MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:53

aandrijfassen en wagenhoogte

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

aandrijfassen en wagenhoogte

Berichtdoor frank_300tdt » 29 apr 2008, 21:06

beste mensen,

ik heb afgelopen verleden week mijn aandrijfassen van mijn 300TDT vervangen. Het loopt allemaal goed, allen als je naar de assen kijkt als de wagen weer op z'n pootjes staat staan ze helemaal niet in lijn met het differentieel. Ik heb bij vooraandrijvers altijd geleerd dat met normale belading de assen zo veel mogelijk in lijn moeten liggen met het differentieel. Ik heb altijd twijfels gehad over de wagenhoogte omdat het lijkt dat de wagen met z'n kont iets omhoog steekt. Weet iemand iets over de hoogte afstelling van de T modellen met niveauregeling. Ik kan in de WIS namelijk niet vinden hoe dit zonder speciaal gereedschap te vinden.

gegroet

Frank Nijpels<br><br>Post edited by: frank_300tdt, at: 2008/04/29 21:07
frank_300tdt

Re:aandrijfassen en wagenhoogte

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 22:00

Hallo Frank,

Zo ziet het eruit onder een 300D, een sedan. Zoals je kunt zien ook duidelijk net in lijn.

groet,

Jaap

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 29 apr 2008, 22:01

Nog eentje.

JaapW114

Berichtdoor frank_300tdt » 29 apr 2008, 22:35

hallo jaap,

Zo als op de tweede fot ziet het er bij die van mij ook uit, alleen iets droger....
Mijn 300TDT heeft niveauregeling en ik vermoed dat de vorige eigenaar heeft zitten prutsen aan de hoogteafstelling. Als de assen daardoor extra uit lijn liggen dan slijten ze ook extra hard. Maar nog niks kunnen vinden over de hooogte afstelling, nog even wachten of er nog iemand komt. in ieder geval bedankt voor de foto's

gegroet
Frank
frank_300tdt

Keer terug naar Techniek