi Jan,

Het lijkt er op dat er nog een rubberring om je as heen zit??
De plaat zou eigenlijk los moeten komen, maar misschien zit er wat plakkit/kit tussen. Doe voorzichtig want je wilt de boel niet verbuigen denk ik, is slecht voor je lak.

Succes en anders moet je JanBenz1 even mailen, die heeft paar weken terug de kap er ook af gehad!

Groetjes
JerommekeOhjajoh
 


Re:plaatdeel tussen motorkap en voorruit

Berichtdoor Maus » 28 apr 2008, 23:23

Hoi Jerommeke,

Volgens mij heb je gelijk: het lijkt wel of er een soort afdichtschuim tussen geplakt zit.
Ik zal JanBenz een mail sturen: bedankt voor de tip.
Ik hou je op de hoogte.

groeten,

Jan
Maus
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten