Oke,
Ik ben inmiddels verder en dat zonder hulp en de wijzer van de toerenteller gewoon laten zitten en de wijzerplaat opzij geschoven en klokje er tussen uit gepiemmeld, haha!
Nu weer een vraag, zie foto punten A en B
Punt A is de plus en punt B is het staafje wat aan dat koperringetje zat vast gesoldeerd en ik denk nu dat JantjeV deze pen bedoelde?! Zie foto eerder!
Dan meten is weten, zeggen ze hier altijd! Ik weet dus zeker dat A plus is en ik vermoed dat B de min is. Als ik op punt A de rode meetkant zet dan zou punt B een piepje moeten opleveren!
Dat doet het heel soms, maar meestal niet. Dan kom ik bij punt E + F dat is 1 van die Elco's welke Bogent benoemde, deze maken mooi een piepje dus die is goed!
Kom ik bij Elco C + D dan heb ik volgens mij de boos doener te pakken!!
Hier krijg ik dus ook heel soms een klein gestoord piepje, maar over algemeen niets.
Als ik vervolgens deze punten C +D door verbind mbv van koperdraad dan zou ik denken dat punt A en B mij een peipje moet opleveren! Maar dit gebeurd ook niet en dat vindt ik super raar.
Dus mijn conclussie is dat Bogent gedeeltelijk gelijk heeft, er is 1 Elco KAPOET, mar waarom bij door verbinden, krijg ik dan geen contact tussen A en B??????
Dan mijn laatste vraag:
Waar kan ik deze Elco's krijgen, wie weet dat???? Ik woon in de buurt van Leeuwarden, voor die gene dit dat nog niet wisten!!
Vriendel;ijk bedankt en groetjes