MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 05:56

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 25 apr 2008, 18:00

Nog een aanvulling, ik heb de bouten van de hardyschijf losgehaald, drie in de cardanas en drie in de differentieel. Dan de steun waar het tussenlager in hangt. Om er goed bij te kunnen de steun van de handremkabel ook even losgehaald, dan is er meer ruimte om de cardanas te laten zakken. Toen was er voldoende ruimte om de gehele cardanas naar voren te schuiven. De hardyschijf verwijderd en de andere weer gemonteerd. De cardanas blijft dus als geheel in elkaar. Nu moet ik zeggen de merktekens op de twee delen van de cardanas kan je niet over het hoofd zien. Meteen even de staat van het tussenlagen optisch bekeken, rubber was nog heel, verder weinig aan te zien. Vandaag even alle 55 paardekrachten erop los gelaten (klinkt heel heftig, maar stelt weinig voor) en alles blijft mooi trillingsvrij en zonder bij geluiden.
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor peter200 » 26 apr 2008, 19:58

Vandaag naar Jaap in Waarland gereden om de olie en filter te vervangen en
om het filterhuis schoon te maken van alle mayonaise,was alleen m'n oliefilter vergeten
mee te nemen dus Jaap en ik naar de plaatselijke dealer getogen maar die wilde niet
echt mee werken en moest speciaal het chassisnummer van de Benz hebben,terwijl als ik
hier in Haarlem naar de Benz dealer rijd en zeg dat het voor een W123 is van 1981 met kunststof kleppendeksel dan weten ze gelijk welke ik moet hebben.
Afijn,op voorraad hadden ze hem niet dus bij een lokale autozaak langs en gelukkig daar dus wel.
hier zie je de drab in het filterhuis <br><br>Post edited by: peter200, at: 2008/04/26 19:59

peter200
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor peter200 » 26 apr 2008, 20:01

Onder het kleppendeksel zag het er nog schoon uit,
dus niet zo vuil wat Arno toen had(zie topic vuile motor cq olie)

peter200
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor peter200 » 26 apr 2008, 20:06

Jaap ging nog even het kleppendeksel ontvetten.

peter200
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor peter200 » 26 apr 2008, 20:07

Dit is van voor het ontvetten

peter200
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor peter200 » 26 apr 2008, 20:08

En dit van na het ontvetten,toch wel een aardig verschil

peter200
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor peter200 » 26 apr 2008, 23:33

Daarna alles weer in mekaar gezet en na zo'n 500 km weer even herhalen
en dan na 1000 km weer en dan maar hopen dat die smurrie weg blijft.

Tussendoor ook nog even gekeken naar het spruitstuk maar kunnen geen scheurtjes
vinden

Aldus zijn we weer nuttig bezig geweest

peter200
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 26 apr 2008, 23:40

Hemelvaartsdag naar Hoornsterzwaag maken we alvast een mooi begin met de eerste 500 kilometer!
Het was alles bij elkaar weer een nuttig besteede dag vandaag. Tussendoor nog even een uitlaat voor Wiebren gelast.
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:10

Deze week een weekje vrij, in verband met Koninginnedag en Hemelvaart. Maandag meteen maar nuttig begonnen, de Amerikaanse koplampen vervangen door Europese.
De bevestiging van de Amerikaanse was eigenlijk al een tijdje dood, maar daar hebben we ducktape voor! Niet echt representatief, maar wel geheel in stijl met de rest van de auto! <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/29 15:32

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:11

Dit zijn de Europese die gemonteerd gaan worden.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:12

Alvorens ik de oude koplamp ga demonteren weet ik eigenlijk al wat mij te wachten staat, surprise, vuil en roest!

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:14

Dus eerst al het vuil verwijderen, dan in de roestoplosser, schoonmaken en in de hamerslag verf, leve de spuitbussen. Maar inmiddels weer een aardige tijd verder. Wetende dat de andere kant er ook nog aankomt.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:17

Dan blijkt de bedrading toch weer net anders te zijn, vroeger zaten de verstralers onder de bumper. Ik had de bumper al eens ververst en gelukkig de bedrading intakt gehouden. Ook heb ik van die mooie knipperlichten op de voorspatborden, die moesten ook weer aangesloten worden.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:17

Simpel maar functioneel en zonder gereedschap te demonteren.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:19

Even alles aansluiten en kijken of het naar wens werkt.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:20

Klaar om afgemonteerd te worden, alles werkt naar behoren.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:21

Nu de linkerkant, dat was helemaal schrikken. Dus schoonmaken en in de roestoplosser, daarna in de hamerslag en laten drogen maar weer. Ondertussen de bedrading aangepast.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:22

Zo is het geworden na de schoonmaak en spuitbus hamerslag.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 15:24

En daar doe je het dan weer voor, Europese koplampen zonder ducktape.
Nu alleen nog even naar de afstelling laten kijken en weer een project klaar.

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Martijn_200D » 29 apr 2008, 16:07

Stukje bij beetje kom je er wel Jaap !
Mooi projectje en het staat nu weer wat meer representatief ;-)
Martijn_200D
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast