Toch nog even nagedacht hoe ik de stroom kan laten verbreken bij het stoppen van de dieselmotor bij een ongeval oid.
Toen kreeg ik een helder idee,
Vandaag de afsluiter bij de gastank aangesloten, deze heb ik paralel geschakeld met de verdamper.
Ik heb deze aangsloten op de pulsgever van de dynamo.
Er zitten dus 2 accu's op de camper met 2 stroom kringen, 1 voor de auto, en 1 voor het leefgedeelte.
Deze pulsgever komt bij het hoofdrelais ( dit is een heel dik metalen relais) uit van de accu's die ik er op heb zitten, en schakelt het hoofdrelais voor de laderij, zodat beide accu's worden geladen.
Wanneer de motor wordt stopgezet, sluit dit relais, en wordt er alleen stroom voor de camper uit de huishoudaccu gebruikt, en niet uit de start accu.
Zo kan dus nooit de start accu worden leeggetrokken als je de koelkast of lampen aan hebt in de camper.
Wanneer de laadstroom wordt gegeven vanaf de dynamo, dan is er pas de mogelijkheid on de gasinstallatie aan te zetten met de schakelaar op het dashboard.
Wanneer de motor uitslaat, of op welke manier ook wordt stop gezet valt direct de laadstroom weg, en zijn beide afsluiters gesloten.
Dus weer een veiligheid ingebouwd.
Hopelijk begrijpen jullie nog wat ik bedoel, mijn omschrijving zal wel weer niet zo duidelijk zijn, maar whoallah.
groetnis Jan.